شستن کفش در ماشین لباسشویی کنوود

شستن کفش در ماشین لباسشویی کنوود

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی کنوود نیاز است به نکات مشخصی توجه داشته باشید. اگر کفش‌هایتان بیش از حد کثیف و بدبو شده باشند استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن آنها گزینه خوبی است. کفش‌های پارچه‌ای را به راحتی می‌توان در ماشین لباسشویی شست اما کفش‌های چرم، کفش‌های رسمی پاشنه دار یا چکمه‌ها را نباید در ماشین لباسشویی بشویید.

ماشین لباسشویی برای شستن کفش‌ها انتخاب خوبی است اما باید در نظر داشته باشید که این کار نیازمند توجه به نکات خاصی است. همانطور که گفته شد شستن کفش‌های پارچه‌ای در ماشین لباسشویی به طور کلی مشکلی ندارد اما برای این کار نیز لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید . توجه به این نکات حین شستن کفش‌ها با ماشین لباسشویی، سبب می‌شود به راحتی کفش خود را بدون این که از فرم خارج شود، بشویید.

نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی

استفاده از نکاتی که گفته می‌شود می‌تواند به شما در شستن کفش در ماشین لباسشویی کنوود کمک کند. مهم نیست قیمت کفش کم باشد یا زیاد؛ هیچ یک از ما دوست نداریم کفش خود را در ماشین بیندازیم و یک توده‌ی خراب شده از پارچه و بند تحویل بگیریم. به همین دلیل صرفا نباید کفش‌ها را در ماشین انداخته و آنها را مانند لباس‌های معمولی بشوییم. استفاده از این نکات برای شستن کفش در هر ماشین لباسشویی دیگری هم می‌تواند مفید واقع شود.

نکات مهم در شستن کفش در ماشین لباسشویی کنوود

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی کنوود یا هر ماشین دیگری ابتدا کفش‌ها را در یک کیف توری یا روبالشی قرار دهید. قبل از این که کیف توری را در ماشین بگذارید از محکم بودن گره‌ی آن مطمئن شوید. اگر هم از روبالشی استفاده می‌کنید، می‌توانید درب آن را با کش پلاستیکی ببندید. به جز کفش‌ها می‌توانید چیزهای دیگری هم به ماشین اضافه کنید تا فضای داخل آن نرم باشد. می‌توانید از دو حوله بزرگ استفاده کنید اما فراموش نکنید این حوله‌ها در کنار کفش‌های کثیف شسته خواهند شد.

در نتیجه از حوله‌های سفید یا ظریف استفاده نکنید. کفی‌ها و بند کفش‌ها را جدا بیندازید تا آنها هم به خوبی شسته شوند. می‌توانید از آب سرد یا گرم استفاده کنید ولی چرخش دستگاه را فعال نکنید یا تعداد گردش آن را پایین تنظیم کنید. فراموش نکنید در نهایت از یک بار آبکشی اضافی استفاده کنید تا آثار صابون و مواد شوینده کاملا از روی کفش‌ها پاک شود.

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی کنوود از نرم کننده استفاده نکنید، چرا که بقایایی از خود روی کفش باقی می‌گذارد که سبب جذب بیشتر کثیفی‌ها می‌شود. همچنین استفاده از آب خیلی داغ هم توصیه نمی‌شود چون احتمالا باعث باز شدن چسب‌های کفش یا ذوب شدن آنها خواهد شد.

شستن کفش در ماشین لباسشویی

پس از شستن کفش در ماشین لباسشویی کنوود از خشک کن برای خشک کردن آنها استفاده نکنید، بلکه آنها را در معرض هوا قرار دهید. بهتر است قبل از دوباره پوشیدن آنها، کفش‌ها را به مدت 24 ساعت در فضای باز قرار دهید تا خشک شوند. برای تسریع فرآیند خشک شدن کفش و همچنین کمک به حفظ فرم آن، چند ورق روزنامه را گلوله کرده و کفش‌ها را با آنها پر کنید.

سخن پایانی

توجه به این موارد کمک می‌کند تا ضمن شستن کفش در ماشین لباسشویی کنوود یا هر ماشین لباسشویی دیگری، از سلامت کفش‌های خود پس از شستشو نیز اطمینان داشته باشید. این نکته را نیز فراموش نکنید که برخی کفش‌ها را اصلا نمی‌شود با ماشین لباسشویی شست. پس برای تمیز کردن این کفش‌ها از دست استفاده کنید. شستن آنها با ماشین لباسشویی بدون شک کفش را از بین خواهد برد. همچنین فراموش نکنید که صرفا از یک بار آبکشی اضافه استفاده کنید، نه این که برای خشک کردن کفش‌ها، خشک کن ماشین را هم به کار ببرید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان