سنسور نمک ماشین ظرفشویی ال جی

سنسور نمک ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی سنسورهای مختلفی دارد. یکی از سنسورهای ماشین ظرفشویی سنسور نمک است. دلایل بسیاری وجود دارد که باعث میشود سنسور نمک ماشین ظرفشویی ال جی روشن بماند و خاموش نشود. با بررسی مواردی که سنسور نمک را روشن میکند میتوانید در صدد خاموش کردن آن برآیید. چنانچه سنسور نمک همچنان روشن باقی بماند یعنی مشکلی در سیستم پخش نمک در حین شستشو ظروف وجود دارد.

بیشتر بدانید : آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد

چرا سنسور نمک ماشین ظرفشویی ال جی خاموش نمیشود؟

زمانی که یکی از سنسورهای ماشین لباسشویی فعال میشود، بیانگر پیامی است که به مصرف کننده انتقال می‌یابد. به عبارتی ماشین ظرفشویی به کمک سنسورها با مصرف کننده ارتباط برقرار میکند. از سری سنسور‌هایی که در ماشین ظرفشویی تعبیه شده است سنسور نمک است.

در مواقعی ممکن است سنسور نمک ماشین ظرفشویی برای ساعتها روشن باقی بماند و خاموش نشود. در این بین دلایل بسیاری وجود دارد که باعث میشود سنسور نمک روشن شود. با بررسی گزینه‌های موجود میتوانید علت روشن ماندن نشانگر نمک ماشین ظرفشویی ال جی کشف کنید.

چند مورد از عللی که باعث میشود چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی روشن بماند:

  • مخزن نمک خالی شده است
  • سنسور نمک سوخته است
  • نمک بی کیفیت درون مخزن نمک قرار داده شده است
  • نمک از درون مخزن به بیرون نشت میکند
علت چشمک زدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

اگر مخزن نمک خالی باشد سنسور نمک ماشین ظرفشویی ال جی خاموش نمیشود

اولین و مهمترین دلیل روشن شدن سنسور نمک ماشین ظرفشویی خالی بودن مخزن نمک است. زمانی که مخزن نمک خالی باشد روشن میشود تا پیام مورد نظر را به مصرف کننده نمایش دهد. در چنین حالتی کاربر متوجه خالی بودن مخزن نمک میشود و فرآیند شستشو را متوقف میکند.

سنسور نمک ماشین ظرفشویی الجی بلافاصله پس از پر کردن مخزن نمک خاموش میشود. چنانچه پر از کردن مخزن نمک همچنان نشانگر نمک ماشین ظرفشویی ال جی خاموش نشده است، دریچه مخزن نمک را چک کنید. باز بودن دریچه مخزن نمک از خاموش شدن سنسور نمک ظرفشویی الجی جلوگیری میکند.

چنانچه این راه حل را امتحان کرده‌اید، باید به سراغ موارد بعدی بروید و آنها را مورد بررسی قرار دهید.

زمانی که سنسور نمک ماشین ظرفشویی روشن میشود، اولین گزینه‌ای که به ذهنتان میرسد خالی بودن مخزن نمک است. اما در مواقعی ممکن است با پر کردن مخزن نمک همچنان سنسور نمک ماشین ظرفشویی ال جی روشن بماند. در چنین شرایطی باید توجه تان به را سالم بودن سنسور نمک معطوف کنید. چرا که خراب شدن سنسور نمک از دیگر دلایلی است که از خاموش شدن سنسور نمک دستگاه جلوگیری میکند.

اگر سنسور نمک ماشین ظرفشویی خراب شده باشد باید در صدد تعویض آن باشید. اگر سنسور نمک خراب شده باشد قابل تعمیر نیست.  البته لازم به ذکر است که برای تعویض سنسور نمک حتما از یک استاد کار کمک بگیرید. چنانچه خودتان برای تعویض سنسور اقدام کنید، ممکن است باعث بروز خرابی‌های بیشتر در عملکرد ماشین ظرفشویی شوید.

برای تعویض سنسور نمک ماشین ظرفشویی بهتر است با نمایندگی‌‎های فعال ال جی در شهر خودتان در تماس باشید.

نمک بی کیفیت و ارزان درون مخزن قرار داده‌اید

قرار دادن نمک بی‌کیفیت و تقلبی از دیگر دلایلی است که باعث روشن شدن سنسور نمک دستگاه میشود. چرا که سنسور نمک ماشین ظرفشویی ال جی فرق بین نمک مرغوب و بی‌کیفیت را تشخیص میدهد و تنها به مواد معدنی با ترکیبات مشخصی واکنش نشان میدهد. برای رفع این مشکل کافیست مخزن نمک را با نمک مرغوب و باکیفیت پر کنید.

نمک از درون مخزن به بیرون نشت میکند

اگر نمک از داخل مخزن به بیرون نشت کرده و بیرون بریزد، چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی روشن میشود. چرا که نمک درون مخزن به سرعت خالی میشود و مجددا چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی فعال میشود. نشتی نمک میتواند به دلیل باز ماندن درب مخزن باشد. همیشه به هنگام قرار ریختن نمک درب محفظه را چک کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان