علت روشن نشدن یخچال بعد از شستن

علت روشن نشدن یخچال بعد از شستن

روشن نشدن یخچال بعد از شستن آن، یکی از مشکلاتی است که ممکن است بعد از شستشو یخچال، با آن رو به رو شوید. یخچال، یک لوازم خانگی حیاتی در هر خانه محسوب می شود. به همین دلیل روشن نشدن یخچال چیزی نیست که بتوان به سادگی با آن کنار آمد. در این مقاله به بررسی دلایل مختلف روشن نشدن یخچال بعد از شستن آن خواهیم پرداخت. بنابراین اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده است، در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل روشن نشدن یخچال بعد از شستن

روشن نشدن یخچال بعد از شستن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر یخچال شما بعد از شستشو روشن نمی شود، اولین موردی که باید آن را بررسی کنید، منبع تغذیه است. برای این کار، بررسی کنید که آیا دو شاخه یخچال را به درستی به برق متصل کرده اید یا خیر. همچنین کابل برق یخچال را نیز بررسی کنید که آیا کاملا سالم است یا خیر. این موضوع شاید ساده به نظر برسد، اما تجربه ثابت کرده است در بسیاری از مواقع دلیل روشن نشدن یخچال همین موضوع بوده است. اگر همه چیز درست به نظر می رسد، حال می توانید سایر قطعات یخچال را مورد بررسی قرار دهید. سیم کشی معیوب، مشکل در خازن، ترموستات و یا کمبود مایع خنک کننده از دلایلی است که می تواند باعث روشن نشدن یخچال بعد از شستن شود.

قانون کلی روشن نشدن یخچال

یک قانون کلی برای روشن نشدن یخچال وجود دارد که شامل روشن نشدن یخچال بعد از شستن نیز می شود. این قانون این است که اگر یخچال شما روشن نمی شود یا برق وارد دستگاه نمی شود یا اینکه یکی از قطعات دستگاه کارش را به خوبی انجام نمی دهد. کمپرسور، یکی از مهم ترین قطعات یخچال است که در پشت آن قرار دارد. کمپرسور را می توان قلب یخچال دانست. اگر کمپرسور بنا به هر دلیلی دچار مشکل شده باشد یا در حین شستشو آب به آن صدمه وارد کرده باشد، می تواند از روشن شدن یخچال جلوگیری کند.

سایر دلایل روشن نشدن یخچال بعد از شستن

یکی از دلایلی که یخچال بعد از شستن روشن نمی شود این است که جریان برق به اندازه کافی وارد آن نمی شود. برای این کار، کافی است تا با استفاده از یک ولت متر، ولتاژ ورودی به دستگاه را بررسی کنید. آسیب دیدن خازن استارت نیز می تواند یکی از مواردی باشد که باعث روشن نشدن یخچال می شود. به صورت کلی، دلایل زیادی می تواند باعث شود که بعد از شستشو یخچال خود با مشکل روشن نشدن آن رو به رو شوید. یخچال ها دستگاه های پیچیده ای هستند. بنابراین بهتر است اگر تخصصی در این زمینه ندارید، حتما تعمیر یخچال خود را به یک متخصص بسپارید.

دلیل روشن نشدن یخچال بعد از شستن

اگر بعد از شستن یخچال، فن های آن کار نمی کند، باید سیستم کنترل سرمایش را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید همان طور که گفته شد، قطعات یخچال پس از شستشو باید درست مانند پیش از شستشو باشند. به عبارت دیگر اگر در فرآیند شستن یخچال، یکی از قطعات دچار عیب شود، این موضوع که یخچال شما روشن نشود کاملا طبیعی خواهد بود.

رفع مشکل روشن نشدن یخچال

توجه داشته باشید که در صورتی که از تعمیر یخچال سر رشته نداشته باشید، کار چندانی نمی توانید برای حل مشکل روشن نشدن یخچال پس از شستن انجام دهید. یکی از کارهایی که باید پیش از تماس با تعمیر کار انجام دهید، این است که یخچال را برای مدت حداقل 6 ساعت از برق بیرون بکشید و مجددا آن را به برق متصل کنید. در صورتی که با انجام این کار باز هم یخچال شما روشن نمی شود، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. تعمیر کار یخچال می تواند با بررسی قطعات مختلف یخچال آن را عیب یابی کند و مشکل را به سادگی حل کند.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان