ایا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد

ایا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد

شستشو لباسها به کمک لباسشویی هم با ریختن مایع لباسشویی و هم با ریختن پودر لباسشویی امکان پذیر است. در این میان یک سوال اساسی به وجود می‌آید. ایا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟ بین پودر ماشین لباسشویی و مایع لباسشویی کدام را انتخاب کنیم؟ از آنجایی که مایع لباسشویی به راحتی در آب حل میشود ضرر کمتری برای ماشین لباسشویی دارد.

پودر ماشین لباسشویی دارای دانه‌های ریز و انواع آنزیم‌ها است که میتوانند در قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی رسوب کنند. از این در جواب به این سوال که ایا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد یا نه، باید بگوییم که مایع لباسشویی هیچ ضرری برای ماشین لباسشویی ندارد.

نکات استفاده از مایع لباسشویی

مایع لباسشویی هیچ ضرری برای ماشین لباسشویی ندارد. اما استفاده از مایع لباسشویی نکاتی دارد که رعایت آنها هم طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش میدهد و هم مضرات احتمالی استفاده از مایع لباسشویی را به صفر میرساند. پس اینکه ایا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد یا نه، تا حدودی در گرو نحوه‌ی استفاده کاربر از ماشین لباسشویی است.

از انواع مایع لباسشویی استفاده کنید

استفاده از انواع مایع ماشین لباسشویی هم برای سلامت لباسها و هم برای حفظ کارکرد صحیح ماشین لباسشویی اهمیت دارد. انواع مایع ماشین لباسشویی ترکیبات مختلفی دارند و برای شستشوی انواع لباسها مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع مایع لباسشویی برای برنامه‌های شستشوی مختلف به این شرح است:

مایع لباسشویی روزانه: برخی از لباسها، مانند لباس کار، باید به صورت روزانه شسته شوند. شستشو روزانه لباسها ممکن است آسیب جدی به بافت لباس‌ها وارد کند. اما مایع لباسشویی روزانه از بافت لباس محافظت میکند و از وارد شدن آسیب به بافت آن در دراز مدت جلوگیری میکند

مایع لباسشویی برای لباس کودک: از آنجایی که کودکان پوست نازک و حساسی دارند، امکان ایجاد حساسیت‌های پوستی ناشی از پودرهای لباسشویی غیراستاندارد وجود دارد. از این رو توصیه میکنیم از مایع لباسشویی مخصوص برای شستشوی لباس کودک استفاده کنید.

مایع لباسشویی رنگین شوی، تیره شوی و سفیدشوی: ترکیبات هر یک از این مایع‌های لباسشویی با توجه به رنگ البسه‌ای که برای شستشوی آن مورد استفاده قرار میگیرد، سازگار است. برای مثال مایع لباسشویی تیره شوی رنگ لباسهای تیره را تثبیت میکند.

مایع ماشین لباسشویی

استفاده بیش از حد از مایع لباسشویی ممنوع!

ایا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟ اگر استفاده بیش از حد از مایع لباسشویی را متوقف کنید هیچ ضرری برای ماشین لباسشویی نخواهد داشت. یکی از مواردی که میتواند ضرری از سوی مایع لباسشویی به ماشین لباسشویی وارد کند، استفاده بیش از حد آن است. تصورات غلطی در مورد استفاده از مایع لباسشویی وجود دارد. برخی از افراد بر این باورند که استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی هم باعث تمیز شدن بیشتر لباس ها و هم باعث تمیز شدن فضای لباسشویی میشود. در حالی که چنین امری نتیجه عکس دارد. زمانی که از مایع لباسشویی بیش از حد استفاده کنید چنین اتفاقاتی رخ میدهد:

  • مواد شوینده مخصوص لباس حتی اگر مایع هم باشند، در صورتی که در مقدار مشخصی از آب حل نشوند، جرم باقی میگذارند. باقی ماندن جرم در قسمت‌های مختلف لباسشویی هم کارکرد صحیح لباسشویی را مختل میکند و هم باعث رشد انواع باکتری‌ها میشود. رشد کردن انواع باکتری‌ها در ماشین لباسشویی منجر به بد بو شدن لباسها حتی پس از شستشو خواهد شد.
  • استفاده بیش از حد از مایع لباسشویی منجر به ایجاد نقاط سفید روی لباسها میشود. زمانی که مقدار مایع لباسشویی بیش از حد باشد به خوبی شسته نمیشود و روی لباسها باقی میماند. مقدار مایع لباسشویی باید متناسب با مقدار لباسها باشد.

محفظه مواد شوینده را به طور مرتب تمیز کنید

ایا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟ اگر محفظه مواد شوینده را هر بار پس از استفاده تمیز کنید، هیچ ضرری از سوی مایع لباسشویی، ماشین لباسشویی را تهدید نمیکند. عدم توجه به تمیز بودن مواد شوینده منجر به باقی ماندن انواع رسوب‌ها در این محل و راه یافتن آنها به سایر قسمت‌های ماشین لباسشویی خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان