ارور fe لباسشویی ال جی

ارور fe لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی یکی از بهترین برند های این وسیله ی پرکاربرد است. ممکن است شما هم گاهی اوقات با برخی ارور های این ماشین لباسشویی مواجه شده باشید. ارور fe لباسشویی ال جی به دلیل وجود ایراد در دریچه و آبگیری بیش از حد پیش می آید. در این مقاله می خواهیم به علت رخ دادن ارور fe، علائم و نحوه ی برطرف کردن آن بپردازیم.

بیشتر بخوانیم : علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی

ارور fe در ماشین لباسشویی ال جی به دلیل وجود ایراد در دریچه و آبگیری بیش از حد پیش می آید. در این حالت در موقع شستن لباس های پشمی یا پتو چراغ های اصلی روشن می شوند و اخطار می دهند. این اخطار به دلیل پر شدن بیش از حد ماشین از آب است. این ارور می تواند در نتیجه پر شدن بیش از حد ماشین لباسشویی از کف زیاد، در نتیجه ی بارگذاری بیش از حد لباس یا افزودن بیش از حد مواد شوینده پیش بیاید.

این امر باعث فشار زیاد به سنسور تشخیص سطح آب، بروز ایراد و خوانش اشتباه می شود. در صورتی که ماشین لباسشویی ال جی را از نظر مقدار کف بررسی کردید و ایرادی نداشت، مواردی مانند گرفتگی شیلنگ فشار را بررسی کنید. همچنین سنسور فشار، سیم کشی ها و اتصالات آن ها و سنسور تشخیص سطح آب را نیز بررسی کنید.

علائم و علت ارور fe

همان گونه که توضیح دادیم روبه رو شدن با این ارور در ماشین لباسشویی ال جی باعث ایجاد مشکلاتی در این وسیله می شود و شستن لباس ها را مختل می کند. مهم ترین دلیل آن سرریز شدن آب است. این مسئله ممکن است باعث شود شیر ورودی آب نتواند جریان آب را به درستی قطع کند. در نتیجه پمپ تخلیه به خوبی عمل نکند. نشانه های آن توقف برنامه ی  شستشو و آبگیری مداوم دستگاه و نمایش این ارور در صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی است. به عبارت دیگر کد خطای fe در واشر لباسشویی ال جی برابر است با خطای سرریز شدن آب.

به طور خلاصه دلایلی مانند بروز اشکال در هیدروستات ماشین لباسشویی ال جی، وجود خرابی در برد ماشین، ایجاد کف بیش از اندازه در ماشین لباسشویی،  ایرادات به وجود آمده در شیر برقی ورودی آب، از کار افتادن و خرابی سنسور فشار ماشین لباسشویی ال جی و یا وجود ایراد در سیم کشی و اتصالات این دستگاه منجر به خطای fe می شود.

رفع ارور fe در ماشین لباسشویی ال جی

شما می توانید برای رفع اولیه ی این ارور در ماشین لباسشویی ال جی آن را خاموش کنید و از برق بکشید. سپس در همان حالت خاموشی دکمه های start و pause را به مدت پنج ثانیه نگه دارید در صورتی که ارور fe  برطرف نشد بررسی های زیر را انجام دهید یا با تعمیرکار تماس بگیرید.

در ماشین لباسشویی ال جی بروز خطای fe نشانه ی پر شدن واشر از آب است و پمپ تخلیه مرتبا در حال کار کردن است. اما برای رفع آن چه چیز هایی را بررسی کنیم؟ قبل از هر چیزی دریچه های ورودی آب، جایی که شیلنگ های تامین کننده ی آب به ماشین وصل هستند را بررسی کنید. قطع و وصل کردن آب در زمان مناسب در این شیلنگ ها را تست کنید.

دقت کنید که دریچه های ورودی آب همیشه باید پس از پر شدن واشر تا سطح آب تنظیم شده، آب را قطع کنند. مسدود  شدن دریچه های ورودی آب توسط زباله ها را به دقت بررسی کنید. شاید با تمیز کردن این دریچه ها مشکل به راحتی برطرف شود. در صورتی که دریچه ورودی آب بسته نشود همچنان محفظه پر از آب می شود و مشکل به قوت خود باقی می ماند. در صورت معیوب بودن شیر ورودی باید تعویض شود.

نکته ی بعدی جهت بررسی ماشین لباسشویی ال جی، چک کردن هیدروستات دستگاه است. این بخش یکی از حساس ترین قسمت های ماشین لباسشویی است و در صورت مسدود شدن لوله هایش باعث ارور fe می شود. بررسی سیم کشی و اتصالات و سنسور تنظیم فشار در نوبت بعدی قرار می گیرد.در صورت شل شدن یا خرابی در این قسمت ها، باید آن ها را تعویض کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان