آبگردانی در ماشین لباسشویی

چطور مشکل آبگردانی در ماشین لباسشویی را رفع کنم؟

مشکل آبگردانی در ماشین لباسشویی در طول پروسه شستشو و تخلیه، یکی از مشکلات تکنیکی رایج برای این وسیله است که منجر به شستشوی ناقص لباس ها می شود. این امر دلایل مختلفی می تواند داشته باشد؛ از این رو، گاهی اوقات برطرف کردن آن به راحتی امکان پذیر است و گاهی نیز لباسشویی به تعمیر اساسی و حتی تعویض قطعه نیاز خواهد داشت.

مشکل آبگردانی در ماشین لباسشویی در طول پروسه شستشو و تخلیه، یکی از مشکلات تکنیکی رایج برای این وسیله است که منجر به شستشوی ناقص لباس ها می شود. این امر دلایل مختلفی می تواند داشته باشد؛ از این رو، گاهی اوقات برطرف کردن آن به راحتی امکان پذیر است و گاهی نیز لباسشویی به تعمیر اساسی و حتی تعویض قطعه نیاز خواهد داشت.

مشکل آب گردانی در ماشین لباسشویی منجر می‌ شود که لباسها با آب اضافه در آخر پروسه شستشو به شما تحویل داده شوند. این امر قطعاً مشکلاتی به دنبال خواهد داشت. بنابراین در اسرع وقت و بلافاصله بعد از مشاهده این مشکل باید برای تعمیر آن اقدام شود. در ادامه به بررسی دلایل این امر پرداخته می شود:

انسداد و گرفتگی شیلنگ خروجی آب

آبگردانی در ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل مسدود بودن راه خروجی آب فاضلاب اتفاق بیفتد. این امر ممکن است به دلیل لجن گرفتگی مسیر خروجی و یا گیر کردن شی در این مسیر اتفاق بیفتد. سکه و تکه های لباس می توانند عامل این اتفاق باشند. گاهی نیز خرابی لوله خروجی فاضلاب در اثر شکستگی و آسیب دیدن می تواند علت مسدود شدن باشد. در صورتی این که آب جمع شده در داخل لباسشویی کثیف باشد، گرفتگی برای آن اتفاق افتاده است. 

خرابی برد الکترونیکی و آبگردانی در ماشین لباسشویی

خرابی برد الکترونیکی عدم تنظیمات صحیح وسیله و در نتیجه آب گردانی در ماشین لباسشویی را به دنبال دارد. چرا که دستگاه دستور تخلیه صحیح آب را از طریق برد الکترونیکی دریافت می کند. به این ترتیب، خرابی برد می تواند دستورات اشتباهی به وسیله بدهد و همین امر می تواند علت مشکل آبگردانی در ماشین لباسشویی باشد. 

هیدرو سنسور معیوب

هیدرو سنسور قطعه ای مهم در لباسشویی است که وظیفه تشخیص میزان آب دستگاه را بر عهده دارد. در صورت خرابی هیدرو سنسور، سطح آب دستگاه به درستی تشخیص داده نمی شود و تخلیه آن نیز با مشکل روبرو خواهد بود. 

پمپ تخلیه معیوب

آبگردانی در ماشین لباسشویی می تواند ناشی از عملکرد نادرست پمپ آب باشد. پمپ آب وطیفه تخلیه آب را بر عهده دارد و پمپ های معیوب قادر به انجام آن نیستند. در این صورت، برای برطرف کردن ایراد، پمپ آب لباسشویی باید تعویض شود. 

آب گردانی در ماشین لباسشویی

برطرف کردن مشکل آبگردانی در ماشین لباسشویی

برای حل مشکل آبگردانی در ماشین لباسشویی در صورتی که وسیله دچار ایرادات سطحی مانند گرفتگی راه خروجی یا خرابی شیلنگ شده باشد، به صورت خانگی می توان اقدام کرد. در غیر اینصورت، تعمیر دستگاه باید به صورت اصولی انجام شود. برای تعمیر صحیح دستگاه، اولین کاری که باید صورت پذیرد، عیب یابی دستگاه می باشد. زیرا مشکل آبگردانی در ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قطعا عیب یابی لباسشویی کاری تخصصی است که تعمیرکاران مجرب در این زمینه باید انجام دهند. بعد از عیب یابی دستگاه، قسمت معیوب بلافاصله قابل تعمیر خواهد بود. 

برای رفع آبگردانی در ماشین لباسشویی ممکن است به تعویض قطعات نیاز باشد یا آنکه تعمیر قسمتی خاص از دستگاه مد نظر باشد. به هر حال، آبگردانی در ماشین لباسشویی در اسرع وقت باید بررسی شود تا از مشکلات ناشی از آن جلوگیری به عمل آید. 

جمع بندی

آبگردانی در ماشین لباسشویی از وجود ایراد در ساختار وسیله خبر می دهد. این امر عملکرد ناقص لباسشویی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین شستشوی لباسها به درستی انجام نمی شود. این امر حتی می تواند منجر به مرطوب شدن اطراف لباسشویی و مشکلات دیگر شود. از طرفی، این ایراد می تواند زمینه ساز خرابی کلی وسیله و حتی خاموش شدن آن شود.

از این رو انتظار می رود به محض مشاهده این مشکل، اقدامات لازم بلافاصله انجام شوند. برای آنکه هیچگاه با این مشکل مواجه نشوید، بهترین کار تعمیر دوره ای لباسشویی ها است. تفاوتی ندارد لباسشویی از نوع خانگی یا غیرخانگی باشد؛ در هر صورت خرابی در کمین آنها است. در صورت مراجعه زودهنگام برای سرویس وسیله، از بروز مشکلات جدی و صرف هزینه های زیاد نیز جلوگیری خواهید کرد. 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان