علت دیر روشن شدن یخچال چیست؟

چرا یخچال دیر روشن می شود؟

چرا یخچال دیر روشن می شود؟ یخچال چون جزو لوازمی است که به صورت مداوم در برق بوده و کار میکند نیاز به استراحت و اتومات شدن دارد. استراحت کردن موتور یخچال یا اتومات کردن یخچال در بازه زمانی مشخص و چندین بار در طول روز اتفاق می افتد. یکسره کار کردن موتور یخچال یا روشن نشدن آن میتواند نشانه مشکلات مختلفی در سیستم و یا عملکرد یخچال باشد. جهت درک بهتر این مسئله ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد مدت زمان اتومات کردن یخچال خود داشته باشیم. زمان روشن خاموش شدن در هر یخچال، می تواند متفاوت باشد. مدت زمان اتومات کردن یخچال اگر با مشخصات آن تفاوت زیادی داشته باشد باید قطعات آن مورد بررسی قرار گیرد.

سوالی که ممکن است برای افراد مختلف پیش بیاید این است که چرا یخچال دیر روشن می شود؟ ما در این مقاله اساسی ترین دلایل این مشکل را با هم بررسی خواهیم کرد.

چرا یخچال دیر روشن می شود؟

علت دیر روشن شدن یخچال چیست؟ بررسی شایع ترین دلایل

اتومات کردن یخچال اگر درست انجام نشود میتواند باعث دیر روشن شدن یخچال یا خاموش شدن کامل آن شود. دلایل  مختلفی می توانند موجب بروز این مشکل شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که به دلیل حساس بودن قطعات یخچال، بهتر است در این زمینه از متخصصین حرفه ای کمک بگیرید.

شایع ترین دلایل دیر روشن شدن یخچال شامل موارد زیر می باشد:

  • خرابی ترموستات یکی از دلایلی است که می تواند موجب دیر روشن شدن یخچال شود. دمای داخل یخچال اگر مناسب باشد ولی دیرتر روشن شود یا روشن خاموش نشود؛ میتواند نشانه خرابی ترموستات یخچال باشد. مشکل خرابی ترموستات اگر بر طرف نشود رفته رفته موجب یخ زدگی مواد غذایی مختلف مانند میوه ها و تخم مرغ خواهد شد.
  • خرابی یا ضعیف شدن کمپرسور نیز از جمله دلایلی است که می تواند اتومات کردن یخچال را دچار مشکل کند. خرابی کمپرسور می تواند به دلیل دمای بیش از حد محیط بیرون یخچال، باز گذاشتن درب به صورت طولانی مدت و غیره اتفاق بیفتد. میتوان گفت وارد آمدن فشار زیاد به موتور، میتواند موجب خرابی و کاهش طول عمر آن شود.
  • یخچال هایی که از سیستم برفک زدا استفاده می کنند در صورت خرابی این سیستم، ممکن است یخچال دیرتر روشن شود. خرابی این سیستم با برفک زدن و کاهش سرمای داخل یخچال می تواند عملکرد آن را مختل کند.
  • خرابی یا نبود درب جایخی در یخچال های قدیمی نیز می تواند موجب برهم زدن تعادل دما داخل یخچال شود. نبود تعادل دما در یخچال موجب یخ زدگی مواد غذایی و ضعیف شدن کمپرسور خواهد شد.
  • خرابی برد دیجیتال نیز مشکلی است که در یخچال های جدید، میتواند باعث دیر روشن شدن آنها شود.

آیا نشت گاز یخچال می تواند موجب دیر روشن شدن آن شود؟

نشت گاز یخچال می تواند با  کاهش سرمای داخل یخچال، باعث اتومات نکردن یخچال یا دیر روشن شدن آن شود. یخچال های قدیمی بیشتر با این مشکل مواجه بودند. برفک زدن، یخ زدن جایخی و غیره نشانگر نشت گاز یخچال در مدل های قدیمی تر می باشد. جهت بررسی این مشکل می بایست یخچال را از برق کشیده و منتظر باشید تا برفک و یخ ها آب شوند. شما پس از آب شدن برفک و یخ ها و تمیز کردن داخل یخچال، می توانید یخچال را دوباره به برق وصل کنید. یخچال شما اگر پس از این اقدامات دیر روشن شد و یا در مدت کوتاهی دوباره شروع به برفک زدن کرد، مشکل نشت گاز دارد. احتمال این که علت دیر روشن شدن یخچال های جدید نشت گاز باشد، نسبت به مدل های قدیمی کمتر است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان