علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی

علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی که یکی از مشکلات آزار دهنده در شستن ظروف است متفاوت می باشد. البته این اتفاق دلایلی دارد که در صورت شناخت، می توان به راحتی نسبت به رفع کردن آن اقدام کرد. ماشین لباسشویی ال جی برندی شناخته شده و با کیفیت است ولی مانند هر  وسیله ی برقی دیگر در استفاده مداوم و گاهی نادرست از آن مشکلاتی به وجود می آید. سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی، یکی از این مشکلات است.

بیشتر بدانید : آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد

احتمالا شما نیز با سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی برخورد کرده اید. این مسئله ممکن است دلایلی مانند استفاده از پودر ظرفشویی نامناسب، آب سخت و املاح دار، ایراد در محفظه نمک یا میزان استفاده از مایع جلادهنده داشته باشد. معمولا این مشکل در اکثر مواقع به استفاده از شوینده ی نامناسب بر می گردد. ما قصد داریم دلیل سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی و راه های برطرف کردن آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی و به وجود آمدن لکه بر روی ظروف می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای برطرف کردن آن ابتدا باید بتوانید دلیل آن را پیدا کنید تا نسبت به رفع آن بهترین روش را انتخاب کنید. بنابراین بهتر است عملکرد ماشین ظرفشویی را به دقت بررسی کنید وقتی علت را یافتید به دنبال رفع آن باشید. مهم ترین و متداول ترین علت این مشکل می تواند به قرار زیر باشد.

  • کم بودن مقدار مایع شوینده یا مایع جلادهنده
  • بسته نبودن محفظه ی نمک به درستی یا کم بودن آب یا نمک در محفظه
  • بالا بودن سختی آب و املاح موجود در آن و عدم تنظیمات درست ماشین ظرفشویی نسبت به آن
  • تغییر رنگ یا ترک خوردگی ظروف شیشه ای
  • نامناسب بودن شوینده و پودر شست و شو
  • متناسب نبودن جنس ظروف برای شست و شو در ماشین ظرفشویی
  • مقدار کم یا  بسیار زیاد مایع جلادهنده
  • فعال نکردن حالت مناسب استفاده از قرص یا پودر برای شست و شو
  • استفاده از شوینده یا قرص تاریخ مصرف گذشته و نامناسب

در یافتن علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی باید به این نکته توجه داشت. ماشین های ظرفشویی جدید و پیشرفته و با کیفیت مصرف آب و برق کمتری دارند و به شدت نسبت به مواد شوینده ی نامرغوب حساس هستند. زیرا این مواد در آب کم به خوبی حل نمی شوند و متداول ترین علت سفیدک زدن ظروف هستند. بنابراین در انتخاب مایع شوینده ماشین ظرفشویی خود نهایت دقت را به کار ببرید.

روش های رفع سفیدک ظروف

حال که با دلایل سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی آشنا شدید. می توانید موارد را برای ماشین ظرفشویی خود بررسی کنید و نسبت به رفع آن اقدام کنید. برای این منظور می توانید این موارد را انجام دهید. بهتر است پودر شوینده ی فاقد فسفات انتخاب کنید تا بر روی ظروف لکه ایجاد نشود.

تا حد امکان از شوینده ی معرفی شده مخصوص برند ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. در صورت استفاده از قرص، ماشین ظرفشویی را روی این حالت فعال نگه دارید. سعی کنید از شستن ظروفی که مستعد  سفیدک زدن هستند، با ماشین ظرفشویی خودداری کنید. معمولا در دفترچه راهنمای ماشین مقدار مایع استفاده شده و مشخصات آن ذکر می شود. بنابراین در این مورد به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

برای رفع سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی میزان ماده ی شوینده را به نسبت تعداد ظروف کم و زیاد کنید. در آخر به تنظیمات اولیه ی ماشین ظرفشویی خود طبق راهنمای آن در دفترچه ی دستگاه دقت کنید و تنظیمات را بر اساس تغییراتی که در میزان درجه ی سختی آب، نوع شوینده و میزان ظروف پیش می آید به درستی تغییر دهید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
4 جلسه اول این دوره ارزشمند رو رایگان دانلود کن
کافیه فرم زیر رو پر کنی و روی دکمه دانلود رایگان جلسات بزنی