ماشین ظرفشویی بوش

رفع خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش

در این مقاله قصد داریم به شما برای رفع خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش کمک کنیم. پس اگر ماشین ظرفشویی بوش دارید و این کد خطا را روی صفحه نمایش آن می‌بینید، نگران نباشید.

رفع خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش

به طور کلی خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش در صورت خرابی سنسور جریان آب ظاهر می‌شود. سنسور جریان آب زمان توقف یا شروع پمپاژ را به ماژول کنترل اطلاع می‎دهد. اگر این سنسور به درستی کار نکند، یک کد خطا نمایش داده شده و برق دستگاه را خاموش می‌کند تا از آسیب دیدن ماشین ظرفشویی در اثر سیلِ آب، جلوگیری کند. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است ماشین ظرفشویی بوش بابت آنها خطای E4 را نشان دهد. از جمله‌ی این دلایل می‌توان به گرفتگی یا سختی بالای آب اشاره کرد. این موضوع سبب می‌شود تا آب به خوبی از سوراخ‌های آبپاش عبور نکند و در نهایت منجر به خرابی دستگاه می‌شود.

رفع خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش

برای رفع خطا E4 در ظرفشویی های بوش، اگر خطا حاصل یک مشکل جزئی باشد می‌توانید به راحتی خودتان دست به کار شوید. با این حال اگر رفع مشکل بیش از دو ساعت ادامه پیدا کرد، توصیه می‌کنیم برای راهنمایی بیشتر با مرکز پشتیبانی و خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

نحوه رفع خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش

همانطور که گفته شد ماشین ظرفشویی بوش کد خطای E4 را زمانی روی نمایشگر نشان می‌دهد که سنسور جریان آب مشکلی داشته باشد. در نتیجه برای رفع خطا ابتدا باید بررسی کنید که مسدودی وجود دارد یا نه و یا آب کافی از گیج عبور می‌کند یا خیر. یکی از دلایل نمایش خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند از کار افتادگی انژکتورهای آن به دلیل میزان بالای سختی آب و خوردگی آنها باشد. انژکتورها اغلب به دلیل سختی زیاد آب مسدود شده یا می‌شکنند که این موضوع منجر به شکستن آبپاش می‌شود. در نتیجه آبپاش نمی‌تواند به خوبی کار کند.

مراحل رفع خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش

برای برطرف کردن خطا E4 ، باید ابتدا ماشین ظرفشویی بوش خود را از برق جدا کرده و سپس 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. پس از سپری شدن این بازه زمانی، دوباره دستگاه را راه اندازی کنید. اگر نمادها ناپدید شدند، پس همه چیز خوب است. اگر دوباره ظاهر شدند، لازم است اقدامات بیشتری را برای رفع خطا انجام دهید. اگر همچنان نتوانید به تنهایی مشکل را حل کنید ممکن است مجبور شوید برای راهنمایی بیشتر با مرکز خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش

نحوه تمیز کردن آبپاش

در مراحل قبل اگر راه اندازی مجدد در رفع خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش مفید ظاهر نشد، پس باید آبپاش را تمیز کنید. برای این کار ابتدا باید آبپاش را جدا کنید. سپس آن را زیر آب جاری گرفته و بشویید و نازل‌ها را با خلال دندان یا اشیاء دیگری مانند مسواک، تمیز کنید تا همه کثیفی‌ها از سوراخ‌های آن پاک شود.

اگر سطح سختی آب در منطقه‌ی شما بالاست می‌توانید با خرید یک اسید پاک کن، کلسیم رسوب کرده روی جت‌های آبپاش را پاک کنید. می‌توانید از سرکه هم برای این کار استفاده کنید.

چرا که استفاده از سرکه به تجزیه‌ی رسوبات آهکی کمک کرده و در عین حال باکتری‌های ایجاد کننده‌ی بوی بد را نیز از بین می‌برد. فراموش نکنید حتما از موادی استفاده کنید که با قطعات ماشین لباسشویی شما سازگاری داشته باشند. اگر با وجود همه‌ی این تلاش‌ها همچنان کد خطای E4 ماشین ظرفشویی بوش رفع نشد، ممکن است دستگاه نیاز به تعویض قطعات و تعمیر جدی داشته باشد.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

جلوگیری از بروز خطای E4 در ماشین ظرفشویی بوش

اولین روش برای پیشگیری از بروز این خطا این است که ماشین ظرفشویی خود (فیلترها و سایر قسمت‌های دستگاه) را حداقل دو بار در ماه تمیز کنید. همچنین مطمئن شوید که پیش از قرار دادن ظروف در ماشین، تمام مواد غذایی چسبیده به آنها را جدا کرده باشید. این نکته را هم فراموش نکنید که برای تعمیر لوازم خانگی برقی یا تمیز کردن آنها باید با احتیاط رفتار کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید.

منبع

Bosch Dishwasher Error Code E4 [SOLVED] – Let’s Fix It (kcscfm.com)

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان