تميز كردن لاستيك درب يخچال

تمیز کردن لاستیک درب یخچال

تمیز کردن لاستیک درب یخچال معمولاً برای خانم های خانه دار، به دلیل نگهداری از مواد غذایی بسیار مهم است. آنها همواره به دنبال روش هایی هستند که به بهترین شکل این وسیله را تمیز نگه دارند.

در این مطلب قصد داریم به سوال لاستیک یخچال را چگونه تمیز کنیم؟ پاسخ دهیم.

هنگام تمیز کردن یخچال، لازم است لاستیک آن را به خوبی تمیز کنیم.

اهمیت تميز كردن لاستيك درب يخچال

تميز كردن لاستيك درب يخچال به اندازه فضای داخلی آن مهم است و باید هر چند مدت یک بار به نظافت آن بپردازیم. اگر این قسمت از یخچال به خوبی تمیز نشود، راهی برای ورود میکروب و انواع باکتری به داخل یخچال است.

علاوه بر یخچال، تميز كردن لاستيك درب يخچال فریزر نیز اهمیت دارد. با وجود استفاده کمتر از فریزر، اما ممکن است آلودگی و میکروب در قسمت درب آن رشد کرده و به داخل فریزر نفوذ کند.

در میان نوارهای باریک لاستیک یخچال میکروب هایی زندگی می کنند که با چشم دیده نمی شوند. همچنین ممکن است بعضی حشرات، لاستیک درب یخچال را به عنوان محلی برای تخم ریزی و لانه گزینی انتخاب کنند!

لاستیک یخچال جزو قطعات مهم این وسیله است و اگر معیوب شود، عملکرد دمایی یخچال با اختلال مواجه خواهد شد.

با تميز كردن لاستيك در يخچال، هر چند مدت یک بار علاوه بر حفظ پاکیزگی، آن را از جهت سالم بودن نیز بررسی می کنیم. در صورتی که دچار پارگی یا مشکلی باشد، این قطعه نیاز به تعمیر یا تعویض خواهد داشت.

تمیز کردن لاستیک در یخچال

لاستیک یخچال را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن لاستیک درب یخچال در عین حال که ساده به نظر میرسد، اما اصولی دارد که لازم است آنها را رعایت کنیم.

مهمترین بخش تمیز کردن لاستیک درب یخچال انتخاب مواد شوینده مناسب و دستمال مخصوص است. مواد شوینده خیلی قوی و نامناسب، لاستیک یخچال را به مرور خراب و پوسیده می کند و اگر ماده شوینده قدرت پاک کنندگی بالایی نداشته باشد، لاستیک همچنان آلوده باقی می ماند.

در انتخاب دستمال نیز، پارچه یا اسفنجی انتخاب کنید که سطح خشن و زبری نداشته باشد و پرز ندهد. قدرت آبگیری مناسب داشته باشد و در صورت مرطوب شدن به نوار یخچال رنگ پس ندهد. همچنین می توانید از یک مسواک نرم برای تمیز کردن لاستیک یخچال استفاده کنید. مسواک به خوبی لابه لای نوار یخچال را تمیز می کند.

ابتدا یخچال را از برق بکشید. در صورتی که بخش هایی از لاستیک یخچال به وسیله پیچ به درب متصل شده آنها را باز کنید.

برای تمیز کردن لاستیک درب یخچال ، سفیدکننده (وایتکس) را به همراه مقداری آب ترکیب کنید تا کمی رقیق شود. به میزان مورد نیاز روی پارچه مناسب بریزید و به دقت لابه لای لاستیک در یخچال را تمیز کنید. سپس دستمال دیگر را مرطوب کرده و به آرامی همه قسمت های آغشته به سفیدکننده را توسط آن پاک کنید. بعد از آن به وسیله دستمال خشک، لاستیک یخچال را به نحوی خشک کنید که هیچ گونه رطوبتی باقی نماند.

به وسیله روغن معدنی یا روغن لیمو اطراف واشر را چرب کنید. سپس پیچ و مهره های لاستیک را به هم وصل کرده و دو شاخه را به پریز بزنید.

تمیز کردن لاستیک درب یخچال در عین حال که ساده به نظر میرسد، اما اصولی دارد

نکاتی در رابطه با تمیز کردن نوار دور یخچال

  • تميز كردن لاستيك درب يخچال با وجود این که باید به صورت مرتب انجام شود، اما زیاده روی و خیس شدن بیش از حد آن ممکن است به لاستیک یخچال آسیب جدی وارد کند.
  • اگر تمایل به استفاده از سفید کننده ندارید، می توانید از ترکیب جوش شیرین+ آب، سرکه+ آب و یا پودر صابون قوی+ آب استفاده کنید.
  • هر سه ماه یکبار برای تمیز کردن لاستیک درب یخچال مناسب است.
  • بعد از تمیز کردن لاستیک درب یخچال توسط هر نوع ماده شوینده، حتماً لاستیک را به طور کامل خشک کنید. مرطوب ماندن لاستیک درب یخچال عامل کپک و مشکلات بسیاریست.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان