تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی

نکات مهم تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی

تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی می‌ تواند عملکرد بهتر ماشین لباسشویی را به دنبال داشته باشند. البته این کار مزایای دیگری هم دارد؛ اما آنچه مهم است به تمیز کردن اصولی و صحیح فیلترهای لباسشویی مربوط است.

تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی می‌ تواند عملکرد بهتر ماشین لباسشویی را به دنبال داشته باشند. البته این کار مزایای دیگری هم دارد؛ اما آنچه مهم است به تمیز کردن اصولی و صحیح فیلترهای لباسشویی مربوط است. تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی حتی می‌ تواند از نیاز به تعویض زود هنگام فیلتر جلوگیری به عمل آورد.

تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی مهم است؛ زیرا فیلتر در مسیر خروجی آب لباسشویی قرار دارد و احتمال گیر کردن قطعه های بزرگ و کوچک در آن وجود دارد. در حالت کلی تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی کاری آسان و ممکن می باشد که همه می توانند آن را انجام دهند. اما، در انجام آن لازم است رعایت برخی نکات در ذهن شما باشد.

عواقب و آثار ناشی از عدم تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی

عدم تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی یا تمیز کردن دیرهنگام این قطعه یقیناً معایبی به دنبال خواهد داشت. این موارد را به عنوان نشانه های کثیف بودن فیلتر لباسشویی هم می توان در نظر داشت. بنابراین، در صورت رخ دادن آنها لازم است در اسرع وقت به تمیز کردن فیلتر بپردازید. از جمله این نشانه ها موارد زیر هستند:

  • نشت آب به محیط بیرون
  • بدبو بودن فضای لباسشویی و اطراف آن
  • عدم تخلیه صحیح  آب لباسشویی
  • عملکرد نادرست لباسشویی

فراموش نکنید که رخ دادن موارد فوق همیشه قطعی نیستند و فقط گاهی اتفاق می افتند.

مراحل تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی

  • اولین مرحله در تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی قطع جریان برق وسیله است. بعد از آن باید شیرهای آب را کاملاً ببندید. سپس، برای آن که به قسمت پشت لباسشویی دسترسی داشته باشید؛ در صورت لزوم باید لباسشویی را اندکی جابجا کنید. برای جلوگیری از نشت آب در محیط لازم است از پارچه ها و حوله های ضخیم کمک بگیرید.
  • در مرحله بعد باید پیچ های مربوط به آب گرم و آب سرد را باز کنید. به این ترتیب می توانید درپوش فیلتر را از لباسشویی جدا کنید. در این حالت ابتدا باید مخزن تخلیه اضطراری دستگاه را بیرون کشیده و با حوصله آب آن را خارج کنید.
  • در این مرحله می توانید فیلتر ها را از مکان های مخصوص خارج کنید. ابتدا فیلترها را بتکانید؛ سپس با دقت بشویید. در نهایت فیلترهای تمیز شده را باید به همان شکل اولیه در جای خود قرار دهید و مراحل انجام شده را با ترتیب برعکس انجام دهید و تمام قطعات را در جای خود ببندید.
تمیز کردن فیلتر در ماشین لباسشویی

نکات مهم

تمیز کردن فیلتر در لباسشویی اگر چه کاری راحت می باشد؛ اما دقت نسبتاً بالایی می طلبد. همچنین، رعایت برخی نکات که در ادامه بیان می شوند، از وارد شدن صدمه به فیلتر لباسشویی جلوگیری می کنند. این ترتیب می توانید طول عمر فیلتر ها را افزایش دهید و عملکرد صحیح لباسشویی خود را تضمین کنید.

  • نکته اول به شستشوی صحیح فیلتر ها مربوط است. در هنگام شستشو باید اینکار را با ملایمت و دقت بالا انجام دهید؛ خصوصاً لابلای پروانه ها را با دقت تمیز و تمامی آلودگی ها و ذرات اضافه را جدا کنید. در شستشوی فیلترها نباید بی احتیاطی کنید؛ استفاده از هرگونه وسیله تیز و برنده سبب آسیب رسیدن به فیلتر می شود. در نتیجه، این کار می‌ تواند منجر به اختلال در کار لباسشویی شود. در صورت استفاده از شوینده نیز می توانید از شوینده های ملایم و یا مواد خوراکی که دارای خاصیت تمیزکنندگی هستند؛ مانند سرکه ها بهره ببرید.
  • مورد دیگر به قرار دادن صحیح فیلترها در مکان آنها می باشد. در غیر اینصورت ممکن است دستگاه در حین کار کردن دچار نشتی آب شود. بنابراین، با همان دقتی که قطعات را از جای خود خارج می کنید، باید آنها را مجدد در جای خود قرار دهید.
  • مورد دیگر این است که در صورتی که احساس می‌ کنید فیلتر لباسشویی کهنه شده است و از کیفیت مطلوب برخوردار نیست، می توانید اقدام به تعویض آن کنید. البته فراموش نکنید که فیلتر جدید نیز باید از لحاظ اندازه و خصوصیات درست شبیه به فیلتر اولیه دستگاه باشد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان