تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بوش

تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بوش

چرا تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بوش اهمیت دارد؟ گاهی اوقات ممکن است با باز کردن درب لباسشویی، متوجه بوی نامطبوعی شوید. یکی از علت های اصلی این بوی نامطبوع، کثیف بودن لاستیک لباسشویی است. در بعضی مواقع هنگام تمیز کردن قسمت های داخلی لباسشویی لایه ای از مواد شوینده یا کپک و یا لکه های سیاه لابه لای لاستیک دیده می شود؛ که در صورت تمیز نکردن باعث آلوده شدن لباس ها و آسیب های پوستی و تنفسی خواهد شد. در اکثر مواقع ممکن است بسیاری از افراد هرگز به شیارهای لاستیک توجه نکرده باشند و به تمیز کردن آن اهمیت ندهند.

تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بوش از نکات با اهمیت در نگهداری این وسیله می باشد.

تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بوش از موارد مهم نگهداری لباسشویی می باشد که باید در اسرع وقت به دنبال رفع آن باشید. البته همه برندهای لباسشویی از جمله سامسونگ، ال جی، پاکشوما، کنوود، دوو، ایندزیت و… نیاز به تمیز کردن دارند و لازم است هر چند مدت یکبار جرم لاستیک های آنها را از بین برد.

نحوه تميز كردن لاستيك لباسشويي نیز بسیار مهم است و باید به روش و ابزار مورد استفاده در تمیز کردن لاستیک لباسشویی دقت کنید.

نحوه تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بوش

تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بوش شاید از نظر بسیاری از افراد مهم نباشد. اما باید بگوییم یکی از مهم ترین قسمت های ماشین لباسشویی لاستیک آن است!

برای تميز كردن لاستيك لباسشويي بوش باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. همچنین می توانید برای تمیز کردن این قسمت از آب لیمو و سرکه یا جوش شیرین کمک بگیرید.

تمیز کردن لاستیک لباسشویی

روش های تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بوش

روش اول: برای تمیز کردن لاستیک لباسشویی مقدار مساوی آب و مایع سفید کننده (وایتکس) را ترکیب کرده و توسط یک مسواک نرم لاستیک درب را به این ترکیب آغشته کنید. اجازه دهید چند دقیقه (حدود 10 دقیقه کافیست) روی لاستیک بماند و سپس لاستیک را شسته و خشک کنید.

روش دوم: نحوه تميز كردن لاستيك لباسشويي توسط سرکه به این صورت است که مقداری سرکه را همراه آب لیمو ترکیب کرده و پنبه آغشته به این محلول را به آرامی روی لاستیک بکشید. می توانید این ترکیب را در ظرف مخصوصی بریزید و روی لاستیک اسپری کنید. سپس توسط یک پارچه نمدار، محلول را از سطح لاستیک لباسشویی پاک کنید. در آخر نیز رطوبت لاستیک را خشک کرده و مدتی درب لباسشویی را باز بگذارید.

روش سوم: تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي بوش توسط جوش شیرین نیز امکان پذیر است. جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده قوی برای از بین بردن جرم لاستیک لباسشویی محسوب می شود. مقداری سرکه، آب ولرم و جوش شیرین را مخلوط کرده و پارچه نرمی را به این محلول آغشته کنید. لابه لای لاستیک را توسط این محلول تمیز کرده و سپس توسط پارچه نمدار محلول را پاک کنید. مانند روش قبل لاستیک لباسشویی را خشک کنید و از بستن درب خودداری نمایید.

روش چهارم: در صورتی که هیچ کدام از روش های بالا برای تميز كردن لاستيك لباسشويي بوش کارساز نبود، توصیه می شود از محلول اسید سیتریک استفاده کنید. این محلول را با مقداری آب ترکیب کرده و دور لاستیک و داخل دیگ لباسشویی بریزید. چند دقیقه ای صبر کنید. سپس خواهید دید تمام کپک ها و قارچ های لاستیک از بین رفته اند. سپس لاستیک را بشویید و حتماً خشک کنید.

حداقل هر دو ماه یکبار باید لاستیک لباسشویی تمیز شود.

نکات مهم در تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي

  • حداقل هر دو ماه یکبار لاستیک لباسشویی را تمیز کنید.
  • زیاده روی در تميز كردن لاستيك لباسشويي بوش و استفاده بیش از حد از مواد شوینده ممکن است عمر مفید لاستیک را کم کند.
  • بعد از پایان عملیات شستشو، بلافاصله لباس ها را از داخل آن خارج کنید.
  • حتماً لاستیک را خشک کرده و هرگز بلافاصله بعد از شستشو درب را نبندید.
  • برای تميز كردن لاستيك لباسشويي بوش و از بین بردن کپک یا مواد شوینده از لابه لای آن، هرگز نباید از چاقو یا ابزار تیز استفاده کنید. این کار باعث پارگی لاستیک لباسشویی خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان