باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی

باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی

آیا با مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی مواجه شده‌اید؟ این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر درب ماشین لباسشویی شما باز نمی‌شود به خواندن این مطلب ادامه دهید تا به بررسی این مشکل پرداخته و روش رفع آن را توضیح دهیم.

گاهی اوقات شرایطی به وجود می‌آید که به دلیل قطعی برق، شکستن دسته درب، قفل شدن آن و یا غیره، در ماشین باز نشود و مجبور باشید برای نجات دادن لباس‌ها از خراب شدن یا بو گرفتن، وارد عمل شوید. خوشبختانه چندین ترفند آسان وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها وقتی درب ماشین لباسشویی شما گیر کرده باشد، آن را باز کنید.

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی

باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. محتمل‌ترین دلیل برای این مشکل، تخلیه ناکارآمد یا گرفتگی فیلتر زباله است. همچنین اگر واشر ماشین مشکلی داشته باشد، دستگاه به هدف جلوگیری از خروج سیل آب از باز شدن در جلوگیری می‌کند. استفاده از آب بسیار داغ ضمن به کار بردن مواد ضد عفونی کننده نیز می‌تواند سبب شود که ماشین اجازه‌ی باز شدن در را ندهد تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. در کل ماشین به هدف جلوگیری از آسیب به دستگاه از باز شدن در جلوگیری می‌کند. در نتیجه باید تا حد ممکن احتیاط کنید.

نحوه رفع مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی

راحت‌ترین راهکار برای مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی این است که دستگاه را از برق بکشید. چند دقیقه صبر کنید. بیشتر ماشین‌ها پس از قطع شدن جریان برق و کاهش دما، باز می‌شوند. پس ابتدا ماشین را خاموش کرده و از برق بکشید. چند دقیقه صبر کنید تا ببینید درب باز می‌شود یا نه.

اگر باز نشد دستگاه را با فشار دادن دکمه یا (چرخاندن صفحه‌ی کنترل) روی حالت خاموش قرار دهید. حال مجدد دستگاه را از برق بکشید. 5 دقیقه صبر کنید و دوباره دسته را بکشید. بعضی از دستگاه‌ها با گذشت 5 دقیقه از خاموش بودن ماشین خود به خود در دستگاه را باز می‌کنند. این راه حل معمولا برای انواع ماشین‌های لباسشویی جواب می‌دهد.‌

تعمیر لوازم خانگی

اطمینان حاصل کنید که در ماشین را به درستی بسته باشید. همچنین شلنگ‌های تخلیه را طوری تنظیم کنید که صاف باشند و هر گونه پیچ خوردگی یا خمیدگی در شلنگ را رفع کنید. تمیز کردن فیلتر زباله نیز می‌تواند روش خوبی برای رفع مشکل باشد. آپشن تخلیه اضطراری هم احتمالا مفید واقع خواهد شد.

اگر بازنشدن درب ماشین لباسشویی ال جی به دلیل وجود مشکلی در واشر یا پمپ تخلیه باشد، لازم است برای رفع مشکل از یک تکنسین و متخصص کمک بگیرید. دقت کنید که برای باز کردن درب ماشین، اگر دستگاه در اواسط چرخه کار خود باشد، پیش از هر کار ابتدا چندین حوله را زیر آن قرار دهید.

این کار کمک می‌کند که با باز کردن درب ماشین لباسشویی، آب موجود داخل آن روی زمین یا فرش نریزد و مستقیم جذب حوله‌ها شود. اگر ماشینی که درب آن قفل شده خالی است یا کار آن تموم شده، لازم نیست نگران این موجود باشید. اگر آب بیشتری در دستگاه باشد ممکن است لازم باشد از یک ظرف به جای حوله استفاده کنید.

ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر لوازم خانگی

باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی معمولا به راحتی قابل رفع است. روش‌هایی که گفته شد در حل این مشکل موثر هستند ولی اگر همچنان با امتحان کردن این ترفندها، در ماشین باز نشد، باید از یک متخصص کمک بگیرید. کمک گرفتن از یک متخصص برای تعمیر لوازم خانگی در شرایطی که مشکل جدی باشد، اهمیت زیادی دارد. این کار می‌تواند سبب شود تا از وارد شدن آسیب‌های جدی‌تر به دستگاه جلوگیری شود.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان