علت خرابی المنت ظرفشویی

علت خرابی المنت ظرفشویی

المنت ظرفشویی یکی از عناصر مهم در کیفیت شستشوی ماشین ظرفشویی است. در صورت بروز مشکل در آن ماشین ظرفشویی قادر به شستن ظروف نخواهد بود. ماشین ظرفشویی یک وسیله ضروری آشپزخانه است. زیرا در زمان شستن و خشک کردن ظروف صرفه جویی می شود. عنصر گرمایش بخش ضروری اکثر ماشین‌ های ظرفشویی است. در این مطلب به بررسی علت خرابی المنت ظرفشویی می پردازیم.

آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد

المنت ظرفشویی قطعه ای بسیار پرکاربرد است. وظیفه ی آن گرم کردن آب و هوای درون ظرفشویی و سپس خشک کردن ظروف است. بنابراین اگر دچار مشکل شود در شستن ظروف به مشکل می خورید. گاهی اوقات ممکن است این وسیله نیز مانند لوازم خانگی دیگر دچار خرابی شود. اگر ماشین ظرفشویی فقط ظروف شما را تمیز می کند و آنها را خشک نمی کند، فقط نیمی از کار خود را انجام می دهد و ممکن است المنت ظرفشویی خراب شده باشد.

تست ماشین ظرفشویی

یک روش ساده برای تست خرابی المنت ظرفشویی وجود دارد. این تکنیک بر اساس عملکرد آن است. شما می توانید به راحتی این دستورالعمل ها را انجام دهید باید. درجه حرارت المنت را روی 45 درجه تنظیم کنید. یک چرخه شستشو را شروع کنید و ماشین ظرفشویی خود را با دقت مشاهده کنید. چرخه را در اواسط فرآیند خشک کردن متوقف کنید و دمای صفحات را بررسی کنید. دمای بالای 40 درجه نشان دهنده عملکرد خوب وضعیت گرمایشی ماشین است.

علت چشمک زدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

 ظروف داغ و دمای بالای هسته ی ماشین نشان دهنده ی عملکرد درست المنت حرارتی است. بنابراین اگر بعد از چرخه ی کامل شست و شو، ظروف خیس بودن یا از ماشین ظرفشویی آب جاری می شد، نشانه های خرابی المنت ظرفشویی است.

علت خرابی المنت ظرفشویی

در این بخش دلایل اصلی خرابی المنت ظرفشویی را بررسی می کنیم. درست کار نکردن ماشین ظرفشویی می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما عمده ترین آن می تواند استفاده از آب سخت، مدار کوتاه و درهم شکستن قطعات باشد. اکنون توضیح خواهیم داد که چگونه این عوامل به المنت ظرفشویی شما آسیب می رساند.

  • آب سخت

 آبی است که املاح رسوبی زیادی دارد. در واقع ناخالصی هایی مانند نمک های کلسیم و منیزیم به مقدار زیاد در آب وجود دارد. این مسئله سرعت زنگ زدگی و تشکیل آهک روی سطح المنت را افزایش می دهد. بر اثر گرم شدن فضای درون ماشین، نمک های موجود در آب تجزیه می شوند و ذرات کلسیم روی سطح المنت تجمع می کند. با گذشت زمان سدیم را نیز جذب می کند و تبدیل به آهک جامد می شود. تجمع این رسوبات باعث می شود دمای آب یا هوای درون ماشین برای تبخیر قطرات آب، کافی نباشد. در نتیجه در پایان شستشو صفحات خیس می مانند.

مدار کوتاه علت خرابی المنت

یکی دیگر از دلایل خرابی المنت ظرفشویی ولتاژ بالاست. افزایش ناگهانی انرژی و ولتاژ بالای عبوری منجر به اتصال کوتاه و خرابی المنت می شود. این افزایش ولتاژ در مناطق مختلف بر اثر طوفان و باران شدید می تواند به وجود بیاید. اکثر وسایل برقی از جمله ماشین ظرفشویی دارای فیوز ایمنی هستند که از این وسایل در برابر نوسانات ناگهانی برق محافظت می کند. گاهی اوقات، ولتاژ آنقدر قوی است که قبل از اینکه فیوز بتواند مدار را قطع کند. جریان به سیم کشی داخلی دستگاه آسیب می زند و باعث اتصال کوتاه می شود. در مورد ماشین ظرفشویی، نه تنها عنصر گرمایش، بلکه کل ماشین ظرفشویی می تواند به دلیل اتصال کوتاه از کار بیفتد. بستگی به مدل و میزان ولتاژ الکتریکی دارد.

  • درهم شکستن

دلیل دیگر خرابی المنت ظرفشویی آسیب هایی است که می تواند به آن وارد شود. هرگونه آسیبی به سیستم گرمایشی می تواند آن را از کار بیندازد. نیروی وارد شده به کف ماشین ظرفشویی، هر گونه افزایش انرژی و فشار یا زنگ زدگی و… می تواند باعث ایجاد این آسیب شود.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
4 جلسه اول این دوره ارزشمند رو رایگان دانلود کن
کافیه فرم زیر رو پر کنی و روی دکمه دانلود رایگان جلسات بزنی