ارور e4 ماشین ظرفشویی پاکشوما

ارور e4 ماشین ظرفشویی پاکشوما【علت + نحوه رفع آن】

در این مقاله از تعمیر اوکی به بررسی علت ارور e4 ماشین ظرفشویی پاکشوما و همچنین ارائه راهکارهای عملی برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

در این مقاله از تعمیر اوکی به بررسی علت ارور e4 ماشین ظرفشویی پاکشوما و همچنین ارائه راهکارهای عملی برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت. علت ارور e4 ظرفشویی پاکشوما می تواند از چند مورد باشد که برخی از آن ها نیازمند بررسی و رفع توسط یک تعمیرکار متخصص می باشد.

اگر ارور e4 روی صفحه نمایش دستگاه ظرفشویی پاکشوما ظاهر شود، به این معنی است که دستگاه نتوانسته آب موجود در آن را تخلیه کند. در این صورت، باید مواردی مانند پمپ تخلیه، شلنگ تخلیه، برد الکترونیکی و سایر موارد را بررسی کنید. همچنین، اگر چنین ایرادی رخ دهد، احتمال دارد پمپ تخلیه دستگاه سوخته باشد.

دلیل اصلی برای نمایش خطای E4، مشکل در سیستم تخلیه آب، سوختگی پمپ تخلیه و خرابی برد الکترونیک است. با این حال، علاوه بر این موارد، عوامل دیگری نیز می توانند باعث نمایش این خطا شوند، از جمله انسداد شلنگ تخلیه، پر بودن فاضلاب، خرابی موتور، عدم رفتن دستگاه به حالت خشک کن و غیره.

عدم تخلیه آب، دلایل متعددی دارد و تشخیص دقیق آن ساده نیست. برخی از این دلایل حتی مستقیماً به ماشین ظرفشویی مربوط نمی شوند.

گاهی اوقات، مشکل در سیستم لوله کشی، منجر به نمایش این خطا می شود. بنابراین، قبل از اینکه به فکر تعمیر یا تعویض ماشین ظرفشویی باشید، باید این مشکل را حل کنید.

رفع ارور E4 ماشین ظرفشویی پاکشوما

برای حل کدخطای E4 در ماشین ظرفشویی پاکشوما، چندین راهکار وجود دارد. برخی از این موارد به حدی ساده هستند که شما می توانید خودتان آنها را انجام دهید، اما برخی دیگر نیاز به بررسی و عیب یابی توسط یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی دارند.

برای رفع ارور e4 در ماشین ظرفشویی پاکشوما، لطفاً موارد زیر را بررسی کنید:

1. شیلنک تخلیه را از نظر باز بودن مسیر تخلیه بررسی کنید

مطمئن شوید که شلنگ تخلیه درست کار می‌کند و دچار گرفتگی نشده باشد. این شلنگ، لوله ای است که هدایت آب به بیرون در پایان چرخه‌های شستشو را بر عهده دارد. هنگامی که غذای زائد از پیش تمیز نشود و ظروف در ماشین ظرفشویی قرار گیرند، احتمال دارد این مواد داخل شلنگ گیر کنند.

شلنگ با هدف خارج کردن آب طراحی شده است. مواد غذایی می‌توانند به دیواره‌های آن بچسبند، در نتیجه ممکن است مانع کارکرد صحیح ماشین و جریان یافتن آب شود.

یکی از مواردی که می‌تواند منجر به گرفتگی شلنگ تخلیه شود، شرایط سرمای شدید است که در آن دما پایین می‌آید و برای خانه‌هایی که شلنگ های تخلیه بیرونی دارند، احتمال یخ زدگی وجود دارد که این امر می‌تواند به تخلیه نشدن آب منجر شود.

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی پاکشوما

2. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

پمپ تخلیه که در ماشین ظرفشویی نقش کلیدی دارد، ممکن است به وسیله باقی مانده مواد غذایی مسدود گردد. این قطعه، مسئولیت پمپاژ آب به سمت بازوی آبپاش و نازل‌ها و انتقال آن در ماشین ظرفشویی را برعهده دارد.

گرفتگی در این بخش می‌تواند موجب بروز مشکلات در سیستم زهکشی شده و به فعالیت موثر دستگاه لطمه بزند.

اقدام به کنترل پمپ تخلیه و شناسایی مشکلات احتمالی در آن می‌بایست به وسیله فردی حرفه‌ای صورت گیرد. در صورت برخورد با نقص فنی در پمپ، تعمیر یا جایگزینی آن ضروری خواهد بود.

نحوه تشخیص سالم بودن پمپ تخلیه ظرفشویی

برای اطمینان از عملکرد صحیح پمپ تخلیه، وجود آب در کف ماشین ظرفشویی می‌تواند اشاره به خرابی پمپ داشته باشد. اندازه گیری ولتاژ، جریان و مقاومت پمپ تخلیه با یک مولتی متر، متداول‌ترین راه برای بررسی عملکرد آن است.

  1. درابتدا بایستی پمپ تخلیه را جدا کرد.
  2. پس از آن، مولتی متر را به پایانه های پمپ وصل نمایید.
  3. در صورت عملکرد درست، مولتی متر باید مقاومتی بین 15 تا 40 ولت را نشان دهد.
  4. اگر مقاومت تقریباً تغییر نکند (یا هیچ تغییری نداشته باشد)، نشانه این است که پمپ تداوم الکتریکی ندارد.
  5. در چنین شرایطی تعويض پمپ تخلیه الزامی است.

3. برای رفع ارور E4 ماشین ظرفشویی پاکشوما، فیلتر را تمیز کنید

جهت رفع ارور E4 در ماشین ظرفشویی پاکشوما، فیلتر را پاکسازی نمایید. با توجه به سازنده ماشین، فیلتر یا به شکل دستی قابل تمیز کاری است یا خود به خود پاک می‌شود. این فیلتر معمولاً در بخش زیرین دستگاه قرار دارد و وظیفه دارد تا با تله کردن مواد غذایی و آشغال‌های موجود، آب حین گردش را تمیز نگه دارد.

یکی از علل بروز ارور E4 و عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی پاکشوما، مسدود یا آلوده بودن این فیلتر است. در صورتی که فیلتر دستگاه به صورت سنتی باشد، باید به طور دوره‌ای و منظم تمیزسازی شود.

4. مطمئن شوید که موتور ظرفشویی پاکشوما سالم است

در صورتی که بررسی در خصوص تمام نکات ذکر شده انجام گرفته و مشکل همچنان برقرار است، باید در نظر داشت که ممکن است در بخش‌های مهم دستگاه شستشو مثل موتور یا برد الکترونیکی، مشکلی پیش آمده باشد.

این اجزای کلیدی باید به دست فردی کارشناس و کاردان بررسی و مورد آزمایش قرار بگیرند، همچنین در صورت وجود هرگونه خرابی، نیازمند جایگزینی خواهند بود. برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر، به شما توصیه می‌شود که از دستکاری این قطعات خودداری کرده و بررسی آن را به تعمیرکاران مجاز بسپارید.

5. از موادشوینده باکیفیت به میزان استاندارد استفاده کنید

بکار بردن مواد شوینده به مقداری بیش از حد استاندارد یا استفاده از شوینده‌های با کیفیت پایین و نا مرغوب می‌تواند موجبات رسوب گذاری در ماشین ظرفشویی و ایجاد مشکلاتی در سیستم تخلیه آب شود.

 لازم است تا همواره از شوینده‌های استاندارد و با کیفیتی که مخصوص ماشین‌های ظرفشویی هستند استفاده گردد. مطمئن باشید که پیروی از دستورالعمل‌های ماشین ظرفشویی پاکشوما برای میزان شوینده استفاده شده، به بهبود کیفیت شستشو و عمر دستگاه کمک شایانی می‌کند.

چگونه آب ظرفشویی را به صورت دستی تخلیه کنیم؟

هنگامی که با تجمع آب در کف ماشین ظرفشویی روبه‌رو می‌شوید و تخلیه آن توسط خود ماشین ظرفشویی انجام نمی شود، اقدام به تخلیه دستی آب ممکن است یکی از راه‌های موقتی برای حل مشکل باشد. به طور مختصر، روند تخلیه آب از کف دستگاه به شرح زیر است:

  1. ابتدا، حتما تمام ظروف‌های داخل ماشین را خارج کرده و قفسه پایینی را جدا سازید.
  2. سپس با استفاده از یک ملاقه یا پیمانه، آب را به آرامی بردارید و درون سینک یا سطلی مناسب خالی کنید.
  3. به وسیله یک اسفنج بزرگ یا حوله، آخرین قطرات آب را نیز جذب نمایید تا کف دستگاه به طور کامل خشک شود.

لازم به ذکر است که در صورت ادامه یافتن مشکل تخلیه، باید از روشن کردن دوباره‌ی ماشین ظرفشویی پرهیز کنید تا از آسیب بیشتر به قطعات دستگاه جلوگیری شود.

وجود آب در کف دستگاه ممکن است ناشی از خرابی‌های داخلی باشد، که باید با یک تعمیرکار مجرب بررسی شود. به علاوه، این شرایط می‌تواند از نیاز به پاک‌سازی یا تعویض قطعات مانند فیلتر یا پمپ تخلیه حکایت داشته باشد، که نباید به تاخیر بیافتد تا خسارت بیشتری به دستگاه وارد نشود.

نکاتی برای پیشگیری از مسدود شدن تخلیه آب ماشین ظرفشویی

برای پیشگیری از مشکلات انسداد در ماشین ظرفشویی، توصیه‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • استفاده از شوینده‌های مناسب و انجام نظافت دوره‌ای ماشین ظرفشویی به جلوگیری از انباشت چربی و چرک داخل آن کمک می‌کند.
  • هنگام شستشوی طروف، از قرص‌های تمیزکننده‌ای که قابلیت پاکسازی مسیر تخلیه و پمپ را دارند استفاده نمایید.
  • در مرحله قبل از چیدن ظروف درون دستگاه، ذرات و باقی‌مانده‌های غذایی روی آن‌ها را به دقت جدا کنید.
  • با بررسی دوره ای و نظافت متداول فیلتر‌های ظرفشویی، از مسدود شدنشان جلوگیری کنید.
  • ظروفی که حاوی چربی و روغن هستند، قبل از گذاشتن در داخل ماشین ظرفشویی، با استفاده از یک دستمال یا دستمال کاغذی تمیز کنید.

با اجرای دستورالمعل های گفته شده و رعایت این نکات، می توانید از ایجاد انسداد در مسیر تخلیه آب ماشین ظرفشویی پاکشوما و هر برند دیگری، پیشگیری کنید.

سخن پایانی

ارور E4 ماشین ظرفشویی پاکشوما به معنای مشکل در فرایند تخلیه آب است. سلسله عواملی چون انسداد در شلنگ تخلیه، مشکلات در عملکرد پمپ تخلیه، کثیف بودن فیلتر و موارد مشابه می‌توانند باعث برزو ارور e4 شوند.

ما در این مقاله سعی کردیم علت و راهکارهای مربوط به ارور e4 ماشین ظرفشویی پاکشوما را برای شما به صورت کامل شرح دهیم.چنانچه پس از بررسی دقیق این موارد به جواب قطعی نرسیدید، استفاده از خدمات تخصصی تعمیر لوازم خانگی توصیه می‌گردد. 

آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

در صورتی که تعمیرکار هستید و نیاز دارید دانش و مهارت خود را در زمینه تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم به بخش دوره آموزشی تخصصی تعمیرات ماشین ضرفشویی مراجعه کنید. این دوره شما را به یک تعمیرکار حرفه ای در تمامی برندها، تبدیل خواهد کرد.

خدمات تعمیرات در منزل

اگر ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرکار متخصص دارید، تیم حرفه ای و با تجربه تعمیر اوکی، آماده خدمات رسانی در تمامی مناطق تهران و کرج می باشد. کافی است با شماره ۰۹۲۱۶۸۱۰۰۹۱ تماس بگیرید تا همکاران ما در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حاضر شوند.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
4 جلسه اول این دوره ارزشمند رو رایگان دانلود کن
کافیه فرم زیر رو پر کنی و روی دکمه دانلود رایگان جلسات بزنی