چگونه تایم ماشین ظرفشویی را کم کنیم

چگونه تایم ماشین ظرفشویی را کم کنیم

در بعضی از مواقع، احساس می کنید که فرآیند شستشوی ماشین ظرفشویی بیشتر از حد معمول طول کشیده است. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه تایم ماشین ظرفشویی را کم کنیم. مدت زمان شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی بسته به انتخاب برنامه شستشو، به طور متوسط بین 2 الی 3 ساعت به طول می انجامد.

در بعضی از مواقع، احساس می کنید که فرآیند شستشوی ماشین ظرفشویی بیشتر از حد معمول طول کشیده است. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه تایم ماشین ظرفشویی را کم کنیم. مدت زمان شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی بسته به انتخاب برنامه شستشو، به طور متوسط بین 2 الی 3 ساعت به طول می انجامد.

هر چه اطلاعات ما در مورد کارکرد و برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بیشتر باشد، بهتر متوجه خواهیم شد که چگونه تایم ماشین ظرفشویی را کم کنیم. گاهی اوقات انتخاب برنامه شستشوی نادرست می تواند باعث شود که تایم ماشین ظرفشویی بیش از حد معمول طول بکشد. گاهی خرابی یک قطعه باعث می شود که فرآیند شستشو بیشتر از حد معمول طول بکشد. در این شرایط می بایست به یک مرکز تعمیرات معتبر مراجعه کنیم.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا عواملی که باعث شود زمان شستشوی ماشین ظرفشویی طولانی شود را با یکدیگر بررسی کنیم.

دلیل طولانی شدن زمان شستشوی ماشین ظرفشویی چه می تواند باشد؟

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، صرفه جویی در مصرف آب است. وقتی ندانیم چگونه تایم ماشین ظرفشویی را کم کنیم، آب و برق بیشتری را هدر داده ایم. در این قسمت به دلایل طولانی شدن زمان شستشوی ماشین ظرفشویی می پردازیم.

یکی از مواردی که باعث می شود شستشوی ماشین ظرفشویی زمان بیشتری طول بکشد، انتخاب برنامه ECO می باشد. این برنامه نسبت به دیگر برنامه های شستشو، آب و برق کمتری را مصرف می کند. اختلال و نقص در سیستم جریان آب از علل دیگری است که باعث می شود تایم ماشین ظرفشویی زیاد شود.

برای این که بدانیم چگونه تایم ماشین ظرفشویی را کم کنیم، باید از فشار آب مطمئن شویم. گاهی اوقات کم و یا زیاد بودن فشار آب باعث می شود که برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی طولانی شود. میزان آب ورودی برای شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی باید بین 20 تا 120 پاسکال باشد.

علت دیگری که باعث طولانی شدن شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی می شود، مسدود شدن مسیر گردش آب است. مسیر گردش آب به دلیل مواردی مانند استفاده نکردن از نمک مخصوص ماشین ظرفشویی و یا بالا بودن سختی آب مسدود می شود. در این شرایط، رسوباتی در مسیر گردش آب به وجود آمده و اجازه نمی دهد که آب تخلیه شود و همین مسئله باعث طولانی شدن زمان شستشو توسط ماشین ظرفشویی می گردد.

بررسی وضعیت ترموستات

برای این که بدانیم چگونه زمان ماشین ظرفشویی را کم کنیم، ابتدا باید وضعیت ترموستات را بررسی کنیم. ترموستات وظیفه بررسی دمای آب مورد نیاز را بر عهده دارد. هنگامی که دمای آب به حد مجاز می رسد، فرآیند شستشو آغاز می شود. خرابی ترموستات باعث می شود فرآیند شستشو بیش از اندازه معمولی به طول بینجامد.

در صورت خراب بودن قطعه به کارشناسان ماهر و با تجربه مراجعه کنید

خرابی المنت باعث می شود که فرآیند شستشو بیشتر از اندازه طول بکشد. المنت مسئول گرم کردن آب و آغاز کننده فرآیند شستشو می باشد.

خرابی سنسور نیز دلیل دیگری است که به ما یادآوری می کند که چرا و چگونه زمان ماشین ظرفشویی را کم کنیم. سنسور مسئول کامل کردن فرآیند شستشو می باشد. در صورت نقص در سنسور، فرآیند شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی طولانی خواهد شد.

خرابی برد کنترل نیز باعث می شود به این فکر بیفتیم که چگونه تایم ماشین ظرفشویی را کم کنیم. در صورت بروز نقص و یا خرابی در سنسور، دستوراتی مانند خاموش شدن و روشن شدن دستگاه انجام نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
4 جلسه اول این دوره ارزشمند رو رایگان دانلود کن
کافیه فرم زیر رو پر کنی و روی دکمه دانلود رایگان جلسات بزنی