چرا یخچال زود اتومات میکند

چرا یخچال زود اتومات میکند

زمانی که یخچال زود اتومات میکند باید سریعا به فکر عیب یابی آن باشید. چنانچه شما در صدد رفع آن برنیامده‌اید، ممکن است پس از طی چندین ماه یخچال کلا از کار بیفتد. پیش از بررسی و عیب یابی اینکه چرا یخچال زود اتومات میکند، بهتر است این مفهوم را مورد بررسی قرار دهیم. در حالت استاندارد، یخچال باید مدت زمانی معینی را از فعالیت بایستد و زمانی که فضای داخل یخچال گرم شد مجددا شروع به فعالیت کند. در مواقعی تعداد دفعاتی که یخچال اتومات میکند بیش از حد استاندارد است. در ادامه به بررسی علت زود اتومات کردن یخچال میپردازیم.

آیا داغ شدن موتور یخچال طبیعی است

اگر یخچال زود اتومات میکند پس درب آن باز میماند

زمانی که درب یخچال باز بماند یا به طور کامل بسته نشود، یخچال زود اتومات میکند. طرز کار یخچال به گونه‌ای است که هوای داخلش را مدام خنک نگه میدارد. زمانی که هوای داخل یخچال افت کند، به صورت خودکار اتومات میکند. در پی همین مسئله، باز ماندن درب یخچال و یا بسته نشدن کامل آن منجر به هدر رفت هوای خنکی میشود که یخچال تولید کرده است. رفع این مشکل بسیار راحت است. کافیست پس از هر بار استفاده از یخچال، درب آن را چک کنید که به خوبی بسته شده باشد.

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

لاستیک دور درب یخچال خراب شده است

علت زود اتومات کردن یخچال در اثر خرابی و پارگی لاستیک دور درب یخچال نیز میتواند باشد. با بررسی وظیفه‌ی لاستیک دور درب یخچال میتوان به عمق این مشکل پی برد. وظیفه لاستیک دور درب یخچال چفت‌کردن درب به بدنه است. به نحوی که هیچ فضایی خالی بین درب یخچال و بدنه آن نباشد. زمانی که لاستیک دور درب یخچال پاره و یا خراب باشد نمیتواند از خروج هوای سرد یخچال به بیرون جلوگیری کند. برای رفع این مشکل حتما با یک شخص متخصص در این زمینه مشورت کنید.

علت سرد نکردن فریزر سامسونگ

یخچال فاصله کمی با دیوار دارد

یکی از دلایلی که علت مشکل اتومات را توضیح میدهد، عدم تهویه مناسب است. در این شرایط، حواستان به کیفیت تهویه یخچال باشد. تهویه یخچال از قسمت پشت آن اتفاق می‌افتد. در این قسمت قطعه‌ای به نام کمپرسور وجود دارد که تهویه یخچال را کنترل میکند. زمانی که یخچال با دیوار فاصله کمی داشته باشد، عملکرد صحیح کمپرسور مختل میشود. چرا که کمپرسور برای تهویه صحیح به هوای تازه و خنک نیاز دارد. بهتر است قسمت پشت یخچال 5 الی 10 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد.

در محل گرمی قرار دارد و یخچال زود اتومات میکند

با قرار دادن یخچال در محل گرم آن را به زحمت نیندازید! زمانی که یخچال زود اتومات میکند باید به محلی که آن را قرار داده‌اید دقت کنید. آیا یخچال را در محلی گرم قرار داده‌اید؟ قراردادن یخچال در محلی گرم، گرم‌شدن هوای داخل یخچال را تسریع کرده و در نتیجه یخچال زود اتومات میکند.

منظور از محل گرم این است:

  • یخچال در معرض تابش مستقیم و شدید نور خورشید قرار دارد
  • یخچال در نزدیک اجاق گاز قرار داده شده است
  • یخچال در نزدیکی بخاری و یا شوفاژ قرار دارد
چگونه ترموستات یخچال را یکسره کنیم؟

ترموستات یخچال خراب شده است

ترموستات یکی از حیاتی ترین قطعاتی است که در یخچال کار گذاشته میشود. از این رو علت زود اتومات کردن یخچال می تواند به دلیل عملکرد نامطلوب ترموستات نیز باشد. وظیفه ترموستات در یخچال اندازه گیری دمای داخل آن است. زمانی که ترموستات منبسط میشود، یخچال شروع به کار میکند. اگر ترموستات خراب باشد، فرمان های غلط به سیستم مرکزی یخچال ارسال میکند. در پی همین اتفاق یخچال زود اتومات میکند. اگر علت زود اتومات کردن یخچال به دلیل عملکرد نامطلوب ترموستات باشد، باید آن را در اسرع وقت تعویض کنید.

مواد غذایی داغ در یخچال قرار میدهید

بزرگترین اشتباهی که در زمینه استفاده از یخچال صورت میگیرد، قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال است. زمانی که مواد غذایی داغ گرمای خود را از دست میدهد، گرمای خارج شده وارد فضای داخلی یخچال میشود. در چنین شرایط یخچال زود اتومات میکند تا بتواند هوای داخل را خنک نگه دارد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان