ماشین لباسشویی روشن نمی شود

ماشین لباسشویی روشن نمی شود (+3 راه حل کاربردی)

چرا ماشین لباسشویی روشن نمی شود؟ این سوالی است که ممکن است برای تمامی صاحبان ماشین های لباسشویی به علل مختلف پیش آید. روشن نشدن ماشین لباسشویی می تواند دلایل جدی یا جزئی داشته باشد.

چرا ماشین لباسشویی روشن نمی شود؟ این سوالی است که ممکن است برای تمامی صاحبان ماشین های لباسشویی به علل مختلف پیش آید. روشن نشدن ماشین لباسشویی می تواند دلایل جدی یا جزئی داشته باشد. اما، در هر صورت روشن نشدن لباسشویی به معنای توقف کار کردن با وسیله و جمع شدن لباس‌ های چرک است. بنابراین، مسئله ای مهم می باشد که در اولین فرصت باید به آن رسیدگی شود. 

اقدامات اولیه زمانی که ماشین لباسشویی روشن نمی شود

وقتی ماشین لباسشویی روشن نمی شود، اولین قدمی که در راستای عیب‌ یابی و تلاش برای روشن کردن وسیله باید انجام شود، بررسی کردن ماشین لباسشویی می باشد. روشن نشدن لباسشویی در حالت کلی می تواند بیانگر عدم اتصال برق و یا وجود مشکلی در ساختار لباسشویی باشد. به این منظور لازم است رابط های برق را تعویض کرده و تلاش کنید لباسشویی را به پریز برق دیگری متصل کنید. با اتصال وسایل برقی دیگر به پریز مورد نظر می توانید از وجود جریان برق مطمئن شوید و یا اینکه از فازمتر استفاده کنید. 

وقتی ماشین لباسشویی روشن نمی شود و مشکل از جریان برق نیست، می توان اطمینان حاصل کرد که یک مشکل در عملکرد ماشین لباسشویی به وجود آمده است. با توجه به اینکه مشکلات مختلفی ممکن است برای لباسشویی پیش آمده باشد و روشن نشدن آن دلایل گوناگون داشته باشد؛ راه حل ها نیز متفاوت هستند.

3 راه حل کاربردی برای روشن کردن لباسشویی

هنگامی که ماشین لباسشویی روشن نمی شود، ممکن است برای روشن کردن وسیله فکر های مختلفی به ذهن شما خطور کند؛ اما تنها راه حل هایی موثر هستند که کاربردی باشند. در ادامه سه مورد از بهترین راه حل ها برای شما بیان خواهند شد.

  1. ابتدا باید از اتصال صحیح برق به وسیله اطمینان حاصل کنید. ممکن است برق ساختمان قطع باشد و یا خرابی ناشی از محافظ برق وسیله باشد؛ یا آنکه سیم دستگاه آسیب دیده باشد. برای اتصال جریان برق به تعویض قطعات نیاز است. در بسیاری از مواقع علت روشن نشدن ناگهانی لباسشویی ها همین مورد است. با تعویض سیم رابط و یا محافظ برق مشکل برطرف می شود. در لباسشویی های اتوماتیک قطعی آب ساختمان و عدم رسیدن آب به وسیله نیز می تواند دلیل خاموشی وسیله شود. در اینطور مواقع نیاز به عمل خاصی نیست و باید صبر کنید تا جریان آب وصل شود.
  2. راه حل دیگر که در خصوص لباسشویی های اتوماتیک صدق می کند به درب آنها مربوط است. تا زمانی که درب ماشین به درستی بسته نشده باشد، لباسشویی کار نخواهد کرد. ممکن است زیاد بودن حجم لباس ها و یا عدم دقت در بستن درب منجر به بسته نشدن یا بسته شدن غیر استاندارد درب وسیله شده باشد. بنابراین در صورت لزوم مقداری از لباسها را خارج کنید یا آنکه درب وسیله را مجدد باز و بسته کنید. 
  3. راه حل سوم در دست تعمیرکاران است. در مواقعی که وسیله به سرویس نیاز پیدا کرده است، بهترین و عاقلانه ترین راه سرویس اساسی وسیله توسط نمایندگی ها و تعمیرکاران معتبر است. 
تعمیرات ماشین لباسشویی

توصیه ها

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی قطعاً امری عذاب آور می باشد که جز زیاد شدن زحمت ها چیزی به دنبال ندارد. برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق ضمن آنکه باید مراقبت های لازم از ماشین لباسشویی به عمل آیند؛ برخی دیگر از نکات باید در نظر شما باشند. معمولاً جابجا کردن غیر استاندارد ماشین لباسشویی و استفاده بیش از حد از آن می‌ تواند باعث صدمه رسیدن به آن شوند. بنابراین، بهتر است که وسیله را در مواقع ضرور و زمان جمع آوری شدن لباس ها مورد استفاده قرار دهید. البته، متناسب با ظرفیت وسیله باید از آن کار کشید. 
  • توصیه مهم دیگر به سرویس های دوره ای وسیله مربوط می شود. برای آنکه هرگز با مشکل عدم روشن شدن ماشین لباسشویی مواجه نشوید؛ بهترین راه حل این است که وسیله را به صورت دوره ای سرویس کنید. یک ماشین لباسشویی خانگی حداقل سالانه به یک مرتبه سرویس نیاز دارد تا از بروز مشکلات احتمالی برای آن جلوگیری به عمل آید. 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان