علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

اگر به اندازه کافی از ماشین ظرفشویی خود استفاده کرده اید، احتمالاً بعد از مدتی، متوجه سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی شده اید. علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی که در آب سخت وجود دارد و اگرچه این ذخایر معدنی نامناسب هستند، اما غیربهداشتی نیستند. اما هیچ‌کس نمی‌خواهد در ظروفی که روی آن‌ها سفیدک وجود دارد، غذا بخورد. برای اینکه ظروف در هنگام بیرون آمدن از ماشین ظرفشویی عاری از باقی مانده های سفید باشند، این نکات را دنبال کنید. هنگامی که ماشین ظرفشویی را روشن می کنید، برخی از مواد معدنی موجود در آب احتمالاً پس از چرخه شستشو روی ظروف باقی می مانند. مشکل بدتر می شود زیرا رسوبات آب سخت در داخل ماشین ظرفشویی شما جمع می شود و مواد معدنی اضافی را به مخلوط اضافه می کند.

این سفیدک در ماشین ظرفشویی چیست؟ پس از مدتی که ماشین ظرفشویی را دارید، در نهایت رسوبات معدنی در ماشین ظرفشویی جمع می شود و باعث می شود ظروف با باقی مانده های سفید رنگ روی آنها بیرون بیایند. این حتی می تواند با برخی از ماشین های ظرفشویی جدید نیز اتفاق بیفتد. سایر دلایل باقیمانده شامل مواد شوینده ماشین ظرفشویی و دمای آب است.

علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

برای رفع فوری این مشکل، ماشین ظرفشویی خود را خالی کرده و چرخه شستشو را شروع کنید. هنگامی که دستگاه از آب پر شد، در را باز کنید و دو فنجان سرکه سفید را به آب ته دستگاه اضافه کنید. چرخه شستشو را از سر بگیرید و اجازه دهید سرکه تجمع مواد معدنی را از بین ببرد. این ترفند باید به خلاص شدن از لایه سفید روی ظروف در ماشین ظرفشویی کمک کند.

با گذشت زمان، آب سخت رسوبات بیشتری به دستگاه اضافه می کند و شما یک بار دیگر لکه های سفید بر روی ظروف مشاهده خواهید کرد. می توانید دستگاه را دوباره با سرکه تمیز کنید یا با نصب یک نرم کننده آب مشکل را برای همیشه حل کنید.

برای حل شدن مناسب و استفاده از مواد شوینده ظرفشویی، آب داخل ظرفشویی باید داغ شود. دمای مطلوب آب برای اکثر لوازم خانگی بین 120 تا 150 درجه فارنهایت است. اگر آب خیلی سرد باشد، ماشین ظرفشویی بقایای سفیدی را به شکل صابون حل نشده باقی می گذارد. آب گرم را بررسی کنید و مطمئن شوید که آب شما را تا دمای مطلوب گرم می کند. حتی اگر آبگرمکن به درستی تنظیم شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید که هر چرخه تمیز کردن با گرم ترین آب ممکن شروع می شود، آب را از شیر آشپزخانه عبور دهید تا داغ شود و سپس ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

توجه داشته باشید که حتی گرم ترین آب نیز می تواند مقدار زیادی صابون را رقیق کند. اگر آب داغ است اما هنوز لکه های سفید روی ظروف هستند، سعی کنید مقدار مایع ظرفشویی مصرفی را نصف کنید.

باقی مانده مواد شوینده

از سال 2010، فسفات ها از مواد شوینده ماشین ظرفشویی حذف شده اند. فسفات ها به عنوان یک عامل تمیز کننده برای کمک به تمیز کردن و حذف باقی مانده های سفید از ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی عمل می کردند. برای کاهش باقی مانده سفید ناشی از شوینده های مدرن، در مورد مواد شوینده ماشین ظرفشویی مختلف تحقیق کنید، زیرا برخی از آنها بهتر از سایرین هستند. اکثر تحقیقات در مورد مواد شوینده ماشین ظرفشویی نشان داده است که قرص ها عملکرد بهتری نسبت به پودر دارند. همچنین نشان داده شده است که استفاده از مواد شوینده باعث بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی و کاهش لکه ها می شود. اطمینان از عدم استفاده بیش از حد از مواد شوینده ماشین ظرفشویی نیز مشکل را کاهش می دهد.

نحوه تمیز کردن باقی مانده های سفید ماشین ظرفشویی

رایج ترین راه حل استفاده از سرکه سفید است. دو فنجان سرکه سفید را در یک کاسه یا ظرف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی بریزید و آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. قبل از قرار دادن سرکه روی قفسه پایینی، حتما ماشین ظرفشویی را خالی کنید. بعد، درب ماشین ظرفشویی را ببندید و یک چرخه “عادی” یا “معمولی” را اجرا کنید. چرخه ای را اجرا نکنید که گرما را افزایش می دهد. اگر ماشین ظرفشویی شما دارای منافذی است که اجازه خروج بخار را می دهد، توجه داشته باشید که سرکه ممکن است بخار ناخوشایندی ایجاد کند که نمی خواهید استنشاق کنید. عدم افزایش دما این اثر را کاهش می دهد.

همانطور که چرخه اجرا می شود، آب از بازوی اسپری بالا باعث می شود که سرکه به تدریج به داخل وان ماشین ظرفشویی سرریز شود. محلول سرکه در اطراف ماشین ظرفشویی اسپری می شود که آن را کلسیم زدایی می کند. پس از اتمام چرخه، درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و اجازه دهید باقیمانده سرکه خارج شود. در صورت امکان، ماشین ظرفشویی را یک شب باز بگذارید تا کاملاً هواگیری شود.

اگر مشکل باقی بماند، ماشین ظرفشویی را می توان دوباره با سرکه تمیز کرد. با این حال، شما باید از استفاده مکرر خودداری کنید. سرکه اسیدی است که در صورت استفاده بیش از حد می تواند به ماشین ظرفشویی شما آسیب برساند، بنابراین بیش از یک بار در ماه ماشین ظرفشویی را با سرکه تمیز نکنید. همچنین باید از ترکیب سرکه با مواد شوینده ماشین ظرفشویی خودداری شود.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان