علت داغ شدن موتور یخچال

علت داغ شدن موتور یخچال

یخچال قرار است غذا را سرد نگه دارد، اما وقتی کمپرسور داخل یخچال داغ است، هدف را از بین می برد. علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟ یخچال مانند یک موتور است، دارای قطعاتی است که برای اجرای روان باید با هم کار کنند. اگر یکی از قسمت های یخچال به درستی کار نکند، می تواند باعث ایجاد مشکل در قسمت های دیگر شود. در مورد کمپرسور هم همینطور است.

هنگامی که کمپرسور یخچال شروع به گرم شدن بیش از حد می کند، دستگاه به یک بمب ساعتی تبدیل می شود. نه تنها خطر آتش سوزی دارد، بلکه وقتی در این حالت باشد، انرژی بیشتری از حد معمول مصرف می کند و در نتیجه قبض های آب و برق بالاتری را به همراه دارد. تقریباً همه یخچال ها دارای هشدارها و نشانگرهای داخلی هستند تا در صورت بروز این مشکل به کاربران هشدار دهند.

علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟

یخچال ها قطعات پیچیده ای از ماشین آلات هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، تشخیص علت اصلی مشکل می‌تواند دشوار باشد. یک تغییر کوچک می تواند مشکل را حل کند و در زمان و هزینه صرفه جویی کند. دلیل داغ بودن کمپرسور یخچال می تواند کمبود مبرد، پایین بودن دمای داخل واحد یا سنسور معیوب باشد. علاوه بر این، اگر یخچال شما علائم گرفتگی کمپرسور را نشان می‌دهد، مشکل از سیم‌پیچ‌های کندانسور یا تنظیمات دمای داخلی است.

وقتی یخچال خیلی داغ می شود، معمولاً به دلیل گرم شدن بیش از حد کمپرسور است. در بسیاری از موارد، این به دلیل نقص سیستم خنک کننده است. اگر چه برخی از مشکلات را می توان به تنهایی حل کرد، اما هرگونه آسیب ناشی از گرفتگی کویل کندانسور یا معیوب موتور فن ممکن است نیاز به تعمیر حرفه ای داشته باشد.

یک اشتباه رایج خانگی این است که دمای یخچال خود را خیلی پایین تنظیم کنید. تنظیم دمای یخچال کمتر از حد توصیه شده می تواند باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور و حتی از کار افتادن آن شود. اگر دمای یخچال را کمتر از 35 درجه فارنهایت تنظیم کنید، کمپرسور سخت‌تر کار می‌کند و باعث می‌شود که سریع‌تر گرم شود. متأسفانه، اگر دمای داخل یخچال به درستی تنظیم نشود، یخچال های مدرن بیش از حد گرم می شوند. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد یخچال، تنظیمات دما را در کنترل پنل بررسی کنید و مطمئن شوید که بین 37 تا 38 درجه فارنهایت تنظیم شده است.

اگر داخل یخچال شما سردتر از 35 درجه فارنهایت باشد، در معرض خطر زیاد کارکردن کمپرسور یخچال و احتمال داغ شدن بیش از حد آن هستید. اگر دمای هوا بیشتر از 40 درجه فارنهایت باشد، این احتمال وجود دارد که رشد باکتری را در باقیمانده غذای خود افزایش دهید.

چرا کمپرسور یخچال داغ است ؟

کنترل دما یک عملکرد اساسی یخچال است و ترموستات دما را کنترل می کند. اگر خیلی گرم باشد، کمپرسور را فعال می کند تا مطمئن شود همه چیز خنک می ماند. یخچال دارای ترموستات است که درجه حرارت را در حالت دلخواه شما حفظ می کند. هنگامی که به آن سطح رسید، ترموستات کمپرسور را خاموش می کند تا دما را حفظ کند. اگر ترموستات دمای یخچال از کار بیفتد، کمپرسور حتی در مواقعی که لازم نباشد کار می‌کند. در نتیجه، بیش از حد گرم می شود و در نهایت می سوزد.

یخچال ها دارای ترموستات های مختلفی هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ترموستات های مکانیکی قابل اطمینان تر هستند اما تنظیم آن اغلب دشوار است، در حالی که ترموستات های الکتریکی کارکردن آسان تر اما دوام کمتری دارند. ترموستات دمای یخچال شما ممکن است در هر زمانی از کار بیفتد. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد: افزایش ناگهانی ولتاژ، قطع برق، ترکیدن قطع کننده مدار، فرسودگی دستگاه و کهولت سن.

یخچال ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که به طور منظم نگهداری شوند. اگر اجزای یخچال شما مانند ترموستات مکانیکی یا دماسنج دیجیتال شروع به خرابی کنند، دستگاه شما انرژی بیشتری مصرف می کند و کارایی کمتری دارد. باید بدانید که محفظه ترموستات یخچال در برابر انبساط و انقباض دما آسیب پذیر است. هنگامی که به طور مکرر خم می شود، رطوبت باقیمانده که به بیرون نفوذ می کند می تواند به قطعات الکترونیکی ترموستات آسیب برساند. اگر کمپرسور یخچال شما داغ است، قبل از تعویض کل دستگاه، باید ترموستات را تعویض کنید.

چه کنیم تا موتور یخچال داغ نشود ؟

پشت یخچال باید فضای کافی برای تسهیل تهویه داشته باشد. اگر هوای گرم نتواند از آن خارج شود، باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور می شود. اگر از هر طرف فضای کافی برای جریان هوا به آن داده نشود، عملکرد ناکارآمدی خواهد داشت. مهم است که از قرار دادن هر گونه مانع یا اشیاء در جلو یا بالای یخچال اجتناب کنید. این می تواند مانع خنک شدن شود و منجر به افزایش دما شود. علاوه بر این، آهنرباها و یادگاری ها می توانند به تغییرات دما کمک کنند. این تغییرات دما می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد کمپرسور شود.

یکی از رایج ترین مشکلات یخچال ها نور زیاد خورشید است. اگر یخچال خود را در یک بالکن رو به خورشید قرار دهید، ممکن است واقعاً برای پایین نگه داشتن دمای داخل دچار مشکل شوید. اگر چنین است، دو دلیل ممکن است که کمپرسور شما بیش از حد کار کند. اولین و واضح ترین مورد این است که نور خورشید که مستقیماً به یخچال شما برخورد می کند آن را گرم کرده است. دلیل دوم کمتر آشکار است نور خورشید واقعاً می‌تواند یخچال را گرم کند و سپس هوای خنک‌شده توسط کمپرسور یخچال باید سخت کار کند تا همه چیز خنک شود که علت داغ شدن موتور یخچال می باشد.

یخچال ها به یک چیز بسیار مهم نیاز دارند: جریان هوای خوب. به همین دلیل است که یک مکان ایده آل برای یخچال شما جایی است که به مقدار خوبی جریان هوای طبیعی باشد. این را می توان با قرار دادن آن تقریباً در هر جایی از آشپزخانه شما به جز گوشه به دست آورد. اگر بیش از یک منطقه در خانه خود دارید و اتاق خواب سردتر از اتاق نشیمن است، قرار دادن در آنجا ممکن است مناسب باشد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان