علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی

در صورتی که تایمر ماشین لباسشویی ثابت بماند، احتمال می رود که موتور، میکروسوئیچ، دکمه تایمر و یا سوپاپ درب دچار خرابی و یا مشکل شده باشد. در این مقاله قصد داریم به بیان علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی بپردازیم. در این شرایط، باید به یک مرکز تعمیر معتبر مراجعه کنید تا با تعویض و یا تعمیر قطعه مورد نظر، مشکل ماشین لباسشویی شما را برطرف کنند.

9 علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی کدامند؟

در ادامه 9 مورد از علل ثابت ماندن تایمر لباسشویی را با یکدیگر بررسی می کنیم.

یکی از علل ثابت ماندن تایمر لباسشویی، عدم اتصال برق می باشد. قبل از اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعه، مطمئن شوید که علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی، قطعی برق نیست. مورد دیگر برای ثابت ماندن تایمر لباسشویی، خرابی موتور تایمر است.

سومین علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی، خرابی میکروسوئیچ درب می باشد. میکروسوئیچ مسئول بسته نگه داشتن درب ماشین لباسشویی است. در صورت خرابی این قطعه تایمر هیچ فرمانی را دریافت نکرده و به همین دلیل ثابت می ماند. خرابی دکمه تایمر نیز باعث می شود که تایمر ماشین لباسشویی ثابت بماند و کار نکند. جنس دکمه تایمر از پلاستیک بوده و ممکن است در اثر استفاده زیاد ساییده شود.

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی به خرابی سوپاپ درب مرتبط می شود. در صورت خرابی سوپاپ درب، فرمان بعد از بسته شدن درب از میکروسوئیچ به سوپاپ نمی رسد و بدین ترتیب ماشین لباسشویی نمی تواند کار خود را شروع کند. خرابی دستگیره تایمر نیز از دیگر علل ثابت ماندن ماشین لباسشویی می باشند. دستگیره تایمر از پلاستیک بوده و به دلیل استفاده زیاد دچار فرسودگی می شود. خراب شدن پمپ تخلیه از موارد دیگری است که باعث می شود تایمر ماشین لباسشویی ثابت بماند و کار نکند. پمپ تخلیه مسئول تخلیه آب داخل دیگ به شلنگ می باشد. اگر این قطعه دچار خرابی یا نقص شود، آب تخلیه نشده و ماشین لباسشویی نمی تواند وارد مرحله بعد شود. خرابی شیر ورودی آب از مشکلات دیگری است که باعث می شود تایمر ماشین لباسشویی ثابت بماند و کار نکند.

وجود مشکل در سیستم کنترل سطح آب یکی دیگر از علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی می باشد. در صورت مشکل در این قطعه، فرمان قطع شدن آب بعد از آبگیری به تایمر نمی رسد. در صورت بروز هر یک از این مشکلات در ماشین لباسشویی، برای بر طرف کردن مشکل باید با تکنسین و کارشناس حرفه ای تماس گرفته تا نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعه مورد نظر اقدام نماید.

استفاده از تعمیرکاران حرفه ای در تعمیر ماشین لباسشویی

برای محافظت از ماشین لباسشویی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای محافظت از ماشین لباسشویی و متحمل نشدن هزینه تعمیرات بهتر است نکاتی را همیشه به یاد داشته باشیم. این نکات در افزایش طول عمر و دوام ماشین لباسشویی نیز مفید خواهند بود.

 اولین نکته این است که همیشه فیلترهای آب ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید. محفظه کشویی مواد شوینده را تمیز نگه دارید. از قرار دادن ماشین لباسشویی در نزدیکی سینک ظرفشویی و یا داخل حمام خودداری کنید. برای آبکشی کمتر از برنامه های با حرارت بالا استفاده کنید. برای شستشوی البسه، دستگاه را به درستی تنظیم و گزینه مناسب را برای شستشو انتخاب کنید. هر چند وقت یکبار نسبت به جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی خود اقدام کنید.

نکته آخر

نکته آخر هم این است که برای برطرف کردن علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی و یا هر مشکل دیگری در ماشین لباسشویی حتما از تعمیرکاران مجاز و حرفه ای بهره مند شوید. برخی از تعمیرکاران فاقد تجربه و مهارت کافی در این زمینه هستند و باعث آسیب های بیشتر به دستگاه شما می شوند.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان