علت بوق زدن ماشین ظرفشویی

علت بوق زدن ماشین ظرفشویی

شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی با سرعت بیشتری انجام شده و انرژی و آب کمتری نیز استفاده میکند. اغلب افراد نیز معتقدند، شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی به دلیل عدم دخالت دست و خشک شدن کامل ظروف بهداشتی تر است. ماشین های ظرفشویی نیز مانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است دچار خرابی و مشکل شوند. ایجاد صدا های غیر معمول هنگام شستشو از نشانه های وجود مشکل در سیستم ماشین ظرفشویی می باشد. هر کدام از صداها نیز علت های خاص خود را دارند.ما نیز در این مقاله به بررسی علت بوق زدن ماشین ظرفشویی و دیگر صدا های غیر معمول ماشین های ظرفشویی، خواهیم پرداخت.

دلیل بوق زدن ماشین ظرفشویی چیست؟

وجود ارور های مختلف، می تواند علت بوق زدن ماشین ظرفشویی باشد. بوق زدن ماشین ظرفشویی و نشان دادن کد ارور، کاربر را از وجود مشکل در سیستم شستشو، آگاه میکند. باز ماندن درب ماشین ظرفشویی رایج ترین دلیلی است که موجب بوق زدن ماشین ظرفشویی می شود. جهت رفع این ایراد، ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و از بسته شدن کامل درب مطمئن شوید. خراب بودن قفل در، می تواند مانع بسته شدن کامل درب ماشین ظرفشویی شود. در صورت خرابی قفل بهتر است از متخصصین برای تعویض آن کمک بگیرید.

 علت بوق زدن ماشین ظرفشویی

دلیل دیگر بوق زدن ماشین ظرفشویی، حرارت بالا می باشد. باز کردن در ماشین ظرفشویی بلافاصله بعد از برنامه های شستشو گرم یا بخار، می تواند موجب تولید صدای بوق شود. قطع نشدن صدای بوق پس از بررسی بسته بودن در و کاهش دمای ماشین، می تواند نشانه وجود ارور های دیگری باشد. جهت بررسی بهتر، کد اروری که در مانیتور دستگاه نشان داده می شود را در دفترچه راهنما پیدا کنید. دفترچه راهنما ماشین های ظرفشویی، کد های خطا، علت بروز خطا و شیوه رفع آنها را آموزش می دهد.

علت صدای ماشین های ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ممکن است در حالت عادی هم هنگام شستشو، صداهایی تولید کند. عاملی که باعث می شود در مورد سالم بودن و درست کار کردن ماشین ظرفشویی نگران شویم؛ شنیدن صدا های غیر معمول از ماشین است. صدا های غیر معمولی که ممکن است، هنگام کار کردن ماشین ظرفشویی بشنویم؛ شامل موارد زیر می باشند:

  • صدای ساییدگی: مهمترین دلیل صدای ساییدگی، چرخش موتور هنگام شستشو می باشد. بالا بودن صدای ساییدگی و شروع ناگهان صدای ساییدگی، ممکن است به دلیل خرابی پروانه و یا موتور ماشین ظرفشویی باشد.
  • صدای وزوز: انسداد شیلنگ تخلیه، گرفتگی پمپ تخلیه و یا خرابی اتصالات موتور می تواند موجب ایجاد صدای وزوز دستگاه شود. گرفتگی پمپ تخلیه و انسداد شیلنگ ممکن است به دلیل باقی ماندن مواد غذایی در سیستم آبکشی و تخلیه دستگاه به وجود بیاید.
  • صدای زمزمه کردن: علت بالا بودن صدایی شبیه به صدای زمزمه کردن در ماشین ظرفشویی هنگام شستشو؛ خراب بودن فن دستگاه می باشد. جهت بررسی این مشکل، دستگاه را از برق کشیده و از سالم بودن فن دستگاه، مطمئن شوید.
  • صدای جیرجیر: خرابی یاتاقان و پمپ دلایلی هستند که موجب صدای جیغ یا جیر جیر ماشین ظرفشویی می شوند. کم بودن آب دستگاه نیز از دلایل بروز این مشکل بوده و برای رفع آن میتوان مقداری آب به کف وان اضافه کرد.
  • صدای تق تق: چینش نادرست ظروف در سبد های ماشین می تواند باعث تکان خوردن آنها هنگام شستشو و ایجاد صدای تق تق شود. جهت رفع این مشکل؛ سبد ها را خالی کرده، ظروف را دوباره و با دقت بچینید. لازم به ذکر است معیوب بودن موتور نیز می تواند موجب بروز این مشکل شود.

نکته: جهت بررسی و رفع این خطا ها بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان