علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بعد از شستشو

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بعد از شستشو

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بعد از شستشو بپردازیم. این مشکل در ماشین‌های لباسشویی نسبتا شایع است. گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که با وجود این که چرخش ماشین تمام شده و لباس‌ها شسته شده‌اند، درب ماشین باز نمی‌شود. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. همچنین روشی را معرفی می‌کنیم که از طریق آن می‌تواند درب قفل شده ماشین هر لباسشویی را باز کنید.

عیب یابی ماشین‌های لباسشویی

همانطور که گفته شد، علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بعد از شستشو ممکن است موارد مختلفی را شامل شود. گاهی اوقات قفل شدن درب ماشین بر اثر قطعی برق اتفاق می‌افتد. گاهی نیز این مشکل به دلیل کثیفی فیلتر زباله یا تخلیه ناکارآمد آب در ماشین به وجود می‌آید. همچنین استفاده از آب بسیار داغ ضمن استفاده از مواد ضد عفونی کننده نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود. وجود مشکل در واشر یا پمپ تخلیه نیز ممکن است سبب شود تا ماشین به طور خودکار از باز شدن درب جلوگیری کند. اگر هر یک از این شرایط به وجود آمده باشد، سیستم ماشین لباسشویی برای جلوگیری از آسیب به دستگاه یا خروج سیل آب به دلیل تخلیه نامناسب، درب را قفل کرده و به آن اجازه باز شدن نمی‌دهد. حال سوال اینجاست که در این شرایط چطور می‌توانید درب ماشین را باز کرده و لباس‌ها را نجات دهید؟

باز کردن درب ماشین لباسشویی قفل شده

باز نشدن درب ماشین لباسشویی

حال که علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بعد از شستشو را بررسی کردیم، وقت آن است که به چاره این مشکل بپردازیم. اگر درب ماشین شما به هر دلیلی مانند قطعی برق یا مشکلات دیگر قفل شده است، یک روش تضمینی وجود دارد که از طریق آن می‌شود درب هر ماشینی را باز کرد. اگر هنوز آب درون دستگاه وجود دارد و ماشین وسط چرخه شستشو مانده، بهتر است ماشین را ابتدا یک بار روی دستور تخلیه قرار دهید تا آب آن خالی شود. اگر مشکلی وجود دارد که نمی‌توانید این کار را بکنید، چندین حوله را جلوی درب ماشین روی زمین بیندازید تا در صورت خروج آب، از خیس شدن زمین جلوگیری کنید.

برای باز شدن درب ماشین، آن را از برق بکشید و 5 دقیقه منتظر بمانید. سپس دوباره ماشین را به برق بزنید. با این کار قفل درب به طور خودکار از کار می‌افتد. اگر درب ماشین باز نشد یکبار آن را روی حالت خاموش قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید. حال دوباره آن را از برق بکشید و 5 دقیقه صبر کنید. در چنین شرایطی معمولا قفل درب ماشین غیر فعال خواهد شد.

قفل شدن درب ماشین لباسشویی

تعمیر لوازم خانگی و ماشین لباسشویی

قفل شدن درب ماشین بعد از شستشو معمولا مشکلی نیست که نیاز باشد برای رفع آن از تعمیرکار کمک بگیرید. روشی که بالا توضیح داده شد در اکثر مواقع برای باز کردن درب قفل شده‌ی ماشین‌های لباسشویی مفید واقع می‌شود. حال اگر هر کاری کردید درب ماشین باز نشد، احتمالا لازم باشد با نمایندگی ماشین یا یک متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس گرفته و از آنها مشاوره بخواهید. اگر این مشکل بر اثر وجود یک ایراد جدی در دستگاه ایجاد شده باشد شاید مجبور باشید آن را به کسی نشان بدهید تا نظر تخصصی بابت باز نشدن درب ماشین دریافت کنید. بعضی اوقات باز نشدن درب ماشین به دلیل وجود مشکلی در واشر یا پمپ تخلیه اتفاق می‌افتد. در این شرایط حتما باید از یک متخصص در امر تعمیر لوازم خانگی کمک بگیرید. فراموش نکنید باقی ماندن آب در دستگاه می‌تواند سبب شود تا آسیب بیشتری به ماشین لباسشویی ایجاد شود. پس اگر چندین بار حین استفاده از ماشین با این مشکل مواجه شدید، حتما آن را پیگیری کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان