ماشین لباسشویی ال جی

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی جزو بهترین لباسشویی های بازار به شمار می رود که موتور قدرتمند و بازدهی خوبی نیز دارد. ال جی، لباسشویی های خود را به گونه ای طراحی کرده است که با کمترین میزان مصرف انرژی، بیشترین بازدهی را داشته باشند.  کیفیت و محبوبیت این برند بین مصرف کنندگان، دلیل فروش زیاد لباسشویی های ال جی می باشد.نکته ای که باید در نظر بگیریم این است که این محصولات نیز ممکن است دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات داشته باشند. علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی مسئله ای است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

خرابی شیلنگ علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

آبکشی ماشین های لباسشویی با استفاده از شیلنگ هایی انجام می شود. وجود مشکلات مختلفی در مورد شیلنگ ها، میتواند علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی باشد. شیلنگ های ماشین لباسشویی در قسمت انتهای خود، فیلتر های کوچکی دارند که مانع وارد شدن رسوبات به دستگاه می شوند. گرفتگی فیلتر های شیلنگ، تامین آب لباسشویی را دچار مشکل کرده و موجب آبکشی نکردن ماشین لباسشویی می شوند. گرفتگی فیلتر ها نیز ممکن است به دلیل باقی ماندن مقدار زیادی از رسوبات در صافی ها به وجود بیایند. سایر مشکلات شیلنگ ماشین لباسشویی که موجب عدم آبکشی می شوند و باید مورد بررسی قرار گیرند، شامل موارد زیر هستند:

  • سالم نبودن شیلنگ: تا خوردن شلنگ، ترک برداشتن و یا شکستگی شیلنگ ممکن است، موجب نشتی و عدم آبکشی ماشین لباسشویی شود.
  • عدم اتصال درست شلنگ به لباسشویی: شیلنگ آب باید به درستی و با دقت به محل مورد نظر برای ورود و خروج آب متصل شوند. اتصال دقیق این شیلنگ ها در صورت سالم بودن  شیلنگ، نمیتواند روند آبکشی لباسشویی را دچار مشکل کند.
  • استفاده از شیلنگ با طول نامناسب: علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی، ممکن است ارتفاع غیر استاندارد شیلنگ از زمین و طول نامناسب آن باشد. حداکثر طول شیلنگ تخلیه و ورودی آب، یک متر می باشد. میزان استاندارد ارتفاع شیلنگ تخلیه از زمین نیز  بین 60 تا 100 سانتیمتر است.
آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

همانطور که با هم بررسی کردیم، وجود مشکلاتی در صافی ها و شیلنگ ها، میتوانند دلیل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی باشند. شما نیز اگر با این مشکل مواجه شده باشید، بهتر است این نکات را در دستگاه خود به صورت دقیق چک کنید. شیلنگ و صافی های ماشین لباسشویی اگر سالم بودند یا پس از رفع ایرادات، مشکل آبکشی نکردن، حل نشد سراغ باقی بخش ها می رویم.

چک کردن شیر ورودی آب ماشین لباسشویی

خراب بودن شیر ورودی و کمبود فشار آب نیز میتوانند دلیل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی باشند. جهت اطمینان از سالم بودن شیر ورودی باید از شیلنگ استاندارد استفاده کنید و مطمئن شوید که شیر آب باز است. شیر ورودی لباسشویی اگر درست عمل نکند بهتر است از تعمیرکاران متخصص جهت رفع مشکل کمک بگیرید. کم بودن فشار آب شهری مخصوصا در خانه های آپارتمانی موجب بروز مشکلاتی می شود. شیر برقی در ماشین لباسشویی های مختلف برای ادامه فعالیت آبکشی به میزان خاصی از فشار آب نیاز دارد. کم بودن فشار آب از میزان مورد نیاز شیر برقی، میتواند موجب متوقف شدن آن و عدم آبکشی لباسشویی شود.

خرابی پمپ تخلیه علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

خرابی پمپ تخلیه با توقف ورود آب داخل محفظه شستشو نیز میتواند علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی باشد. پمپ تخلیه از مهمترین قطعات در هر ماشین لباسشویی می باشد. بررسی و تعمیر قطعات حساس و مهمی مانند پمپ تخلیه باید توسط افراد متخصص انجام گیرد.

نکته: انجام سرویس های دوره ای توسط نمایندگان مجاز، احتمال بروز مشکلاتی از این قبیل را کم کرده و عمر مفید دستگاه را افزایش می دهد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان