علامت f در ماشین ظرفشویی ال جی

علامت f در ماشین ظرفشویی ال جی

در ماشین ظرفشویی ال جی یکی دیگر از نمادهایی که ممکن است روی صفحه نمایش آن مشاهده کنید علامت f است. این علامت در ماشین ظرفشویی ال جی جز نمادهای طبیعی است و هشداری نیست. به عبارتی علامت f در ماشین ظرفشویی ال جی فعال بودن حالتی را گزارش میدهد. علامت f در ماشین ظرفشویی ال جی به معنی فعال بودن حالت اتوماتیک است. زمانی که شما این حالت را انتخاب میکنید، علامت f در ماشین ظرفشویی ال جی نمایان میشود. به این معنی که شما تنظیمات اتوماتیک برای شستشو ظروف انتخاب کرده اید.

بیشتر بدانید : آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد

آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد

با انتخاب حالت اتوماتیک علامت f در ماشین ظرفشویی ال جی نمایان میشود و ماشین ظرفشویی خود در مورد نحوه شستشو ظروف تصمیم گیری میکند. نحوه شستشو ظروف در این حالت با توجه به میزان چربی روی ظروف انتخاب میشود.

علامت f در ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی چراغ ها و نمادهای مختلفی دارد که بر روی نمایشگر آن نمایش داده میشود. هر یک از این نمادها، برای مثال علامت f در ماشین ظرفشویی ال جی، معنای خاصی دارند. با توجه به معنا و مفهوم هر نماد میتوان فهمید که ماشین ظرفشویی در چه حالتی قرار دارد. در ماشین ظرفشویی برخی از نماد طبیعی هستند. به عبارتی نمایان شدن آنها روی صفحه نمایش جزئی از عملکرد ماشین ظرفشویی است. اما برخی از آنها معنای هشداری دارند. به عبارتی ماشین ظرفشویی وجود خرابی و یا حالتی غیر نرمال را اطلاع میدهد.

در ادامه لیستی از نمادهای ماشین ظرفشویی تدارک دیده‌ایم تا بتوانید معنی نمادها را به راحتی تشخیص دهید. در این بین به بررسی معنای نماد f نیز خواهیم پرداخت.

علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی

چه نماد هایی در ماشین ظرفشویی ال جی طبیعی هستند؟

نماد های مختلف در ماشین ظرفشویی ال جی برقرار بودن حالتی را بیان میکند. به عبارتی تمام نماد هایی که روی صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی نمایان میشوند هشداری نیستند. برای مثال علامت f هشداری نیست و بیانگر حالت طبیعی ماشین ظرفشویی است. در بین نماد مختلفی که روی صفحه نمایشگر ظاهر میشود، این نمادها طبیعی و نرمال هستند:

  • نماد St:

در ماشین ظرفشویی حالتی وجود دارد که با نماد اختصاری St نمایش داده میشود. این حالت مانند نماد f طبیعی است و فعال بودن حالت UV را نشان میدهد. حالت UV برنامه‌ای است که به جهت جلوگیری از رشد باکتری ها درون ماشین ظرفشویی به کار میرود. فعال بودن حالت UV نگران کننده نیست و پس از اتمام خود به خود خاموش میشود.

  • نماد Cd:

ماشین ظرفشویی پس از اتمام مراحل شستشو وارد حالت Cd میشود. به عبارتی میتوان گفت که این مرحله آخرین مرحله شستشو است که به مرحله خنک سازی معروف است. این حالت بعد از مرحله خشک کن فعال میشود و ظروف را خنک میکند. زمانی که ماشین ظرفشویی روی حالت Cd قرار دارد هیچ اقدامی انجام ندهید. چرا که خود به خود خاموش خواهد شد.

نماد f در ماشین ظرفشویی نیز مانند این دو نماد طبیعی است.

معنی نماد ها در ماشین ظرفشویی

تمامی نمادهای ماشین ظرفشویی مانند علامت f طبیعی نیستند. برخی از آنها وجود خرابی و یا کارکرد غیر معمول دستگاه را گزارش میدهد. برای رفع حالتهای هشداری و جلوگیری از عملکرد غیر معمول ماشین ظرفشویی در ابتدا باید معنی هر نماد را بدانید:

نماد IE: این نماد بیانگر این است که آب کافی وارد ماشین ظرفشویی نشده است. بروز این مشکل میتواند به دلیل بسته بودن فلکه آب و یا نشتی باشد. این نماد مانند نماد f در ماشین ظرفشویی ال جی طبیعی نیست و هشداری است.

نماد AE: این علامت وجود نشتی آب را اخطار میدهد. توجه به علامت را بسیار جدی بگیرید.

نماد OE: اگر به هر دلیلی آب درون ماشین ظرفشویی تخلیه نشود، این نماد بر روی صفحه نمایشگر ظاهر میشود.

نماد PF: وجود نوسانات و اتصالات الکتریکی منجر به نمایان شدن این علامت میشود. برای رفع این اخطار اتصالات برق را چک کنید.

نماد FE: اگر مقدار آبی که درون ماشین ظرفشویی شده است بیش از حد مورد نیاز باشد، این علامت را خواهید دید.

نماد LE: این اخطار بیانگر وجود خرابی در موتور ماشین ظرفشویی است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
4 جلسه اول این دوره ارزشمند رو رایگان دانلود کن
کافیه فرم زیر رو پر کنی و روی دکمه دانلود رایگان جلسات بزنی