ریست کردن لباسشویی

اکثر ماشین‌های لباسشویی جدید دارای یک ویژگی تنظیم مجدد هستند که به شما امکان می‌دهد بعد از مواجهه با کد خطا یا ارور، ماشین لباسشویی را مجدداً راه اندازی کنید. دلایلی که منجر به این مشکلات می شود عبارتند از: افزایش برق، بارهای نامتعادل یا قطع شدن برق. برخی از ماشین‌ها دکمه‌ای دارند که برای تنظیم مجدد موتور آن را فشار می‌دهید. در دستگاهی بدون دکمه ریست کردن لباسشویی ، جدا کردن واشر از برق و سپس وصل مجدد آن اغلب به عنوان وسیله ای برای تنظیم مجدد عمل می کند.

اگرچه معمولاً یک دکمه نیست، اما ماشین‌های لباسشویی قابل برنامه‌ریزی ممکن است عملکرد یا موقعیتی برای رفع مشکل برنامه داشته باشند. برخی از مشکلات ماشین لباسشویی ممکن است به تعمیرکار مجاز نیاز داشته باشد.

ریست کردن لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی در حین بارگیری شروع به کار نکرد یا متوقف شد، مطمئن شوید که برق دارد. یک چراغ یا دستگاه دیگری را به پریز برق وصل کنید تا اگر به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید، آن را آزمایش کنید. در غیر این صورت، جعبه مدار را بررسی کنید. درب ماشین لباسشویی را باز و بسته کنید. اگر ماشین لباسشویی در حین شستشو متوقف شد، بار را طوری تنظیم کنید که متعادل شود. بررسی کنید که آیا شلنگ تخلیه مسدود شده است یا خیر و در صورت نیاز آن را تمیز کنید. دستگاه را با دست های خشک روشن کنید.

اگر باز هم روشن نشد، آن را از برق بکشید یا قطع کننده مدار را خاموش کنید، سپس دوباره روشن کنید تا کلید محکم در جای خود کلیک کند و دستگاه را به پریز وصل کنید. دکمه راه اندازی مجدد را فشار دهید. برخی از ماشین‌ها ممکن است از شما بخواهند که دکمه را روی یک تنظیم خاص تنظیم کنید تا ویژگی بازنشانی کار کند. در برخی از ماشین‌ها، دکمه “Start-Pause” یا “Stop” را برای ریست کردن لباسشویی نگه دارید. ماشین لباسشویی را روشن کنید. یک چرخه آبکشی و چرخش را اجرا کنید تا بررسی کنید واشر کار می کند و کد خطا، در صورت وجود، پاک شده است.

اگر دسترسی به دوشاخه ماشین لباسشویی برای ریست کردن دستی لباسشویی امکان پذیر نیست، قطع کننده مدار را خاموش کنید. بسته به مدل دستگاه یا دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنمای کاربر، آن را از 30 ثانیه تا 1 دقیقه خاموش کنید. برای واشرهایی که دارای کنترل دستگیره هستند، چرخش را در جهت عقربه های ساعت روی هر چرخه ای غیر از «چرخش نهایی» بچرخانید. با کنترل های دکمه، هر چرخه ای غیر از «چرخش» را انتخاب کنید. بررسی کنید که آب ماشین لباسشویی روشن باشد.

وقتی دکمه ریست کار نمی کند

در برخی موارد، پس از استفاده از دکمه ریست کردن لباسشویی یا تنظیم مجدد لباسشویی به صورت دستی هیچ اتفاقی نمی افتد. ممکن است دستگاه شما مشکلی داشته باشد یا قطعه ای معیوب داشته باشد که مانع از کارکرد آن شود. از جمله رایج ترین مشکلات مربوط به سوئیچ درب، چفت یا تایمر معیوب است که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. تکنسین های مجاز می توانند قطعات را تعویض کنند یا در صورت نیاز ماشین لباسشویی را سرویس کنند.

برخی از واشرهای قابل برنامه ریزی دارای عملکرد تنظیم مجدد هستند. این عملکرد یک فرمان “تاخیر شروع” را پاک می کند و در صورت بروز خطای برنامه زمانی که ماشین روشن نمی شود، کنترل ها را بازنشانی می کند. روش بازنشانی بسته به مدل و برند ماشین لباسشویی متفاوت است. در مدل‌های خاص، دستگیره را برای بازنشانی با دکمه خاموش بچرخانید. برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. دکمه پاور را فشار دهید تا ماشین لباسشویی دوباره راه اندازی شود.

در موارد دیگر، اگر دستگاه دارای دکمه «لغو» است، آن را فشار دهید تا خطا برطرف شود و سپس دکمه «مکث» یا «توقف» را فشار دهید تا آن را بازنشانی کنید. برای روش صحیحی که در مدل شما اعمال می شود، به کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید. اغلب می توانید کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی یا دستورالعمل عیب یابی را در وب سایت سازنده پیدا کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان