ریختن آب روی موتور یخچال

ریختن آب روی موتور یخچال

ریختن آب روی موتور یخچال می تواند باعث ایجاد چه مشکلاتی شود؟

ریختن آب روی موتور یخچال می تواند خسارت های زیادی را به یخچال وارد کند. بسته به اینکه موتور یخچال شما چه قدر خیس شده باشد، میزان خسارت وارد شده به آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر خدایی نکرده در اثر سیل یا وقایع این چنینی، یخچال شما کاملا در آب غرق شده باشد، باید بی خیال یخچال خود شوید و به فکر خرید یک یخچال جدید باشید. در این مقاله، به بررسی این موضوع می پردازیم که ریختن آب روی موتور یخچال می تواند چه عواقبی داشته باشد. پس در ادامه همراه ما باشید.

آیا ریختن آب روی موتور یخچال باعث آسیب به یخچال می شود؟

بله. ریختن آب روی موتور یخچال می تواند خسارت های جبران ناپذیری به یخچال فریزر شما وارد کند. همان طور که گفته شد، میزان نفوذ آب به موتور یخچال نیز بسیار مهم است. اگر میزان نفوذ زیاد بوده باشد، باید مبلغ سنگینی را برای تعمیر یخچال خود کنار بگذارید.

مطابق گفته اداره حفاظت از محیط زیست آمریکا، اگر یخچال شما در آب فرو برود باید آن را تعویض کنید. البته آب ریختن به موتور یخچال همیشه به خاطر وقایعی مانند سیل رخ نمی دهد. بلکه نشتی آب نیز می تواند باعث این امر شود. بنابراین باید دائم وضعیت کمپرسور یخچال خود را چک کنید تا مطمئن شوید آب به آن نفوذ نکرده است. نادیده گرفتن ریختن آب روی موتور یخچال می تواند مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاورد. بنابراین زمان در این قضیه فاکتور بسیار مهمی است.

در صورت خیس شدن موتور یخچال چی کار کنم؟

اگر بنا به هر دلیلی موتور یخچال شما خیس شده است و آب به آن نفوذ کرده است می توانید با انجام برخی از کارها، از خسارت بیشتر جلوگیری کنید. اولین گام این است که یخچال فریزر خود را خشک کنید. برای این کار در ابتدا می توانید با استفاده از یک حوله، یخچال را خشک کنید. سپس با قرار دادن مواد رطوبت گیر درون یخچال، رطوبت باقی مانده در کمپرسور را به صورت کامل خشک کنید. توجه کنید، به هیچ وجه پیش از خشک شدن یخچال آن را به برق متصل نکنید. همچنین اگر به نظر شما قطعات الکترونیکی یخچال ممکن است آسیب دیده باشد، بهترین کار تماس گرفتن با یک متخصص است تا پیش از روشن کردن یخچال آن را چک کند و از عملکرد صحیح یخچال شما اطمینان حاصل کند.

خیس شدن موتور یخچال

آیا ریختن آب به موتور یخچال می تواند باعث آتش سوزی شود؟

بله. یکی دیگر از مواردی که می تواند با آب ریختن به موتور یخچال اتفاق بیافتد، آتش سوزی است. البته این مورد تنها در زمانی رخ می دهد که ریختن آب روی اتصالات الکتریکی دستگاه شما اثر بگذارد و باعث ایجاد آتش سوزی شود. بنابراین در مواردی مانند سیل که یخچال غرق در آب می شود، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. آتش سوزی موتور یخچال، تنها در اثر نشتی آب روی موتور می تواند رخ دهد. بنابراین بهتر است اگر حس کردید موتور یخچال شما مرطوب شده است، با یک متخصص تماس بگیرید تا فورا آن را بررسی کند.

سخن پایانی

فرقی نمی کند که به تازگی متوجه نشت آب در یخچال خود شده اید یا اینکه بر اثر اشتباه مقدار زیادی آب را به موتور یخچالتان ریخته باشید، در هر صورت باید بدانید که ریختن آب روی موتور یخچال می تواند باعث خرابی اجزای الکتریکی آن شود. بنابراین بهتر است در این موضوع سهل انگاری نکنید و در گام اول یخچال خود را از برق بیرون بکشید و آن را خشک کنید و سپس مشکل خیس شدن موتور یخچال خود را رفع کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان