رفع خطای e4 در ماشین ظرفشویی

رفع خطای e4 در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی امروزه یکی از مهمترین لوازم در اغلب خانه ها و رستوران ها به شمار می رود. ماشین های ظرفشویی در برند ها و  انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. انواع ماشین های ظرفشویی، شامل ماشین ظرفشویی توکار، رومیزی و ایستاده می باشند. ماشین های ظرفشویی نیز مانند اغلب لوازم خانگی، ممکن است دچار خرابی شوند. ماشین های ظرفشویی با نمایش دادن کد های مختلف در مانیتور دستگاه، کاربر را از وجود مشکلاتی در سیستم شستشو ماشین، آگاه میکند. ما در این مقاله به نحوه رفع خطای e4 در ماشین ظرفشویی و علت بروز این خطا، خواهیم پرداخت.

خطای e4  در ماشین ظرفشویی

علت خطای E4 در ماشین های ظرفشویی

به طور کلی خطای  e4 نشانگر وجود مشکل در سیستم تخلیه ماشین ظرفشویی می باشد. نمایش دادن ارور e4  در مانیتور ماشین ظرفشویی یعنی دستگاه نتوانسته است آب داخل ماشین را به صورت کامل تخلیه کند. مواردی که در صورت مشاهده باید مورد بررسی قرار داد؛ شلنگ تخلیه، پمپ، برد و غیره هستند. خرابی سیستم گرمایشی و خراب شدن برد الکترونیک ماشین ظرفشویی از اساسی ترین دلایل به وجود آمدن ارور E4 می باشند. ارور E4  به دلیل مسدود شدن شلنگ تخلیه، انسداد مسیر فاضلاب، خراب شدن موتور، درست کار نکردن برد الکترونیکی نیز ممکن است به وجود بیاید.

رفع خطای e4 در ماشین ظرفشویی نیازمند آگاهی بهتر از دلایل بروز این خطا می باشد. ما در این بخش اساسی ترین دلایل ارور e4 را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • خراب بودن برد الکترونیکی: برد الکترونیکی قطعه ای است که مدیریت تمام فعالیت های دستگاه را به عهد دارد. برد الکترونیکی با توجه به برنامه ای که کاربر از دستگاه خواسته است، زمان و نوع فعالیت سایر قطعات را برنامه ریزی میکند. وجود هرگونه مشکل در برد الکترونیکی، ممکن است نوع برنامه ریزی و دستورات برد را دچار اختلال کند. کاهش کیفیت شستشو و تخلیه نکردن آب موجود در دستگاه از مشکلاتی است که خراب بودن برد می تواند به وجود بیاورد. استفاده از ماشین ظرفشویی در ساعات اوج مصرف برق، می تواند موجب کاهش عمر برد الکترونیکی و خراب شدن آن شود.
  • وجود مشکل در سیستم گرمایشی: اغلب ماشین ظرفشویی ها با استفاده از آب گرم سعی می کنند، ظروف چرب و کثیف را بهتر بشویند به همین دلیل اکثر آنها دارای سیستم گرمایشی هستند. سیستم گرمایشی ماشین های ظرفشویی، شامل چند المنت در کف دستگاه می باشد که با استفاده از برق، آب موجود در دستگاه را گرم میکند. وجود مشکل در گرم شدن این المنت ها، موجب می شود که آب به دمای مورد نظر نرسد. شکستگی المنت ها و خراب بودن هیتر لوله ای از سری مشکلات سیستم گرمایشی هستند. وجود این مشکلات موجب نمایش خطای e4 به دلیل عدم شستشو و تخلیه آب دستگاه می شود.

رفع خطای e4 در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

همان گونه که در بخش قبل اشاره کرده ایم، خطای e4 اغلب به دلیل وجود مشکلاتی در سیستم تخلیه، سیستم گرمایشی و برد الکترونیکی به وجود می آید. جهت رفع خطای e4 در ماشین ظرفشویی، بهتر است که ابتدا مسیر خروجی آب را مورد بررسی قرار دهیم. قدم بعدی در صورت نبود هیچ گونه مشکلی در شلنگ و مسیر تخلیه آب؛ مورد بررسی قرار دادن قطعاتی مانند برد الکترونیکی و پمپ تخلیه دستگاه است. جهت بررسی بهتر و دقیق پمپ و برد، بهتر است که از نیروهای متخصص در این زمینه کمک گرفت. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند با سیستم و قطعات انواع ماشین های ظرفشویی آشنا هستند. متخصصین می توانند بدون آسیب به سایر قطعات، بخشی از دستگاه را بررسی کرده و یا تعمیر کنند.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان