تنظیم تایمر یخچال الکترواستیل

تنظیم تایمر یخچال الکترواستیل

یکی از اجزا در اکثر یخچال فریزرها تایمر دیفراست است که مهمترین وظیفه آن یخ زدایی از یخچال است. اگر می بینید که درون یخچال شما یخ بسته می شود و یا اینکه غذای شما سرد نمی ماند، باید نگران تایمر یخچال شوید و تلاش کنید تا آن را تعمیر و یا تنظیم کنید. در این مقاله نیز به تنظیم تایمر یخچال الکترواستیل می پردازیم.

روند اصلی و کارکرد مهم تایمر یخچال این است که یخچال را بین حالت سرمایش و یخ زدایی، متغیر نگه دارد و در مواقع لزوم به هر کدام از این حالات برود. به طور معمول و در بیشتر یخچال ها، این روند به صورت یک تایم سی دقیقه ای و یک تایم ده ساعته تنظیم می شود. معمولا تایمر دیفراست، سی دقیقه در حالت یخ زدایی می ماند و بعد برای ده ساعت حالت سرمایش را فعال می کند. همین ساز و کار زمانی که به خوبی انجام نشود و یا از کار بیفتد متوجه می شویم که یخچال و تایمر دیفراست آن نیاز به تنظیم دارد.

دقت کنید که ممکن است برفک زدن یخچال یا سرد نگه نداشتن غذا دلایل مختلف دیگری نیز داشته باشد. در ابتدا باید مطمئن شویم که مشکل و ایراد از تایمر دیفراست یخچال است. پس از آن می توانیم به سراغ تنظیم یا تعمیر‌‌ آن برویم.

تنظیم تایمر یخچال.

نحوه تنظیم تایمر یخچال الکترواستیل

یکی از انواع برندهای یخچال که بسیار هم محبوب است الکترواستیل نام دارد. زمانی که به مشکل داشتن تایمر یخچال پی بردید و مطمئن شدید که ایراد از آن است، این مراحل را برای تنظیم تایمر دیفراست انجام دهید.

گام اول تنظیم تایمر :

برای تنظیم این تایمر ابتدا در منوی صفحه نمایش یخچال از بین گزینه ها به دنبال گزینه تایم بگردید و زمانی که‌ آن را یافتید به مرحله می رسید.

گام دوم:

در این مرحله گزینه تایم را انتخاب کنید. زمانی که انتخاب را انجام دادید، به یک لیست دیگر می رسید که گزینه DEF نیز در بین آنهاست. این گزینه را انتخاب کنید تا به گام بعدی برسید.

گام سوم:

حالا می توانید زمان پیشفرض برای فعالیت برفک زدایی را مشاهده کنید. آنچه پیش از این گفته شد و هر ده ساعت اتفاق می افتاد، یکی از زمانبندی های استاندارد است. ممکن است یخچال شما زمانبندی دیگری داشته باشد. در این صورت لازم است آن را تغییر دهید. طبیعتا باید فاصله های زمانی کمتری را انتخاب کنید تا برفک های یخچال شما از بین برود.

گام چهارم تنظیم تایمر:

تغییر این زمان با فشردن گزینه DEF امکان پذیر است و با هر بار فشردن می توانید زمان برفک زدایی تایمر را یک دقیقه افزایش دهید. حتما متوجه هستید که این تغییر یک دقیقه ای، نشان دهنده حساسیت و اهمیت این زمان در کار یخچال است. حتی می توانید به طور دستی زمان فعالیت تایمر را تنظیم کنید. تنها کافی است که چند ثانیه گزینه مورد نظر را بگیرید و نگه دارید. اینجاست که می توانید خودتان زمان دلخواه را تعیین کنید و به یخچال برنامه دهید.

با انجام این مراحل می توانید امیدوار باشید که فرآیند برفک زدایی انجام شود و مشکل یخچال برطرف شود. اما ممکن است این اتفاق نیفتد که در این صورت نیاز است تا بیشتر بررسی کنید. احتمالا تایمر یخچال شما دچار ایراد شده است و باید آن را تعمیر کنید که طبیعتا به دست متخصص آن انجام می شود.

در این مقاله تلاش کردیم که تا نحوه تنظیم تایمر یخچال الکترواستیل را عنوان کنیم و مراحل آن را نیز بیان کنیم. سعی کردیم کارکرد و فایده این قطعه را نیز عنوان کنیم. امیدواریم که نکات عنوان شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آنها در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان