تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ

تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ چگونه انجام می شود؟

از آن جایی که تایمر به عنوان مغز ماشین لباسشویی در نظر گرفته می شود، بدین ترتیب تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ و دیگر برندهای موجود در بازار از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. بیشتر کارخانجات تولید کننده ماشین لباسشویی از تایمرهای با کیفیت استفاده می کنند، اما این قطعه به دلیل استفاده نامناسب از دستگاه ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. تایمر ماشین لباسشویی از قطعاتی مانند کنتاکت، چرخ دنده و موتور تشکیل شده است. بروز هر گونه مشکلی در هر یک از این قطعات باعث اختلال در عملکرد کلی دستگاه و کار نکردن ماشین لباسشویی خواهد شد.

چرا تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ از اهمیت به سزایی برخوردار است؟

تایمر سیکل شستشو را تعیین و آبکشی را نیز تنظیم می کند. در صورت بروز هر گونه مشکل در این قطعه، شما برای تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ خود به یک تعمیرکار نیاز خواهد داشت.

نشانه های خرابی تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ کدامند؟

اکنون که نسبت به اهمیت تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ مطلع شدید، بهتر است با نشانه های خرابی این قطعه نیز آشنا شوید. شل شدن میل بادامک یکی از دلایلی است که نشان دهنده خرابی تایمر می باشد. میل بادامک وظیفه فعال شدن تماس در تایمر را برعهده دارد. هنگامی که این تماس به خوبی برقرار شود، دستگاه از برنامه شستشو وارد برنامه آبکشی و یا از برنامه آبکشی وارد برنامه خشک کن خواهد شد. شل شدن میل بادامک باعث از کار افتادن تایمر خواهد شد.

علامت دیگری که نشان می دهد باید به یک تعمیرکار برای تنظیم کردن تایمر مراجعه کنیم، تکرار بیش از حد یک مرحله از فرآیند شستشو می باشد. هنگامی که تایمر خراب می شود، ماشین لباسشویی در یک برنامه گیر کرده و به مرحله بعدی پیشروی نخواهد کرد. به طور مثال، لباسشویی ساعت ها در حالت شستشو باقی می ماند و به مرحله آبکشی نمی رود.

توقف کامل دستگاه یکی دیگر از نشانه های خرابی تایمر ماشین لباسشویی است. در این شرایط، دستگاه کار خود را شروع می کند اما در مرحله شستشو، آبکشی و یا خشک کردن البسه متوقف می شود.

و در آخر انجام نشدن یک مرحله از برنامه شستشو یکی دیگر از نشانه های خرابی تایمر ماشین لباسشویی محسوب می شود. در صورتی که ماشین لباسشویی شما یکی از مراحل شستشو را انجام نداده و از آن عبور کند، قطعا شما برای تنظیم تایمر لباس شویی سامسونگ خود به یک تعمیر نیاز دارید. در این شرایط، البسه بعد از مرحله شستشو بدون این که آبکشی شوند خشک خواهند شد.

تنظیم تایمر چرا تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ از اهمیت به سزایی برخوردار است؟ چگونه انجام خواهد شد؟

در صورتی که برای تنظیم تایمر لباس شویی سامسونگ خود به تعمیرکار مراجعه کنید، ابتدا چندین قطعه برای رفع این مشکل توسط کارشناس چک می شود. کارشناس فنی ابتدا میکروسوئیچ درب را چک می کند، زیرا این قطعه یکی از دلایل کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی محسوب می شود. خرابی در موتور تایمر یکی دیگر از دلایل کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی می باشد. مورد دیگر عدم تنظیم یا خرابی هیدروستات لباسشویی است. تعمیرکار در نهایت دستگیره را بررسی می کند زیرا خرابی دستگیره باعث می شود که تایمر لباسشویی جلو نرود.

با توجه به شرایط و عللی که در بالا شرح دادیم، تعمیرکار نسبت به تعمیر و یا تعویض هر یک از این قطعات اقدام خواهد کرد. بروز هر گونه مشکل در تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ می تواند باعث به دردسر افتادن خانواده شود. در صورت نیاز به تنظیم تایمرماشین لباسشویی سامسونگ خود حتما از مشاوره یک کارشناس با تجربه و خبره بهره مند شوید تا از بروز مشکلات جدی در آینده جلوگیری کند.

کارشناس در حال بررسی مشکل

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان