مشکل در تصویر تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی صدا دارد ولی تصویر ندارد

تصویر تلویزیون ال جی می تواند به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. گاهی اوقات مشکل در تصویر تلویزیون ال جی در این است که صفحه نمایش کاملا مشکی شده است. یا در بعضی از مواقع این مشکل به صورت لکه های تاریک در صفحه نمایش نمود پیدا می کند. در مقاله حاضر قصد داریم تا به بررسی این سوال بپردازیم که، چرا پس از روشن شدن تلویزیون ال جی، تلویزیون صدا دارد ولی تصویری نشان داده نمی شود. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، در ادامه با همراه باشید.

تلویزیون ال جی صدا دارد ولی تصویر ندارد

تعداد بسیار زیادی از کاربران با این مشکل در تلویزیون ال جی خود رو به رو شده اند. خوشبختانه راه حل این مشکل بسیار ساده است. در واقع فرقی نمی کند حل مشکل به دلیل سخت افزاری باشد یا نرم افزاری. در هر دو حالت تعمیر این مشکل بسیار ساده است و با هزینه کمی مشکل رفع می شود. پیش از شروع کردن به بررسی راه حل های رفع این مشکل، بهتر است یک بار تلویزیون خود را ریست کنید. برای این کار، تلویزیون را به مدت 60 ثانیه از برق بیرون بکشید. در همین حالت دکمه خاموش و روشن تلویزیون را به مدت 30 ثانیه نگهداری کنید. بعد از انجام این کار مجددا آن را به برق متصل کنید.

توجه داشته باشید که مشکل در تصویر تلویزیون ال جی معمولا با انجام این کار بسیار ساده در اکثر مواقع حل می شود. کلید این کار، در این است که به صورت دقیق آن را انجام دهید. خاموش نگه داشتن تلویزیون به مدت 60 ثانیه باعث می شود تا انرژی باقی مانده در خازن ها تخلیه شود و تلویزیون به حالت نرمال بازنشانی شود. اگر با انجام این کار مشکل حل نشد، راه حل های بعدی کمی پیچیده تر خواهد بود.

خرابی بک لایت تلویزیون ال جی

اگر تلویزیون شما صدا دارد، مشکل در تصویر تلویزیون ال جی، به دلیل خرابی چراغ های LED پشت تلویزیون است. برای چک کردن خرابی بک لایت ها، تلویزیون را روشن کنید و برق های خانه را خاموش کنید. در این حالت، یک چراغ قوه را به سمت تلویزیون بگیرید. اگر تصویری با نور کم در صفحه ظاهر شد، نشان دهنده مشکل در بک لایت های تلویزیون است. با کنترل تلویزیون صدا یا ورودی تلویزیون را تغییر دهید و مجدد تصویر را چک کنید. اگر تلویزیون به فرمان های کنترل بدون هیچ مشکلی پاسخ می دهد، خبر بسیار خوبی است چرا که نشان می دهد مینی برد تلویزیون کاملا سالم است و فقط چراغ های بک لایت تلویزیون خراب شده اند. توجه داشته باشید که تعویض بک لایت کار سختی نیست و اکثر تعمیرکاران تلویزیون می توانند به راحتی آن را انجام دهند. اما اگر تلویزیون شما گارانتی دارد، بهتر است این کار را به نمایندگی ال جی بسپارید. چرا که باز کردن تلویزیون، باعث باطل شدن گارانتی می شود.

مشکل در تصویر تلویزیون ال جی

سایر دلایل مشکل در تصویر تلویزیون ال جی

اگر مشکل تلویزیون شما از بک لایت آن نباشد و پنل آن دچار مشکل شده باشد، هزینه سنگینی برای تعویض آن باید متحمل بشوید. تعویض پنل تلویزیون بسیار گران است، به گونه ای که در بسیاری از موارد افراد مجبور به خرید تلویزیون جدید می شوند.

تعویض قطعات تلویزیون کار خیلی سختی نیست و اگر مقداری دست به آچار باشید می توانید خودتان آن را انجام دهید. هزینه تعمیرات تلویزیون و حل مشکل در تصویر تلویزیون ال جی نیز بستگی به اندازه تلویزیون شما دارد. در صورتی که اندازه تلویزیون شما کوچک باشد نیاز به پرداخت هزینه زیادی برای تعمیر نخواهید داشت. هر چند این موضوع برای تلویزیون های بزرگتر متفاوت است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان