تعمیر قفل شکسته درب ماشین لباسشویی چگونه است؟

تعمیر قفل شکسته درب ماشین لباسشویی چگونه است؟

ماشین لباسشویی وسیله ای پرمصرف و کاربردی در زندگی امروز است. طوریکه اگر این وسیله برقی خراب شود می توان گفت زندگی انسان مدرن با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. جمع شدن لباس های کثیف در کنج اتاق و بی نظمی بصری حاصل از آن، تنها یکی از مشکلات حاصل از این خرابی است.در این مقاله قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم: تعمیر قفل شکسته درب ماشین لباسشویی چگونه است؟ پس اگر شما هم با این دردسر روبرو شده اید، با ما همراه باشید تا چاره ای برای آن بیندیشیم.

 توصیه های قبل از اقدام به تعویض قفل:

  1. قبل از اینکه راهی بازار شوید تا قفلی جدید برای لباسشویی خود بخرید، بهتر است زبانه درب لباسشویی را با دقت نگاه کنید. زبانه، به دلیل پلاستیکی بودن، بیشتر از سایر قطعات در معرض خرابی قرار دارد. اگر زبانه پلاستیکی خراب شود یا بشکند، درب لباسشویی برای همیشه بسته می ماند. لازم به ذکر است که تعویض زبانه کار راحتی است. می بایست پیچ ها را باز کرد، فنرهای چسبیده به زبانه و درب لباسشویی را خارج کرد و زبانه جدید را به جای زبانه قدیمی گذاشت.
  2. اگر زبانه سالم است، به سراغ لولا بروید. لولا که وظیفه اش چسباندن درب لباسشویی به بدنه است،  معمولا پلاستیکی یا فلزی است. اگر لولا خراب شود یا تاب بردارد، درب لباسشویی به سختی باز می شود یا به درستی بسته نمی شود. پیچ های این بخش را هم چک کنید و روغن بزنید. اگر حس می کنید که لولا احتیاج به تنظیم دقیق دارد، کار را به کاردان بسپارید. زیرا ممکن است لازم باشد برای تنظیم دقیق تر پنل لباسشویی را جدا کنید.
تعمیر قفل شکسته درب ماشین لباسشویی چگونه است؟

گام هایی برای پاسخ به این سوال: تعمیر قفل شکسته درب ماشین لباسشویی چگونه است؟

گام اول: دوشاخه لباسشویی را از پریز خارج کنید.

گام دوم: پنل بالا و جلوی لباسشویی و همچنین تسمه دور لاستیک درب را جدا کنید.

گام سوم: درب را باز کنید. پیچ های قفل در دیدرس شما هستند.

گام چهارم: با پیچ گوشتی مناسب پیچ ها را باز کنید. ممکن است پیچ شما برشی مخصوص داشته باشد، پیچ های زیادی در دنیا وجود دارند که به دوسو و چهارسو محدود نمی شوند. مثلا ممکن است حالت ستاره ای داشته باشند.

گام پنجم: قفل جدید و قدیمی را جابجا کنید و پیچ ها را محکم ببندید.

گام ششم: از درستی اتصالات قفل اطمینان حاصل کنید و در آخر درب لباسشویی را ببندید.

گام هفتم: به سراغ گام یک و دو بروید. یعنی تسمه را ببندید، پنل ها را نیز در جای خود فیکس کنید و در آخر دوباره دستگاه را به برق متصل کنید.

تبریک! شما قفل لباسشویی خود را به درستی تعویض کرده اید و توانسته اید به این سوال پاسخ دهید: تعمیر قفل شکسته درب ماشین لباسشویی چگونه است؟

جمع بندی تعمیر قفل درب لباسشویی:

جدا از استفاده مکرر که عاملی بدیهی است، علل متعددی می توانند زمینه ساز خرابی قفل لباسشویی شوند. استفاده نامناسب، ضربه های محکم، بازکردن قفل با ابزار، دیلم، جابجایی غیر اصولی در اسباب کشی و هزاران عامل دیگر می توانند در لیستی قرار بگیرند که به خرابی لباسشویی ختم شوند. اگر قفل لباسشویی به درستی کار نکند، ارورهای مشخصی بر روی پنل جلوی لباسشویی نقش می بندد که در هر برندی متفاوت است. شما با استفاده از دفترچه راهنمای لباسشویی خود می توانید از کد مخصوص خرابی قفل آگاهی پیدا کنید. در انتها توصیه می کنیم که خود در خانه به تعمیر و یا تعویض قفل لباسشویی نپردازید. این امر به دلیل حساسیتی که دارد بهتر است توسط فرد خبره یا نمایندگی برند لباسشویی شما انجام شود. گاهی ممکن است به دلیل بی تجربگی، ایرادی کوچک تبدیل به عیبی بزرگ شود. چه بسا مشکلی بزرگ پدید آید که شما مجبور شوید لباسشویی جدیدی بخرید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان