ارور E5 ظرفشویی جی پلاس

ارور E5 ظرفشویی جی پلاس

ارور E5 ظرفشویی جی پلاس نشان دهنده نشتی آب است. وقتی بر اثر آبگیری بیش از حد ظرفشویی دچار نشستی می‌شود، این ارور را به شما نمایش می‌دهد.

ارورهای ماشین ظرفشویی جی پلاس

در این مطلب قصد داریم ارور E5 ظرفشویی جی پلاس را نماییم. در هر ماشین ظرفشویی ارورهایی وجود دارد که با ظاهر شدن آنها متوجه می‌شویم مشکل دستگاه چیست و به این طریق می‌توانیم نسبت به رفع آن اقدام کنیم. برخی از ارورهای دستگاه را خودتان می‌توانید رفع کنید اما برای رفع برخی دیگر، لازم است که از افراد متخصص کمک بگیرید. ماشین‌های ظرفشویی با برندهای مختلف ممکن است کدهای متفاوتی را بابت هر خطا نشان دهند. به همین دلیل لازم است حتما با ارورهای مختص برند ماشین ظرفشویی خودتان آشنا باشید. دفترچه‌ی راهنمای دستگاه در این مواقع بسیار مفید واقع می‌شود. چرا که تمامی ارورهای احتمالی ماشین در آن ذکر شده و نحوه‌ی رفع آنها را توضیح داده شده است. البته معمولا راهنمایی‌های این دفترچه‌ها تا حدودی مختصر و مفید هستند و ممکن است کامل مراحل رفع هر ارور را شرح نداده باشند.

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی جی پلاس

همانطور که گفته شد هر ماشین ظرفشویی ارورهایی دارد که ارور E5 ظرفشویی جی پلاس یکی از انواع ارورهای این دستگاه به شمار می‎رود. هر ارور نشان دهنده‌ی وجود یک مشکل در دستگاه است. برای ماشین لباسشویی جی پلاس، علاوه بر ارور E5، ارورهای زیر نیز تعریف شده است:

ماشین ظرفشویی جی پلاس

ارور E1: درب دستگاه باز بوده و به درستی بسته نشده است.

ارور E2 (یا E02): این ارور نشان دهنده عدم ورود آب به دستگاه است.

ارور E3: مشکلی برای تخلیه آب دستگاه وجود دارد.

ارور E4: این ارور مربوط به مشکلات ترمیستور ماشین است.

ارور E5: این ارور نشان می‌دهد که آبگیری بیش از حد سبب نشتی آب شده است.

ارور E6: معیوب بودن قطعات یا سوراخ شدن کابین ماشین را نشان می‌دهد.

ارور E7: مشکل در المنت ماشین است.

ارور E01: نشتی و سرریز شدن ماشین را نشان می‌دهد.

ارور E03: هیتر ماشین مشکلی دارد.

ارور E04: سنسور تشخیص کثیفی دستگاه مشکلی پیدا کرده است.

ارور E05: موتور مقسم ماشین ایرادی دارد.

ارور E06: ترمیستور ماشین به مشکل خورده است.

ارور E07: شیر آب ورودی ماشین دچار مشکل شده است.

ارور E13: موتور شستشوی ماشین به کنترل جدی نیاز دارد.

ارور E5 ظرفشویی جی پلاس

حال به خوبی می‌دانید که ارور E5 ظرفشویی جی پلاس چه معنایی دارد. دقت داشته باشید که ارورهایی که 0 دارند با ارورهای دیگر متفاوت‌اند. یعنی ارور E05 با ارور E5 یکی نیست. همانطور که گفته شد ارور E5 به وجود نشتی در ماشین اشاره دارد اما ارور E05 نشان دهنده‌ی وجود مشکلی در موتور مقسم ماشین است. ارورهایی که 0 دارند معمولا ارورهایی جدی هستند که برای رفع آنها به کمک کارشناسان تعمیر لوازم خانگی نیاز دارید.

تعمیر لوازم خانگی و ماشین ظرفشویی

برخی از ارورهای مشابه ارور E5 ظرفشویی جی پلاس را می‌توانید به راحتی خودتان بر طرف کنید. هر چند که باید احتیاط لازم را داشته باشید تا نه خودتان و نه دستگاه آسیب نبینید. در بسیاری از مواقع با دنبال کردن دستورالعمل‌های دفترچه‌ی راهنمای ماشین می‌توانید مشکل موجود را بر طرف کنید. پس از رفع مشکل اروری که روی صفحه نمایش دستگاه دیده می‌شد، رفع می‌شود. اگر بیش از دو ساعت تعمیر دستگاه به طول انجامید و همچنان ارور روی دستگاه باقی مانده بود، لازم است از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین در مورد ارورهایی که دارای عدد 0 هستند بهتر است از همان اول سراغ کمک گرفتن از یک متخصص بروید. این ارورها به مشکلاتی جدی در ماشین ظرفشویی اشاره می‌کنند که رفع آنها نیاز به تخصص دارد. شاید لازم باشد یک قطعه از ماشین کاملا عوض شود یا تعمیرات تخصصی نیاز باشد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان