آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد

آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد

ظروف خود را در ماشین ظرفشویی می اندازید، آن را روشن می کنید و دو ساعت آینده را به تماشای تلویزیون می گذرانید. دو ساعت بعد، راه برگشت را در پیش می گیرید تا برای خود یک چای در یک لیوان تمیز و درخشان بریزید. اما وقتی ماشین ظرفشویی خود را باز می کنید، متوجه می شوید که کار فقط در نیمه راه انجام شده است. ظروف تمیز هستند اما به اندازه کافی خشک نیستند. در آن شرایط شاید حتی از خود سوال می کنید آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد یا خیر.

برای ماشین ظرفشویی، خشک کردن ظروف در واقع سخت تر از شستن آنهاست. برای آزمایش اینکه ماشین ظرفشویی چقدر خوب خشک می کند، لیوان های پلاستیکی را روی قفسه بالایی قرار می دهیم و یک چرخه معمولی را اجرا می کنیم. پلاستیک سخت تر از شیشه و سرامیک خشک می شود زیرا گرما را در خود نگه نمی دارد و آبی که روی پلاستیک باقی می ماند به راحتی تبخیر نمی شود. اینجاست که تنظیم حرارت ماشین ظرفشویی وارد عمل می شود. ماشین ظرفشویی ظروف را به چند روش خشک می کند: با یک سیم پیچ الکتریکی که هوا را گرم می کند، یک فن که هوای گرم را به اطراف می دمد، افزایش دمای آب در نزدیکی پایان یک چرخه یا ترکیبی از همه این روش ها. هیچ یک از این روش ها ظروف خشک را تضمین نمی کند.

آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد

برخی از ماشین های ظرفشویی دارای یک عنصر گرم کننده در پایه هستند که هوا را گرم می کند تا به خشک شدن سریع ظروف کمک کند. این امر به‌ویژه در مدل‌های قدیمی‌تر رایج است و به سرعت در حال منسوخ شدن با مدل‌های جدیدتر است، زیرا تولیدکنندگان اکنون در تلاش هستند تا لوازم برقی کارآمدتری بسازند.

متداول‌ترین روش خشک کردن با ماشین‌های ظرفشویی مدرن، افزایش دمای آب در پایان چرخه برای شستشوی ظروف با آب بسیار داغ است. پس از پایان شستشو، قسمت داخلی استیل ضد زنگ ماشین ظرفشویی گرما را جذب کرده و رطوبت را از ظروف خارج می کند. به این روش خشک کردن متراکم می گویند. این روی ظروف شیشه ای و سرامیکی به خوبی کار می کند اما روی پلاستیک به خوبی کار نمی کند. برخی از ماشین های ظرفشویی از یک فن استفاده می کنند که هوا را به گردش در می آورد تا به خشک شدن ظروف کمک کند. مانند شستشوی گرم، این گزینه از نظر انرژی کارآمدتر است زیرا هوا نیازی به گرم شدن ندارد.

گزینه air dry دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد در برخی از جدیدترین مدل ها باعث می شوند که درب ماشین ظرفشویی شما به طور خودکار در چند دقیقه آخر باز شود تا هوای گرم و رطوبت از آن خارج شود.

چند راه وجود دارد که می توانید به ماشین ظرفشویی خود کمک کنید تا کار خشک کردن را بهتر انجام دهد. ابتدا می توانید برای کمک به فرآیند خشک کردن از یک مایع شستشو استفاده کنید. کاری که انجام می دهد این است که آب را به جای تشکیل قطرات روی ظروف از روی آنها غلت می دهد. ثانیاً، اگر ماشین ظرفشویی شما دارای المنت گرمایشی باشد، معمولاً این گزینه را دارد که شما به صورت دستی گرمایش خشک را روشن کنید.

5 راه برای افزایش عملکرد خشک کردن ماشین ظرفشویی

حتی اگر ماشین ظرفشویی شما گزینه های خشک کن نداشته باشد، مراحلی وجود دارد که می توانید برای بهبود عملکرد خشک کردن انجام دهید.

1. بین ظروف فاصله بگذارید و دستگاه شما نباید بیش از حد بارگذاری شود. ایده بهبود گردش آب و هوا است که خشک شدن را بهبود می بخشد.

2. از جلادهنده استفاده کنید. از لکه ها جلوگیری می کند و خشکی را افزایش می دهد. کمک شستشو پیوند بین مولکول های آب و ظروف را می شکند و باعث می شود آب از ظرف خارج شود.

3. از ویژگی گرما استفاده کنید. هر چه حرارت بیشتر باشد، خشک شدن بهتر است. بسته به ماشین ظرفشویی، ممکن است این گزینه را داشته باشید که حرارت را در طول چرخه شستشو، آبکشی یا خشک کردن اضافه کنید.

4. به محض پایان چرخه درب ماشین ظرفشویی را باز کنید. این اجازه می دهد تا هوای مرطوب به دام افتاده خارج شود.

5. ابتدا قفسه پایینی را خالی کنید. آب روی سطوح مانند لیوان ها و قاشق ها که به صورت وارونه روی قفسه بالایی قرار دارند، جمع می شود. ابتدا قفسه پایینی را خالی کنید تا آب روی محتویات قفسه پایینی نریزد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان