آموزش نصب ظرفشویی ال جی

آموزش نصب ظرفشویی ال جی (جامع و تخصصی)

در این آموزش نصب ظرفشویی ال جی می توانیم به شما بگوییم که چگونه آن را به درستی تراز کنید. همچنین چگونه لوله های اب و شلنگ ها را وصل کنید و... پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشد تا خودتان بتوانید ماشین ظرفشویی ال جی را نصب کنید.

در این آموزش نصب ظرفشویی ال جی می توانیم به شما بگوییم که چگونه آن را به درستی تراز کنید. همچنین چگونه لوله های اب و شلنگ ها را وصل کنید و… پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشد تا خودتان بتوانید ماشین ظرفشویی ال جی را نصب کنید.

راهنمای کلی آموزش نصب ظرفشویی ال جی

  • ابتدا یک محل مناسب برای نصب ظرفشویی پیدا کنید. بهترین مکان معمولاً نزدیک به سینک ظرفشویی خواهد بود. چون در این صورت می توانید ﻟﻮﻟﻪ آب و ﻓﺎﺿﻼب را به راحتی به ماشین نصب کنید.
  • بعد از پیدا کردن مکان مناسب برای نصب ظرفشویی ال جی، آن را 5 سانتی متر با فاصله از دیوار یا کابینت ها قرار دهید و فاصله مورد نظر را با درزگیر پر کنید.
  • بعد از انجام سیم‌کشی، باید پایه های ماشین ظرفشویی را تنظیم کنید. برای این کار نیاز است تا ماشین را به پشت قرار بدهید. برای سیم کشی ظرفشویی ال جی باید دو ﺳﯿﻢ و ﺍﺗﺼﺎل ﺯﻣﯿﻦ داشته باشید. همچنین یک ﭘﺮﯾﺰ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﻓﯿﻮﺯ 15 آﻣﭙﺮ به ظرفشویی اختصاص دهید. ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ را هم نباید ﺟﻠﻮی ﭘﺮﯾﺰ بگذارید. در ضمن یادتان باشد که دوﺷﺎﺧﻪ ﺳﺎﯾﺮ وسایل را ﻪ ﭘﺮﯾﺰ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ وصل نکنید.
  • بعد از اندازه گیری ارتفاع و طول ظرفشویی و همچنین اندازه گیری ارتفاع و طول کابینت سعی کنید آنها را باهم تراز کنید.
چک کردن ماشین ظرفشویی

آموزش نصب ظرفشویی ال جی: نحوه نحوه تراز کردن دستگاه

در این قسمت از آموزش نصب ظرفشویی ال جی می خواهیم به شما بگوییم که چگونه می توانید ماشین ظرفشویی را تراز نمایید. چراکه اگر دستگاه تراز نباشد، درب آن به طرفین (راست یا چپ) تمایل می یابد. در صورت متمایل بودن درب دستگاه به سمت راست بایستی پایه چپ عقب دستگاه را آن هم در ﺟﻬﺖ ﺣﺮﮐﺖ عقربه های ﺳﺎﻋﺖ بچرخانید. این کار را باید تا زمان تراز شدن انجام دهید. می توانید با باز کردن در ظرفشویی و چک کردن آن، مطمئن شوید که دستگاه تراز شده باشد. در صورت متمایل بودن درب دستگاه به سمت چپ بایستی عکس قبلی عمل کنید. یعنی پایه راست عقب دستگاه را آن هم در خلاف ﺟﻬﺖ ﺣﺮﮐﺖ عقربه های ﺳﺎﻋﺖ بچرخانید.

آموزش نصب ظرفشویی ال جی: لوله‌کشی و نحوه اتصال آب و لوله تخلیه

لوله‌کشی و نحوه اتصال شیلنگ‌های آب و لوله‌تخلیه در هنگام نصب و راه‌اندازی ظرفشویی ال جی بسیار مهم است. اگر این کار را درست انجام دهید، ماشین ظرفشویی‌تان خوب کار خواهد کرد و دردسری برای شما نخواهد داشت. برای لوله‌کشی راحت‌تر ظرفشویی ال جی، بهتر است علاوه بر خروجی فاضلاب و سینک، یک خروجی دیگری نیز فراهم نمایید. برای اینکه شیر آب را بتوانید به دستگاه وصل کنید، باید جایگاه ورودی آب را چک کنید. در صورتی که ظرفشویی شما یک جایگاه ورودی آب دارد، باید شلنگ ورودی آب سرد را به آن وصل کنید. این ظرفشویی‌ها خودبه‌خود آب را گرم می کنند. در غیراین‌صورت و وجود دو جایگاه ورودی آب، بعد از تعیین محل اتصال شیر آب گرم (رنگ قرمز) و سرد (رنگ آبی)، شلنگ‌های آب گرم و سرد را به آن جایگاه‌ها وصل نمایید. برای وصل‌کردن شیلنگ تخلیه به لوله‌تخلیه دستگاه، ابتدا لوله را یافته و بعد از اتصال انتهای شلنگ، آنرا محکم کنید.

راهنمایی های مهم و مفید

  • سعی کنید با مطالعه دفترچه راهنمای فارسی ظرفشویی ال جی، اطلاعات بیشتری درباره نحوه نصب این محصول پیدا کنید.
  • اگر دیدید که درب ظرفشویی هنگام باز کردن، می چسبد، بدانید که دستگاه تان را به درستی تراز نکرده اید. علاوه بر این، وجود لرزش و صدای بلند دستگاه می تواند علامتی از عدم تراز بودن دستگاه تان باشد.
  • به هیچ کابل برق ظرفشویی را به ﺳﯿﻢ ﺳﯿﺎر ﯾﺎ سه راهی وصل نکنید بلکه حتماً آن را به پریز وصل کنید.
  • در اولین استفاده تان از ماشین، در حالت Qick آن را روشن کنید. بعد از روشن کردن حتما با بررسی تمام قسمت های دستگاه از عدم نشتی شلنگ های آن مطمئن شوید.
  • در صورت وجود صدا پس از به کار انداختن و روشن کردن دستگاه، بدون هیچ گونه دلهره ای کافیست آن را خاموش و بعد از گذشت چند دقیقه، آن را دوباره به کار بیندازید.
  • در صورتی که نتوانستید خودتان ماشین ظرفشویی ال جی تا را نصب و راه اندازی کنید، بهتر از یک کارشناس و تعمیرکار کمک بخواهید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
4 جلسه اول این دوره ارزشمند رو رایگان دانلود کن
کافیه فرم زیر رو پر کنی و روی دکمه دانلود رایگان جلسات بزنی