چرا ماشین ظرفشویی ارور میده؟

چرا ماشین ظرفشویی ارور میده؟

چرا ماشین ظرفشویی ارور میده؟ پیشرفت های دنیای امروزه، موجب تولید ابزار و لوازم مختلفی شده است که زندگی را برای انسان ها راحت میکند. ماشین ظرفشویی هم یکی از انواع لوازم خانگی است که به نوعی یار کمکی در کارهای آشپزخانه، محسوب می شود. ماشین های ظرفشویی ضمن اینکه موجب آسانتر شدن کارها می شوند، ممکن است مانند سایر لوازم خانگی دچار خرابی شوند. استفاده درست و سرویس دوره ای تا حد زیادی می تواند از خرابی انواع مختلف لوازم خانگی جلوگیری کند.

اگر شما هم هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی این سوال برایتان پیش آمده است که: چرا ماشین ظرفشویی ارور میده؟ ما در این مقاله سعی خواهیم کرد به این سوال شما پاسخ دهیم.

چرا ماشین ظرفشویی ارور میده؟ بررسی دلایل

دلایل مختلفی می تواند موجب ارور ماشین ظرفشویی شود. ماشین های ظرفشویی جدید با داشتن یک صفحه نمایش می توانند به شما در پیدا کردن دلیل ارور، کمک بزرگی کنند. برند ها و مدل های مختلف ماشین ظرفشویی از کد های مختلفی جهت اعلام ارور و خطاهای دستگاه، استفاده می کنند. کد های مختلف ارور در هر دستگاه، بیانگر وجود یک مشکل در روند شستشو و یا خرابی یکی از قطعات آن می باشد. اغلب ماشین های ظرفشویی در جعبه خود، یک دفترچه راهنما دارند که دلایل و معنی هر کدام از کد های ارور دستگاه را توضیح می دهد. شما میتوانید با بررسی این دفترچه، علت ارور ماشین ظرفشویی را پیدا کنید.

رایج ترین ارور های ظرفشویی

ممکن است به هر دلیلی به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود دسترسی نداشته یا کد مورد نظر را در دفترچه راهنما پیدا نکنید. ما در این بخش دلایل ارور دادن ماشین لباسشویی های سامسونگ و اسنوا را خدمت شما ارائه می دهیم. ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ شامل موارد زیر می باشد:

  • TE1: ارور TE1 مربوط به نحوه عملکرد ترموستات و سیم های آن می باشد. میتوانید برای بررسی بهتر ترموستات از افراد متخصص کمک بگیرید.
  • ارور SE: تخلیه نکردن درست دستگاه، علت بروز این ارور می باشد. بخش هایی که در صورت وجود این ارور باید بررسی کنید؛ پمپ تخلیه، لوله ها و شلنگ های ورودی و خروجی هستند.
  • ارور HE: خرابی المنت هیتر ماشین ظرفشویی، دلیل این خطا می باشد. جهت بررسی بهتر ابتدا دستگاه را از برق کشیده و سپس سیم کشی المنت را چک کنید.
  • ارور OE: میزان آب ورودی به ماشین ظرفشویی اگر بیش از حد نرمال باشد، ممکن است موجب این ارور شود. جهت رفع آن، شیر ورودی و برد اصلی دستگاه باید بررسی شود.
  • ارور 4E1: ارور 4E1 به دلیل نرمال نبودن دمای آب به وجود می آید. رفع خطا: دمای آب و سالم بودن ترموستات باید مورد بررسی قرار گیرد. دمای آب باید از 50 درجه سانتیگراد کمتر باشد.
  • ارور 4E: ارور 4E بیانگر نرسیدن آب به دستگاه است. جهت رفع این خطا قطع کن شیر، شیر آب دستگاه، و اتصالات شیر را بررسی کرده و در صورت لزوم قطعه مورد نظر را تعمیر یا تعویض کنید.
چرا ماشین ظرفشویی ارور میده؟ ارور ماشین ظرفشویی اسنوا

ماشین ظرفشویی اسنوا نیز از انواع مدل های ظرفشویی است که در بازار طرفداران زیادی دارد. رایج ترین ارور های ماشین ظرفشویی اسنوا نیز شامل موارد زیر می باشند:

  • کد CD: ماشین ظرفشویی پس از اتمام عملیات شستشو، هنگام خنک کردن دستگاه این کد را نشان می دهد. خنک سازی دستگاه ممکن است زمانبر بوده و حتی 4 ساعت طول بکشد.
  • کد EO: دستگاه اگر نتواند تخلیه آب را انجام دهد با نشان دادن این خطا، کاربر را از وجود یک مشکل مطلع می سازد. جهت رفع این خطا؛ سالم و تمیز بودن فیلتر، شلنگ و پمپ تخلیه می بایست مورد بررسی قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان