عیب یابی تلویزیون سامسونگ در خانه برای 3 مشکل رایج

عیب یابی تلویزیون سامسونگ در خانه برای 3 مشکل رایج

الان که دارید این مطلب را می خوانید احتمالاً با مشکلات تلویزیون در منزل یا محل کارتان مواجه شدید! درسته؟! احتمالاً علت مشکل پیش آمده مثل پرش تلویزیون سامسونگ، سیاه شدن صفحه تلویزیون یا چشمک زدن چراغ تلویزیون و بدتر از آن روشن نشدن تی وی را نمی دانید. در این آموزش عیب یابی تلویزیون سامسونگ نکاتی را در رابطه با خرابی ها و ایرادات متداول تی وی های هوشمند و لامپی سامسونگ به شما آموزش می دهیم تا در هنگام بروز خرابی مانند یک تکنسین پی به ایراد دستگاه خود ببرید. البته یادتان باشد مثل دایی ها! سری دست به آچار نشوید و خرابکاری بیشتری در این اوضاع گرانی روی دست خانواده نزارید!

عیب یابی تلویزیون سامسونگ : روشن نشدن

دستگاه روشن نمی شود. وقتی تلویزیون سامسونگ شما روشن نمی شود، حتماً باید قسمت های مختلفی را بررسی کنید. شاید باورتان نشود و مسخره به نظر بیاید اما قبل از هرچیز  کابل های مختلف برق و دیتا را بررسی کنید به دفعات شاهد قطعی کابل با حتی محافظ برق بودیم که خانواده فکر کرده تلویزیون خود خراب است. امیدوارم همینجا مشکل شما حل شده باشد و نیازی به خواندن ادامه مطلب نداشته باشید!

اگر اتصالات مشکلی نداشتند، احتمالا ایراد از قطعات اصلی داخلی است. خبر بد خرابی “مین برد” دچار نقص شده و مانع از روشن شدن تلویزیون می شود، که این قطعه هم در سال های اخیر سخت تعمیر یا تعویض می شود و هم تا حدی گران است. اما گاهی هم خرابی برد پاور  باعث می شود تا تلویزیون شما روشن نشود. از کار افتادن خود power هم در روشن نشدن تلویزیون samsung شما و البته سایر برندها و مدل ها باید مورد بررسی قرار بگیرد.

عیب یابی تلویزیون سامسونگ : پرش تلویزیون و پر پر زدن تصویر تی وی سامسونگ

اما یکی از ایرادات که بعضا در تلویزیون های همه مدل ها مثل سامسونگ مشاهده می شود، پرش اعصاب خورد کن! تصویر است. در این حالت نمایشگر شما یکنواختی معمول را ندارد و به صورت کامل نمایش داده نمی شود. از این حالت با عبارت هایی همچون “سوسو زدن” یا “پرش” یا “پر پر زدن تصویر” نیز بیان می شود. “IF ” شاخصی مطمئن است که این مشکل را بر اساس آن می سنجند. در  Image Flicker  الگوهای روشنایی نمایشگر برای نمایش یک تصویر حرکتی شروع یه انجام محاسبات، کم و زیاد کردن نور می کنند که به صورت نوارهایی عمودی در تست قابل رویت هستند.

به جهت پرش دقت کنید

برای پیدا کردن ایراد تلویزیون samsung خود در این شرایط باید به جهت پرش دقت کنید. اگر پرش تصویر تلویزیون از پایین به سمت بالا باشد، علت آن کاهش “فرکانس عمودی” است. اما وقتی پر پر و بریدگی های ایجاد شده در تصاویر از بالا به سمت پایین حرکت کند، به این معنی است که “فرکانس عمودی” در دستگاه شما افزایش پیدا کرده است. البته تلویزیون های جدید سامسونگ حداقل گزارش در بروز چنین مشکلی را دارند.

سیاه شدن صفحه تصویر سامسونگ

یکی از ایرادهایی که احتمال دارد در تلویزیون های سامسونگ روی دهد، مشکی شدن تصویر تلویزیون samsung می باشد. نکته جالب اینکه وقتی تی وی شما تصویرش سیاه می شود صدا بدون اشکال شنیده می شود. در بعضی مواقع این مشکل و ایرد به راحتی توسط شما برطرف می شود. اول باید قسمت تنظیمات تصویر تلویزیون را چک کنید بعضی از مواقع حالت “صرفه جویی انرژی” به صورت سهوی به حالت فول می رود و تصویر تقریبا سیاه می شود. نیاز به گفتن نیست که برای حل این مشکل بدیهی است که این حالت صرفه جویی را  غیر فعال یا خاموش کنید.

در صورتی که با انجام روش فوق مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ شما برطرف نگردید. می توانید با چراغ قوه موبایل یا ترجیحاً نور قوی تر نور را برروی صفحه تلویزیون بتابانید حالا دقت کنید اگر شما بتوانید هاله ای از تصویر را حتی تا حدی گنگ و تار و سیاه ببینید، “بک لایت” تی وی شما خراب شده پس تا دیر نشده با متخصصین تعمیر اوکی ارتباط بگیرید.

البته این مشکل دلایل متعدد دیگری نیز می تواند داشته باشد که ما بعداً برای هر مدل از تلویزیون های سامسونگ و سایر برندها این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان