علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال چیست؟

علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال

خراب شدن لاستیک درب یخچال باعث می شود هوای خنک به بیرون نفوذ کند و هوای گرم وارد یخچال شود. در نتیجه برای خنک نگه داشتن مواد غذایی، فشار بیشتری به یخچال وارد می شود و موتور دچار اختلال خواهد شد. همچنین مواد غذایی داخل یخچال نیز فاسد می شوند.اما علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال چیست؟ در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم چرا لاستیک درب یخچال نمی چسبد؟

علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال چیست؟

دلیل نچسبیدن لاستیک درب یخچال چیست؟

1- باز و بسته شدن زیاد درب یخچال

یکی از دلایل خراب شدن لاستیک درب یخچال، باز و بسته شدن بیش از حد درب آن است. باز و بسته شدن درب، اصطکاک لاستیک را زیاد می کند و به مرور زمان منجر به آسیب و نچسبیدن آن خواهد شد.

2- عمر مفید لاستیک به پایان رسیده

دلیل نچسبیدن لاستیک در یخچال شاید به خاطر پایان عمر مفید آن باشد. معمولاً لوازم هایی که از جنس لاستیک هستند، بعد از مدتی خاصیت اولیه خود را از دست خواهند داد و دیگر نمی چسبند. به اصطلاح فاسد می شوند. در این صورت لاستیک باید تعویض شود و امکان تعمیر لاستیک در یخچال وجود ندارد.

3- سوراخ یا پاره شدن لاستیک، علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال

اگر لاستیک درب یخچال نمی چسبد، شاید علت آن سوراخ یا پاره شدن بخشی از لاستیک باشد. برای این که به این موضوع پی ببرید، دور تا دور لاستیک و لابلای آن را به خوبی بررسی کرده و در صورت پارگی به فکر تعمیر باشید.

4- سنگین شدن درب یخچال

گاهی اوقات علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال، گنجاندن بیش از حد مواد غذایی در این قسمت است. سنگین شدن یخچال باعث افتادگی و بسته نشدن درب خواهد شد.

در این صورت خوشبختانه نیاز به تعمیر لاستیک در یخچال یا تعویض آن نیست. تنها کافیست از حجم مواد غذایی در قسمت داخلی درب بکاهید تا درب یخچال به راحتی بسته شود.

5- تغییر شکل ظاهری، علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال

اگر هیچ یک از موارد بالا علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال نبود، تمام قسمت های لاستیک را بررسی کنید. احتمالاً بخش هایی از آن دچار فرورفتگی یا خمیدگی شده است. برای حل کردن این مشکل مقداری ابر یا پنبه را در قسمت های خمیده قرار دهید تا مجدد به حالت اول برگردد.

اگر مشکل چسبیدن لاستیک حل نشد، به فکر تعمیر لاستیک در یخچال باشید.

6- استفاده از شوینده نامناسب

گاهی اوقات استفاده بیش از حد از مواد شوینده و یا مصرف شوینده نامناسب، خاصیت چسبندگی نوار یخچال را از بین می برد. برای تمیز کردن یخچال از دستمال نمناک و شوینده مخصوص وسایل آشپزخانه استفاده کنید.

7- وجود آلودگی، رایج ترین علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال

اگر در سطح نوار یخچال، مواد غذایی یا آلودگی باشد، لاستیک درب یخچال نمی چسبد. معمولاً رایج ترین دلیل نچسبیدن لاستیک در یخچال کثیف بودن سطح نوار است. آلودگی لاستیک درب یخچال با چشم به سادگی پیداست و به راحتی می توان آن را برطرف نمود.

8- شل شدن پیچ ها

شل شدن و باز شدن پیچ معمولاً با برجستگی هایی روی سطح نوار یخچال خود را نشان می دهد. با سفت کردن مجدد پیچ ها، لاستیک درب یخچال مانند قبل می چسبد.

شل شدن پیچ ها یکی از علت های اصلی نچسبیدن لاستیک درب یخچال است.

تعمیر لاستیک در یخچال

اگر لاستیک درب یخچال نمی چسبد، قبل از اینکه به دنبال تعویض آن باشید، ابتدا دو روش زیر را برای تعمیر لاستیک امتحان کنید.

البته بعد از تعمیر لاستیک در یخچال، لازم است مدت زمان 2 ساعت از باز کردن درب یخچال خودداری نمایید.

1- مقداری آب بجوشانید و تمام قسمت های لاستیک درب یخچال را به آن آغشته کنید. احتمالاً مشکل نچسبیدن نوار یخچال، حتی به صورت موقتی هم حل خواهد شد. 2- گرمای سشوار نیز می تواند مشکل نچسبیدن لاستیک درب یخچال را حل کند. با این کار خاصیت چسبندگی یخچال دوباره مثل سابق برمی گردد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان