عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ به دو حالت کلی اتفاق می افتد. اول گرفتگی و مسدود شدن مسیر تخلیه آب مثل لوله، فیلتر، فاضلاب ها، اتفاق می افتد. دومین حالت، ایرادات فنی که در برخی قطعات مهم ماشین ظرفشویی مثل پمپ، شیر و برد، وجود داشته باشد و یا معیوب باشند. اینها همه باعث عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی هستند. در حالت اول شما خود به راحتی می توانید مسیر تخلیه آب را بررسی کنید و مشکل را حل کنید.

درباره حالت دوم، حتما باید با مراکز تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ در ارتباط بوده و از متخصصین این مراکز کمک بگیرید. قطعات ماشین ظرفشویی بسیار پیچیده هستند و جهت عیب یابی و تعمیر آنها حتما باید کار را به متخصصین این حوزه بسپارید. تعمیرکاران ماهر و مجرب با علوم فنی و تکنیکی که آموخته‌اند به سرعت و به راحتی کار عیب یابی و تعمیر لوازم را انجام میدهند.

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

عواملی که مانع تخلیه آب ماشین ظرفشویی است

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ و رفع نکردن این مورد در بسیاری از موارد ممکن است باعث مشکلات بیشتری در ماشین شود. پیش از پرداخت به ادامه مطلب، پیشنهاد می شود مقاله “چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم” را مطالعه نمایید. برخی ماشین ظرفشویی ها با فشار دادن دکمه‌ی لغو عملکرد دستگاه، مشکل عدم تخلیه آب دستگاهشان حل میشود. قبل از کمک گرفتن از تعمیرکار، خود میتوانید عواملی را بررسی کنید. این عوامل عبارتند از:

  • بررسی فیلتر ماشین ظرفشویی: اولین مورد قابل بررسی در عیب یابی تخلیه آب ماشین ظرفشویی فیلتر دستگاه است. فیلتر کف ماشین ظرفشویی قرار دارد. داخل فیلتر دارای یک صافی است، صافی را خارج کرده و آن را تمیز کنید تا گرفتگی آن برطرف شود.
  • بررسی پمپ تخلیه آب ماشین ظرفشویی: دومین مورد مهم در عیب یابی قطعات، پمپ دستگاه است. پمپ زیر ماشین ظرفشویی و پشت پنل قرار دارد. پمپ را خارج کرده و پروانه داخل پمپ را بررسی کنید که گرفتگی نداشته باشد.
  • بررسی شیلنگ تخلیه آب ماشین ظرفشویی: قبل از بررسی شیلنگ، ابتدا باید آب و برق دستگاه قطع شود. شیلنگ تخلیه آب، زیر پمپ تخلیه تعبیه شده است که به پمپ متصل است. بدنه شیلنگ را چک کنید که دارای پیچ خوردگی نباشد و در صورت خمیدگی آن را رفع کنید. داخل شیلنگ را چک کرده و اگر دچار گرفتگی است، گرفتگی را برطرف کنید.
  • بررسی فاضلاب: برای اطمینان از مشکل گرفتگی فاضلاب حتما با یک تاسیسات تماس گرفته تا مشکل گرفتگی فاضلاب را برطرف کند.
  • توجه داشته باشید اگر با بررسی و رفع موارد ذکر شده در بالا، مشکل تخلیه آب ماشین ظرفشویی حل نشد باید برد الکترونیکی بررسی شود.

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی یکی از نمونه مواردی است که هنگام کار با ماشین ظرفشویی ممکن است پیش بیاید. برد الکترونیکی یکی از اصلی ترین قطعات ماشین ظرفشویی و در واقع مغز دستگاه است. این قطعه دستورات و وظایف را به دیگر قطعات، برای روشن شدن دستگاه و کار کردن آن ارسال میکند. برد ماشین ظرفشویی، جریان الکتریکی را به قطعات مکانیکی منتقل میکند. اختلال در برد، میتواند باعث اختلال در کارکرد همه‌ی قطعات ماشین ظرفشویی و ایجاد مشکل شود. یکی از مشکلاتی که امکان دارد پیش آید مشکل در عملکرد تخلیه آب در ماشین ظرفشویی است. در صورتی که برد دچار مشکل شود و تخلیه آب توسط دستگاه انجام نشود، باید از متخصص تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ کمک گرفت. تعمیر و تعویض برد الکترونیکی کاری حساس است و نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. تکنسین مجرب شرکت سامسونگ با مهارتی که در این زمینه دارند، تعمیر و تعویض برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی را به بهترین روش انجام میدهند.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان