رفع ارور le در ماشین ظرفشویی سامسونگ

رفع ارور le در ماشین ظرفشویی سامسونگ

رفع ارور le در ماشین ظرفشویی سامسونگ چگونه خواهد بود؟ داشتن یک ماشین ظرفشویی هوشمند که بتواند کدهای خطا را نمایش دهد می تواند نجات دهنده باشد. آنها به شما کمک می کنند تا دقیقاً تشخیص دهید که ماشین ظرفشویی شما در هنگام کار کردن چه مشکلی دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که فقط مدل های سامسونگ با صفحه نمایش دیجیتال قادر به نمایش کدهای خطایی هستند که در زیر لیست کرده ایم. اگر ماشین ظرفشویی شما نمایشگر دیجیتال ندارد، به جای آن کد خطا را از طریق چراغ های چشمک زن نشان می دهد.

ارور le در ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟ نحوه رفع ارور le در ماشین ظرفشویی سامسونگ

آیا تا حالا با ارور le در ماشین ظرفشویی سامسونگ مواجه شده‌اید و می‌دانید برای رفع ارور le در ماشین ظرفشویی سامسونگ چه کار باید بکنید؟ هنگامی که ماشین ظرفشویی شما کد LC یا LE را می‌دهد به این معنی است که سنسور نشتی رطوبت را تشخیص می‌دهد و باید در اسرع وقت رفع شود. پس کد خطای LC/LE در ماشین ظرفشویی سامسونگ خطای نشتی آب را نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که نشتی آب زیر ماشین ظرفشویی وجود دارد زیرا شلنگ های تخلیه یا پمپ معیوب هستند. شیلنگ‌ها، پمپ تخلیه و وان را به طور کامل بررسی کنید. شما باید قطعات آسیب دیده را تعویض کنید. اگر شما نتوانستید آن را به تنهایی تعمیر کنید بهتر است کار تعمیر را به یک تکنسین بسپارید.

کد خطا CE درماشین ظرفشویی سامسونگ هم یک خطای ارتباطی را نشان می‌دهد. این خطا زمانی رخ می‌دهد که صفحه کنترل به درستی با ماشین ظرفشویی ارتباط برقرار نمی کند. برای رفع این خطا باید کنترل پنل را ریبوت کنید. این کار را با خاموش کردن ماشین ظرفشویی و راه اندازی مجدد ماشین انجام دهید. اگر مشکل ادامه داشت و خطا دوباره ظاهر شد، با یک تکنسین سامسونگ تماس بگیرید. کد خطا PE یک کد خطای نیمه بار را نشان می‌دهد. این کد نشان می‌دهد که مشکلی در پمپ سامپ، مجموعه دیورتر یا مجموعه موتور وجود دارد. اغلب زمانی رخ می‌دهد که بازوی اسپری داخلی (که توسط مجموعه دیورتر کنترل می شود) پاسخ نمی‌دهد. این بیشتر در حالت نیمه بار رایج است. برای عیب‌یابی این مشکل، باید سیم‌های شل شده را بررسی و دوباره وصل کنید. شما باید آسیب دیدگی را بررسی کنید و تمام قطعات آسیب دیده را تعویض کنید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ

سایر کدهای خطای ماشین ظرفشویی که بهتر است بدانید

  • کد خطا OE/OC/0C/oE: این کد خطای سرریز آب را نشان می دهد. این نشان می دهد که آب بیش از حد در ماشین ظرفشویی وجود دارد، و ممکن است به معنای وجود مشکل در شیر ورودی آب یا مجموعه برد اصلی برق باشد. برای رفع این مشکلات، باید شلنگ تخلیه، اتصال سینک، فیلتر، پمپ سامپ و تخلیه را بررسی و اطمینان حاصل کنید که هرگونه انسداد را به‌طور کامل تمیز کرده‌اید. اگر خطا ادامه داشت، ممکن است لازم باشد شیر ورودی یا برد برق را تعویض کنید.
  • کد خطا 1E/IE: این کد خطای مسدود شدن فیلتر را نشان می‌دهد. این کد به این معنی است که مشکلی در عدم عبور آب از فیلتر وجود دارد. برای رفع این مشکلات، فیلتر ریز را تمیز و آسیب‌دیدگی را بررسی کنید. در پایین ماشین ظرفشویی شما قرار دارد. اگر پس از تمیز کردن فیلتر، کد خطا دوباره ظاهر شد، با یک تکنسین سامسونگ تماس بگیرید.
  • کد خطا HE: این کد خطای آبگرمکن را نشان می دهد. به این معنی است که توانایی ماشین ظرفشویی برای گرم کردن آب مشکل دارد. با بررسی اتصالات سیم بخاری و مجموعه برد اصلی برق شروع کنید. اگر آبگرمکن خراب یا معیوب است، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. اگر بخاری مشکلی ندارد، مشکلات مربوط به برد اصلی برق را بررسی کنید.
  • کد خطا bE2/BE: این کد خطای گیرکردن دکمه کنترل پنل را نشان میدهد. زمانی اتفاق می‌افتد که یک یا چند دکمه روی کنترل پنل گیر کرده باشد. ساده ترین راه برای عیب یابی این کد خطا این است که همه دکمه‌ها را به صورت جداگانه فشار دهید تا دکمه مشکل‌ساز را پیدا کنید و آن را جدا کنید. اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است لازم باشد کنترل پنل را تعویض کنید.
ریست ماشین ظرفشویی

توصیه مهم

در پایان مطلب رفع ارور le در ماشین ظرفشویی سامسونگ یک توصیه مهم داریم. قبل از اینکه بخواهید ماشین ظرفشویی را بازنشانی یا ریست کنید یا کد را پاک کنید، مهم است که مطمئن شوید عیب یابی صحیح را انجام داده اید. اگر به سادگی آن را مجدداً راه اندازی کنید تا کد حذف شود، مشکلی که باعث خطا شده است برطرف نخواهد شد.

چرا ماشین ظرفشویی ارور میده؟

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان