تعویض درب ماشین لباسشویی

تعویض درب ماشین لباسشویی

اگر نیاز به تعویض درب ماشین لباسشویی خود دارید باید بدانید که فوت و فن‌هایی برای این کار وجود دارد. هر ماشین لباسشویی شامل قسمت‌های مختلفی می‌شود که تعویض هر کدام از آنها نیاز به توجه به نکات مشخصی دارد. در بسیاری از مواقع تعویض این قطعات و تعمیر لوازم خانگی را می‌توانید خودتان صرفا با در نظر گرفتن چند نکته‌ی کوچک انجام دهید. به شرطی که تعمیرات مورد نظر جزئی باشند چون در غیر این صورت لازم است از افراد متخصص کمک بگیرید.

تعویض درب ماشین لباسشویی

تعویض درب ماشین لباسشویی یا بخش‌هایی از آن، از آن دسته تعمیرات است که معمولا خودتان می‌توانید از پسش برآیید. بخش‌های متفاوتی از درب ماشین لباسشویی ممکن از نیاز به تعمیر داشته باشند. در برخی مواقع حتی لازم است که درب کاملا تعویض شود. برای تعویض کل درب ماشین کافی است پیچ‌های اتصال درب به کابین را باز کنید. البته فراموش نکنید که قبل از هر کار اتصال ماشین با برق را قطع کنید.

به جز تعویض درب ماشین لباسشویی به صورت کامل، قطعاتی از درب مانند لاستیک آن یا شیشه‌ی درب نیز ممکن است نیاز به تعویض پیدا کنند. پس در این مقاله قصد داریم یک راهنمای آسان و مرحله به مرحله برای تعویض این دو قطعه ارائه کنیم.

نحوه تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

لاستیک درب ماشین لباسشویی یکی از قطعاتی است که در عملکرد این دستگاه اهمیت زیادی دارد. این قطعه فضای خالی بین کابین ماشین و بدنه‌ی آن را پر کرده و از نشت آب به بیرون جلوگیری می‌کند. برای تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی ابتدا درب ماشین را باز کرده و از پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ‌های نگهدارنده لولا استفاده کنید. درب ماشین معمولا با دو پیچ به بدنه‌ی اصلی متصل می‌شود. در مرحله‌ی بعد با احتیاط پنل جلوی ماشین را باز کنید. این کار سبب می‌شود تا آسیبی به برد ماشین وارد نشود. سپس جاپودری را خارج کنید و پیچ‌های تعبیه شده در زیر آن را باز کنید.

در ادامه سیم‌های متصل به برد را خیلی آرام و بدون این که آسیبی ببینند جدا کرده و بخش جلویی ماشین لباسشویی را بردارید. یک درب پایین ماشین لباسشویی برای فیلتر و تخلیه تعبیه شده که باید پیچ‌های آن را هم باز کنید. حال باید لاستیک را جدا کنید. لاستیک توسط یک سیم به دیگ شستشو و با یک فنر به ماشین متصل می‌شود. در این مرحله باید لاستیک را از بدنه جدا کرده و فنرها را باز کنید تا لاستیک آزاد شود. پیچ ماکرو که به درب متصل است را باز کرده و کابل اتصال را آزاد کنید تا قاب جلو آزاد شود. با باز کردن سیم و فنر، لاستیک را جدا کرده و لاستیک جدید را جایگزین کنید. تمام مراحل بالا را برای جایگذاری لاستیک جدید و سر هم کردن مجدد دستگاه، به صورت معکوس انجام دهید.

نحوه تعویض شیشه درب ماشین لباسشویی

در صورت آسیب دیدن شیشه درب ماشین نیازی به تعویض درب ماشین لباسشویی به صورت کامل نیست. چرا که شیشه‌ی ماشین لباسشویی هم مانند سایر قطعات این دستگاه قابل تعویض است. قبل از شروع تعمیرات، ماشین لباسشویی را از برق بکشید. با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌های اتصال لولای در به کابین ماشین را باز کنید. حال درب را از روی بدنه‌ی ماشین جدا کنید. سپس از پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ‌های نگهدارنده‌ی چارچوب درب داخلی استفاده کنید.

مراحل تعویض درب ماشین لباسشویی

کل مجموعه را برگردانید و اجازه دهید چارچوب درب داخلی پایین بیاید. سپس قاب درب بیرونی را از روی مجموعه بردارید و قاب پلاستیکی را از روی شیشه در بلند کنید. حال شیشه‌ی آسیب دیده‌ی درب ماشین لباسشویی را دور بیندازید. قاب پلاستیکی را روی شیشه‌ی جدید قرار داده و سپس قاب درب بیرونی را روی شیشه‌ی جدید قرار دهید. مجموعه را برگردانید، چارچوب درب داخلی را روی مجموعه‌ی قطعات درب قرار دهید و دو نیمه را با استفاده از پیچ‌ها با پیچ گوشتی محکم کنید. در نهایت درب را بلند کرده و دوباره به بدنه‌ی ماشین متصل کنید.

سخن پایانی

اگر احساس می‌کنید مراحل تعویض درب ماشین لباسشویی شما یا قطعات آن ممکن است با موارد ذکر شده تفاوت داشته باشد، بدون دست زدن به دستگاه از تعمیرکار کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است آسیبی جدی به قطعات مهمی از دستگاه وارد شود.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان