مشکل لرزش ماشین لباسشویی

چگونه مشکل لرزش ماشین لباسشویی را حل کنیم؟

مشکل لرزش ماشین لباسشویی پدیده ای رایج برای اغلب ماشین های لباسشویی جدای از برند آنها است. این پدیده بیشتر در اواخر کار ماشین رخ می دهد و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی فقط با تنظیم وسیله و گاهی با تعمیرات اساسی این مشکل قابل برطرف سازی است.

مشکل لرزش ماشین لباسشویی پدیده ای رایج برای اغلب ماشین های لباسشویی جدای از برند آنها است. این پدیده بیشتر در اواخر کار ماشین رخ می دهد و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی فقط با تنظیم وسیله و گاهی با تعمیرات اساسی این مشکل قابل برطرف سازی است. بنابراین عیب یابی مشکل لرزش ماشین لباسشویی و برطرف کردن آن نکته ای مهم است که در اسرع وقت باید مورد توجه قرار گیرد. حال سوال این است که چگونه مشکل لرزش ماشین لباسشویی را حل کنیم؟ قطعا پاسخ ها با توجه به علل لرزش می تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعاتی مفید در این باره، با ما همراه باشید. 

علت لرزش ماشین لباسشویی 

مشکل لرزش ماشین لباسشویی در ابتدای کار ممکن است موردی جزئی باشد و در صورتی که به موقع تشخیص داده شود، از وارد آمدن آسیب های جدی به دستگاه جلوگیری می شود. بیشتر لرزش ها نیز در اثر تنظیم ناصحیح دستگاه رخ می دهند. بنابراین آنچه اهمیت دارد، توجه به لرزش های غیرعادی و سروصداهای اضافی و گاهی حرکت دستگاه در حین کار است.

از مهمترین دلایل لرزش ماشین لباسشویی موارد زیر هستند:

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی و شیب داشتن سطح زمین
  • تنظیم نبودن پایه ها
  • غیر عادی بودن وزن محتویات داخل دستگاه
  • مشکلات فنی

معمولاً لرزش لرزش ماشین لباسشویی و سر و صداهایی که ناشی از عدم تراز صحیح هستند، در مراحل آخر شستشو رخ می دهند. این کار ممکن است با جابجایی وسیله نیز همراه باشد. زمانی که وزن ماشین لباسشویی در حین کار کردن غیر عادی یعنی بیش از حد سنگین یا سبک باشد، نیز احتمال لرزش وجود دارد. در صورتی که لرزش ناشی از مشکلات فنی باشد، سروصداهای مزاحم نیز پیدا می شوند و بسته به نوع مشکل فنی دستگاه، لرزش ها می توانند به شکل های مختلف رخ دهند. 

برطرف کردن لرزش های ماشین لباسشویی

اولین قدم در برطرف کردن مشکل لرزش ماشین لباسشویی تشخیص علت لرزش می باشد. برای این کار ابتدا باید اقدام به تراز دستگاه شود. برای آنکه تشخیص دهید دستگاه تنظیم است یا خیر، باید از یک تراز کمک بگیرید. استفاده از کفپوش ها برای تراز کردن سطح نیز موثر است. سپس پایه های دستگاه باید بررسی شوند. در موارد خاص و در صورت لزوم حتی می توان از پایه های کمکی نیز استفاده نمود.

اگر مشکل لرزش ماشین لباسشویی ادامه داشت، ایراد مربوط به مشکلات فنی است. لرزش ماشین لباسشویی در اثر مشکلات فنی امری پیچیده تر می باشد و در برخی موارد مشکل جدی است. گاهی در اثر کار کردن بیش از حد ماشین لباسشویی، ممکن است برخی قطعات نیاز به تعویض پیدا کرده باشند. از این رو، برای برطرف کردن این گونه مشکلات فنی بهتر است، تعمیر دستگاه به مراکز متخصص واگذار شود. 

در واقع هر کدام از موارد 

  1. فرسودگی کمک فنر ضد لرزش لباسشویی
  2. فرسودگی فنرهای دیگ ماشین لباسشویی
  3. عدم تخلیه صحیح آب مخزن
  4. نقص فنی بردهای الکترونیکی
  5. خرابی قطعات دیگ و آبکش
  6. باز نبودن پیچ ترانسلیت یا ترانسفر
  7. شکستگی های داخلی 

و… نوعی مشکل فنی محسوب می شوند که تشخیص آنها مهارت می طلبد. تنها در صورتی که با ساختار دستگاه ماشین لباسشویی آشنایی داشته باشید، می توانید عیب های گفته شده را تشخیص دهید. به همین دلیل تقریبا تمامی مشکلات فنی لباسشویی ها باید به گروه های متخصص محول شوند. 

علت لرزش ماشین لباسشویی

راه حل هایی برای رفع مشکل لرزش ماشین لباسشویی

  • هنگام خرید لباسشویی از نصب سرخود دستگاه جلوگیری کنید و اجازه دهید حتما نصب توسط نمایندگی ها انجام شود. زیرا برخی از قسمت های دستگاه و از جمله پیچ های ترانسلیت پشت وسیله نیاز به تغییر و جابجایی دارند. 
  • سعی کنید دستگاه را در مکانی تراز که هیچ گونه شیبی ندارد، قرار دهید. 
  • از قطعات کمکی که می توانند لرزش های جزئی را از بین ببرند مانند پدهای لرزشگیر استفاده کنید. 
  • توصیه می شود تعمیر دستگاه ماشین لباسشویی را جدی گرفته و در صورت احساس نیاز به تعمیر، در اولین فرصت و پیش از آنکه مشکل جدی شود اقدامات لازم را انجام دهید. 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان