تلویزیون ال جی روشن میشه ولی تصویر نداره

تلویزیون ال جی روشن میشه ولی تصویر نداره

تصویر نداشتن تلویزیون ال جی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. تلویزیون های ال جی، جز برترین تلویزیون های موجود در بازار هستند. با این وجود، برخی از کاربران در استفاده از تلویزیون های ساخته شده توسط این شرکت دچار برخی از مشکلات می شوند. یکی از مشکلات گزارش شده توسط کاربران، تصویر نداشتن تلویزیون ال جی بعد از روشن شدن است. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا تلویزیون ال جی روشن می شود ولی تصویر ندارد؟ در ادامه همراه ما باشید.

دلایل تصویر نداشتن تلویزیون ال جی

تصویر نداشتن تلویزیون های ال جی بعد از روشن شدن آن، می تواند چند دلیل داشته باشد. برخی از این دلایل مربوط به مشکلات نرم افزاری است و برخی دیگر مربوط به مشکلات سخت افزاری. در گام اول، تلویزیون خود را بدون استفاده از ریموت کنترل روشن کنید. بعد از روشن شدن تلویزیون، یکی از دکمه های کنترل را فشار بدهید و ببینید آیا منوی تلویزیون باز می شود یا خیر. اگر منو در صفحه نمایش ظاهر شد، بدین معنی است که مشکل تلویزیون شما نرم افزاری است و می توانید به سادگی با راهنمایی های موجود آن را حل کنید.

اما اگر منویی در تصویر نمایش داده نشد، مشکل تلویزیون سخت افزاری است و باید تعمیر شود. معمولا مشکل روشن نشدن صفحه نمایش، مربوط به بک لایت های تلویزیون است. بک لایت ها عمر محدودی دارند و بعد از مدتی استفاده دچار سوختگی می شوند. در ابتدا سوختگی بک لایت ها به این صورت نشان داده می شود که نور تلویزیون شما کم تر می شود یا لکه هایی در تلویزیون ظاهر می شود. در نهایت نیز با تمام شدن عمر بک لایت ها، صفحه نمایش تلویزیون کاملا خاموش می شود. البته مشکلات دیگری نیز می تواند باعث تصویر نداشتن تلویزیون ال جی شود که به دلیل متنوع بودن این مشکلات بهتر است از یک تعمیر کار متخصص کمک بگیرید.

مشکلات نرم افزاری نداشتن تصویر تلویزیون

همان طور که گفته شد تصویر نداشتن تلویزیون ال جی بعد از روشن شدن، می تواند دلیل نرم افزاری داشته باشد. خوشبختانه، مشکلات نرم افزاری را می توانید خودتان و در خانه حل کنید. در گام اول چک کنید آیا دستگاه خارجی مانند هارد درایو یا فلش به تلویزیون وصل است یا خیر. بعد از این مرحله چک کنید که دستگاه خارجی مذکور، چگونه به تلویزیون شما متصل شده است. اگر دستگاه توسط کابل HDMI به تلویزیون متصل شده است، باید اتصال کابل خود را بررسی کنید. برای این کار می توانید یک بار کابل HDMI را از تلویزیون بیرون بکشید و مجددا وصل کنید. اگر باز هم مشکل حل نشد، به احتمال زیاد کابل شما دچار قطعی شده است. برای حل این مشکل تنها راه حل پیش روی شما، تعویض کابل و خرید یک کابل جدید است.

مشکل در اتصال کابل HDMI

مشکی بودن تصویر در تلویزیون های ال جی

اگر تصویر در تلویزیون ال جی شما به صورت کاملا مشکی است، می توانید برخی از کارها را انجام دهید تا این مشکل حل شود. یکی از این کارها این است که می توانید تلویزیون را برای مدت 10 تا 15 دقیقه از برق بیرون بکشید و مجددا راه اندازی کنید. انجام این کار، در بسیاری از مواقع مشکل را حل می کند. اما کار دیگر نیز ریست فکتوری کردن کامل تلویزیون است. با انجام این کار می توانید تلویزیون را مجددا به تنظیمات کارخانه برگردانید.

در نهایت اگر انجام کارهای گفته شده در این مقاله، پاسخ گوی حل این مشکل نباشد، دلیل تصویر نداشتن تلویزیون ال جی شما سخت افزاری است و برای حل آن نیاز به تعمیرات تلویزیون خود دارید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان