چرا ماشین لباسشویی می لرزد؟

چرا ماشین لباسشویی می لرزد؟

لرزش ماشین لباسشویی یکی از مواردی است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. در واقع اینکه ماشین لباسشویی به یکباره شروع به حرکت کرده یا دچار لرزش شود بسیار اعصاب خردکن است. گاهی مواقع شدت لرزش ماشین لباسشویی به گونه ای می شود که انگار در حال منفجر شدن است. در این مواقع ممکن است از خود سوال بپرسید که واقعا چرا ماشین لباسشویی می لرزد؟ معمولا دلایل لرزش ماشین لباسشویی چیزهای ساده ای است که می توان به سادگی آن را رفع کرد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علت لرزش ماشین لباسشویی و راه حل های رفع آن بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

اگر ماشین لباسشویی شما شروع به لرزیدن کرد، اولین کاری که باید بکنید این است که ببینید بار درون ماشین لباسشویی متعادل است یا خیر. در واقع هنگام شستن اقلام بزرگ مانند روتختی، تعادل ماشین لباسشویی به هم می ریزد. به همین علت بهتر است تا از تراز بودن ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید.

چرا ماشین لباسشویی می لرزد؟ لرزش ماشین لباسشویی امری طبیعی است. اما اگر ماشین لباسشویی شما به شدت می لرزد یا در هنگام شست و شو به اصطلاح راه می رود، مشکلی در آن وجود دارد که باید رفع شود. دلایل مختلفی برای لرزش ماشین لباسشویی وجود دارد اما وجه مشترک اکثر آنها تراز نبودن ماشین لباسشویی است. در واقع گاهی اوقات لباس های درون ماشین باعث به هم ریختن تراز ماشین لباسشویی می شوند. یا گاهی تراز نبودن پایه های ماشین لباسشویی سبب عدم تعادل واشر می شود. زمین ناهموار نیز می تواند یکی دیگر از دلایل ایجاد لرزش باشد.

چرا ماشین لباسشویی می لرزد؟

چرا ماشین لباسشویی می لرزد؟ راه حل

لرزش ماشین لباسشویی می تواند بسیار آزار دهنده باشد. با این وجود شما مجبور نیستید که یک ماشین لباسشویی پر سر و صدا را تحمل کنید. برای حل مشکل لرزش ماشین لباسشویی راه حل های مختلفی وجود دارد. برخی از این راه حل ها بسیار سریع هستند در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به تخصص بیشتری برای اجرای آن وجود داشته باشد.

بررسی توزیع بار

اولین کاری که باید برای حل مشکل لرزش ماشین لباسشویی انجام دهید، بررسی توزیع بار است. اگر اقلام بزرگ مانند روتختی را درون ماشین لباسشویی قرار داده اید یا اینکه به صورت مداوم چندین بار از آن استفاده کرده اید، ممکن است لباسشویی شما نامتعادل شده باشد. راه حل این موضوع این است که درب ماشین لباسشویی را باز کنید و لباس های شسته شده را در ماشین پخش کنید. در صورت لزوم می توانید از حجم لباس ها نیز کم کنید تا تعادل برقرار شود.

پیچ های حمل و نقل را بردارید

پیچ های حمل و نقل، پیچ هایی از جنس پلاستیک سخت هستند که برای محافظت از سیستم تعلیق در حین فرآیند حمل و نقل استفاده می شوند. اما گاهی اوقات پیش می آید که نصاب ماشین لباسشویی فراموش می کند آنها را هنگام نصب خارج کند. این موضوع می تواند باعث ایجاد لرزش در ماشین لباسشویی شود. برای خارج کردن پیچ های حمل و نقل می توانید از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود کمک بگیرید.

در پایان باید به این نکته توجه شود که لرزیدن ماشین لباسشویی دلایل زیادی می تواند داشته باشد. در مقاله حاضر به برخی از این دلایل اشاره شد اما در صورتی که با انجام این کارها هم چنان مشکل لرزیدن ماشین لباسشویی شما حل نشد، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

متخصص تعمیر ماشین لباسشویی می تواند موارد مختلفی که دلیل لرزش ماشین لباسشویی شما است را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعمیر کند. بدین ترتیب احتمال آسیب زدن به ماشین لباسشویی کاهش می یابد و مشکل لرزیدن آن نیز می تواند کاملا رفع شود.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان