راه اندازی مغازه تعمیرات لوازم خانگی

راه اندازی مغازه تعمیرات لوازم خانگی

دسته بندی :
صنعت تعمیر لوازم خانگی آینده‌ای درخشان دارد. بازار این حوزه تا سال ۲۰۲۵ با نرخ رشد مرکب سالانه ۵٫۴ درصد به ۷۶۳،۴۵۱ میلیون دلار خواهد رسید. اگر رویای راه اندازی مغازه تعمیرات لوازم خانگی را در سر دارید، اکنون زمان مناسبی برای ورود به این عرصه است. هر زمان که کار جدیدی را شروع می کنیم، سردرگمی های زیادی وجود دارد. "از کجا شروع کنیم؟" این سوالی است که بارها به ذهن خطور می کند. ما در این مقاله از تعمیر اوکی، یک راهنمای کامل برای پاسخ به سوالات شما آماده کرده ایم. حتما تمامی بخش های مقاله را مطالعه کنید.
چگونه با شغل تعمیر لوازم خانگی، درآمد بیش از 30 میلیون تومان درماه داشته باشیم؟
برای دریافت پاسخ این سوال و دریافت مشاوره از ما،این فرم را پر کنید.

تدوین طرح کسب و کار یا بیزینس پلن برای راه اندازی مغازه تعمیر لوازم خانگی

اولین گام برای راه اندازی مغازه تعمیرات لوازم خانگی  ، ایجاد یک طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن است. طرح کسب و کار شامل اطلاعات ضروری زیر خواهد بود:

1- بازار هدف: چه کسانی مشتریان بالقوه‌ی شما هستند؟
2- خدمات قابل ارائه: چه نوع خدماتی را به مشتریان خود ارائه خواهید داد؟
3- تعرفه خدمات: هزینه خدمات شما چقدر است؟
4- رقبا: چه کسانی رقبای شما در بازار هستند؟
5- بازاریابی و فروش: چگونه برای کسب و کار خود بازاریابی و فروش انجام خواهید داد؟
6- عملیات تجاری: فرآیندهای کاری شما به چه صورت خواهد بود؟
7- اهداف و معیارها: چه اهدافی را برای کسب و کار خود در نظر دارید و چگونه آن‌ها را اندازه‌گیری خواهید کرد؟
8- معرفی شرکت و تیم آن: اعضای تیم شما چه کسانی هستند و چه مهارت‌هایی دارند؟
9- پیش‌بینی مالی: پیش‌بینی درآمد و هزینه‌های کسب و کار شما چگونه است؟ منابع تأمین مالی کدام است و چگونه هزینه‌ها را تخصیص خواهید داد؟
10- حقوق مدیرعامل: به عنوان مدیرعامل چه حقوقی برای خود در نظر خواهید گرفت؟
11- صورت سود و زیان: سود و زیان کسب و کار شما چگونه محاسبه خواهد شد؟
12- ترازنامه: وضعیت مالی شرکت شما در قالب ترازنامه چگونه نمایش داده خواهد شد؟
13- صورت جریان وجوه نقد: گردش مالی کسب و کار شما به چه صورت خواهد بود؟

مراحل راه اندازی مغازه تعمیرلوازم خانگی

برای کسب و کار خود نامی انتخاب کنید و آن را ثبت نمایید

حالا وقت آن است که نامی برای مغازه و کسب و کار خود انتخاب کنید. هر آنچه را که انتخاب می کنید، باید جذاب باشد. بیان و به خاطر سپردن آن نباید سخت باشد و باید معنایی را منتقل کند.

استفاده از گوگل مپ برای پیدا کردن نام مغازه تعمیر لوازم خانگی

یک ایده برای پیدا کردن نام برای مغازه تعمیر لوازم خانگی این است که وارد گوگل مپ شوید و اسم کسب و کارهای مختلف، از جمله تعمیر لوازم خانگی را وارد کنید و سپس از لیست کسب و کارهایی که گوگل به شما نمایش می دهد، ایده برداری کنید.

به عنوان مثال ما در تصویر زیر و در شهر تهران، عبارت تعمیر لوازم خانگی را جستجو کرده ایم و لیست تعمیرگاه ها را به ما نمایش داده که می توانیم از بین این اسم ها، ایده برداری کنیم.

این کار را می توانید برای کسب و کارهای دیگر هم انجام دهید. به عنوان مثال به جای عبارت تعمیر لوازم خانگی، می توانید عبارت مغازه لوازم خانگی را بزنید تا لیست مغازه های این حوزه را به شما نمایش دهد تا از نام آن ها ایده برداری کنید.

پیدا کردن نام مغازه تعمیرات لوازم خانگی از گوگل

استفاده از هوش مصنوعی برای پیدا کردن نام مغازه

همچنین می توانید از ربات های هوش مصنوعی مانند جمینای گوگل یا Chatgpt بخواهید که چندین نام برای کسب و کار شما پیشنهاد دهند.

راه اندازی مغازه تعمیر لوازم خانگی چه مجوزهایی نیاز دارد؟

برای راه‌اندازی مغازه تعمیر لوازم خانگی در ایران، نیاز به دریافت مجوزها و پروانه‌های مختلفی از نهادهای دولتی دارید. در اینجا به شرح این مجوزها و نکات مهمی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید، می‌پردازیم:

  • پروانه کسب: این مهم‌ترین مجوز برای راه‌اندازی مغازه تعمیر لوازم خانگی است که توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی صادر می‌شود.برای دریافت این پروانه، نیاز به ارائه مدارکی چون جواز کسب موقت، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک تحصیلی مرتبط و دو قطعه عکس است. توجه داشته باشید که قبل از اقدام برای دریافت این مجوز، شرایط و مدارک مورد نیاز را از اتحادیه مربوطه استعلام کنید.
  • جواز کسب موقت: قبل از دریافت پروانه کسب دائمی، باید جواز کسب موقت دریافت کنید. این جواز به مدت یک سال اعتبار دارد و برای تمدید آن باید اقدام نمایید. این جواز نیز از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی صادر می‌شود و ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌هایی داشته باشید.
  • گواهی صلاحیت فنی: برای انجام تعمیرات لوازم خانگی به طور رسمی، نیاز به گواهی صلاحیت فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای دارید. این گواهی پس از شرکت در آزمون‌های مربوطه و کسب نمره قبولی صادر می‌شود. برای دریافت این گواهی، اطلاعات دقیقی راجع به آزمون‌ها و نحوه ثبت‌نام را از سازمان فنی و حرفه‌ای استعلام کنید.
  • پروانه بهداشتی: اگر قصد دارید در مغازه خود لوازم خانگی را به فروش برسانید، نیاز به پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارید. این پروانه برای اطمینان از رعایت استانداردهای بهداشتی در فروشگاه‌های لوازم خانگی صادر می‌شود. مدارک لازم و شرایط دریافت این پروانه را از وزارتخانه مربوطه استعلام کنید.
  • سایر مجوزها: برخی از فعالیت‌ها ممکن است نیازمند مجوزهای دیگری باشند. به عنوان مثال، برای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی، نیاز به مجوز از شهرداری خواهید داشت. از شهرداری منطقه خود درباره شرایط و هزینه‌های مرتبط با صدور این مجوزها اطلاعات کسب کنید.

نکات مهمی که حتما باید بدانید:

  •  عدم رعایت قوانین و مقررات می‌تواند منجر به جریمه یا پلمپ مغازه شود، بنابراین همواره نسبت به رعایت کامل آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  •  در هر مرحله از دریافت مجوز، با مشاوران قانونی یا کسب‌وکار خود مشورت کنید تا از پیش‌بینی تمامی جوانب اطمینان حاصل کنید. با دقت به جمع‌آوری و تکمیل تمامی مدارک مورد نیاز بپردازید تا در فرایند دریافت مجوزها با مشکل مواجه نشوید.
  • با دنبال کردن این مراحل و توجه به نکات مهم، می‌توانید مغازه تعمیر لوازم خانگی خود را به صورت قانونی و بدون مواجهه با مشکلات احتمالی راه‌اندازی کنید.

لیستی از خدماتی که به مشتریان ارائه خواهید داد

خدمات استانداردی که می توانید در کسب و کار تعمیر لوازم خانگی خود بگنجانید، شامل موارد زیر است:

  • تعمیر یخچال فریزر
  • تعمیر لوازم خانگی برقی منزل از قبیل، اتو، جارو برقی، سشوار و غیره
  • تعمیر ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماکروفر
  • تعمیر ماشین لباسشویی و خشک کن
  • و غیره

با هر خدمتی که انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که شما یا تکنسین مربوطه به خوبی برای رفع مشکلات لوازم خانگی مختلف آموزش دیده اید.

ما در تعمیر اوکی، تقریبا برای تعمیر تمامی لوازم خانگی موجود در منزل، دوره آموزشی داریم و در صورتی که فکر می کنید در یک یا چند وسیله، مهارت لازم را ندارید، می توانید با شرکت در دوره مربوط به آن دستگاه، یک تعمیرکار حرفه ای شوید.

خرید وسایل لازم برای مغازه تعمیرات لوازم خانگی

برای راه‌اندازی مغازه تعمیر لوازم خانگی، نیاز به خرید ابزار و تجهیزاتی است که بتوان با آن‌ها لوازم خانگی مشتریان را تعمیر کرد.

بدون ابزار و تجهیزات، اداره کردن کسب و کار تعمیر لوازم خانگی تقریبا غیرممکن است. بنابراین، صرف هزینه ای برای خرید ابزارهای لازم جهت تعمیر لوازم خانگی امری ضروری است.

برخی از ابزارهای استاندارد که به تعمیرات اساسی و خاص کمک می‌کنند در زیر ذکر شده‌اند:

  • مولتی متر
  • سیم چین
  • دستکش
  • عینک
  • سیم چین
  • فازمتر
  • انبر
  • مجموعه پیچ گوشتی
  • مجموعه آچار
  • چسب برق
  • نوار تفلون
  • مولتی متر
  • کاردک
  • تجهیزات ایمنی
  • و غیره
     

خودرو برای جابجایی و لوازم خانگی و رفت و آمد خودتان

در راستای ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات و پاسخگویی به نیازهای مشتریان در زمینه تعمیرات لوازم خانگی، توصیه می‌شود که کسب‌وکارهای نوپا و فعالان این حوزه به تجهیز خود با وسایل نقلیه مناسب و کارآمد همچون خودروهای وانت اقدام نمایند.

استفاده از خودروهای وانت، نظیر وانت آریسان، پیکان وانت، یا وانت رنو تندر، می‌تواند در دستیابی به این هدف کمک‌رسان باشد.

این دست از وسایل نقلیه به دلیل فضای بار مناسب و دسترسی آسان، امکان حمل لوازم خانگی بزرگ و سنگین را فراهم می‌آورد، و از این رو، تعمیرکار می‌تواند به راحتی به منازل مشتریان مراجعه کرده و در صورت نیاز، دستگاه‌های خراب را به مغازه خود برای تعمیرات پیچیده‌تر منتقل نماید.

خودرو برای جابجایی و لوازم خانگی و رفت و آمد

یکی از اشتباهات رایج در بین تعمیرکاران، به خصوص در شرایطی که رقابت در بازار تعمیرات لوازم خانگی به شدت افزایش یافته، این است که برخی از آنها از مشتریان می‌خواهند برای انجام تعمیرات، به مغازه مراجعه کنند یا برای تعمیر در منزل، تعمیرکار را با خودروی شخصی به منزل ببرند و سپس به مغازه بازگردانند.

این رویکرد نه تنها باعث اتلاف وقت و انرژی مشتری می‌شود، بلکه اعتماد و رضایت آنها را نیز به شدت کاهش می‌دهد.

در دوره‌ای که ما زندگی می‌کنیم، مشتریان به دنبال دریافت خدماتی هستند که حداقل تداخل و تعارض را با برنامه‌های روزانه و مشغله‌هایشان داشته باشد.

کسب‌وکارهایی که بتوانند خدمات خود را به گونه‌ای ارائه دهند که نیاز به تلاش و زمان اضافی از سوی مشتریان را به حداقل برسانند، قطعاً موفق‌تر خواهند بود و تعداد سفارش‌ها و درخواست‌های خود را افزایش خواهند داد.

بنابراین، استفاده از خودرو وانت برای ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل مشتری یک راهکار استراتژیک است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا با افزایش رضایت مشتریان، جایگاه خود را در بازار تقویت کنند.

خودرو مناسب برای حمل لوازم خانگی

همچنین درج اطلاعاتی از قبیل، لوگو، نام، شماره تلفن و آدرس کسب و کارتان بر روی وانت، علاوه بر جنبه تبلیغاتی، می تواند پرستیژ کاری شما را به عنوان یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص در ذهن مشتری افزایش دهد.

استراتژی های تبلیغات و بازاریابی برای مغازه تعمیرات لوازم خانگی

بعد از راه اندازی مغازه، برای جذب مشتری، نیاز است که بازاریابی و تبلیغات انجام دهید. در اینجا به چند مورد از موثرترین راهکارهای تبلیغاتی و بازاریابی اشاره می کنیم:

تبلیغات محیطی در اطراف محل کسب‌وکار

اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در فضای بیرونی و محیط اطراف مغازه می‌تواند تأثیر بسزایی در شناخته شدن برند و جذب مشتری داشته باشد.

این کمپین‌ها می‌توانند شامل نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و بنرهای بزرگ با طراحی‌های جذاب و مختصری باشند که خدمات اصلی و شماره تماس مغازه را به خوبی نمایش دهند.

این روش نه تنها برای افزایش آگاهی از برند مؤثر است بلکه به معرفی مستقیم خدمات به ساکنین منطقه نیز کمک می‌کند.

ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبین محلی

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مجموعه‌ای از شماره‌های موبایل که در محدوده جغرافیایی مغازه قرار دارند، روشی مستقیم و شخصی برای ارتباط با مشتریان بالقوه است.

این پیام‌ها باید شامل معرفی کوتاه خدمات، پیشنهادات ویژه و دعوت به بازدید از مغازه یا تماس برای دریافت خدمات باشند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

بدون شک، شبکه های اجتماعی یکی از پر بازدیدترین پلتفرم های آنلاین در ایران و جهان می باشند و شما نیز به عنوان یک کسب و کار، حتما در این شبکه ها باید حضور داشته باشید. بهترین پلتفرم شبکه های اجتماعی برای مغازه تعمیرات لوازم خانگی در ایران، اینستاگرام می باشد.

برای اینکه با نحوه فعالیت این کسب و کار در شبکه های اجتماعی آشنا شوید و اینکه چه نوع پست هایی باید بگذارید و چه نوع محتوایی تولید کنید، می توانید به پیچ اینستاگرام تعمیر اوکی سر بزنید و از این پیج، ایده برداری کنید.

توزیع تراکت‌های تبلیغاتی خلاقانه

ارسال تراکت‌های تبلیغاتی به درب منازل با پیشنهادات جذاب و خلاقانه می‌تواند نظر ساکنین را به خدمات مغازه جلب کند.

به عنوان مثال، می‌توانید تراکتی طراحی کنید که در آن پیشنهاد شود: «آیا لوازم خانگی شما نیاز به تعمیر دارد؟ با ما تماس بگیرید و از خدمات رایگان برای اولین سفارش خود بهره‌مند شوید.»

این روش به ایجاد ارتباط مستقیم و شخصی با مشتریان کمک می‌کند و امکان دیده شدن بیشتر خدمات را فراهم می‌آورد.

طراحی وب‌سایت و بازاریابی دیجیتال

در عصر دیجیتال، حضور آنلاین و به‌کارگیری استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

توسعه وب‌سایتی جذاب که در آن خدمات تعمیرات لوازم خانگی به خوبی توضیح داده شده و امکان تماس یا درخواست خدمات آنلاین فراهم است، می‌تواند به شدت بر تعداد مشتریان تأثیر بگذارد.

همچنین، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو به ویژه برای جستجوهای محلی، می‌تواند سبب شود که مغازه شما در نتایج برتر گوگل قرار گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.

ثبت کسب‌وکار در گوگل مپ

ثبت مغازه تعمیرات لوازم خانگی شما در Google Maps و مدیریت دقیق اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار مانند آدرس، ساعات کاری، تصاویر مغازه و جمع‌آوری نظرات مثبت از مشتریان، اهمیت زیادی در جذب مشتری دارد.

این کار باعث می‌شود که در جستجوهای محلی برای تعمیرات لوازم خانگی، مغازه شما به‌سرعت توسط مشتریان بالقوه یافت شود و اعتماد آنها را جلب کند.

ثبت آگهی در پلتفرم هایی مانند دیوار و شیپور

همچنین می توانید آگهی تعمیرات لوازم خانگی را در پلتفرم هایی مانند دیوار و شیپور، ثبت کنید. این پلتفرم ها به دلیل بازدیدهای میلیونی که در روز دارند، می توانند یکی از بهترین مکان ها برای جذب مشتری باشند.

ثبت نام در سایت هایی مانند آچاره و سنجاق

پلتفرم هایی مانند آچاره و سنجاق می توانند یکی از بهترین روش های بازاریابی و مشتری یابی برای هر تعمیرکاری باشند.

شما با ثبت نام در این سایت ها، به لیست تعمیرکاران شهر خودتان اضافه شده و هر وقت مشتریان این وب سایت ها، درخواست خدمات تعمیرات داشته باشند، شما هم می توانید این درخواست ها را به همراه اطلاعات تماس مشتری، مشاهده کرده و با وی وارد مذاکره شده و سفارش تعمیرات دریافت کنید.

در اینجا برخی از کاربردی ترین روش های بازاریابی و تبلیغات برای یک مغازه تعمیرات لوازم خانگی را شرح دادیم. بدیهی است که شما می توانید از سایر روش های تبلیغاتی نیز برای جذب مشتری استفاده کنید.

مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار تعمیر لوازم خانگی

مزایا:

انعطاف پذیری از لحاظ زمان: امکان تنظیم ساعات کاری بر اساس نیاز خود.

راه اندازی کسب و کار شخصی در منزل: شروع به کار بدون نیاز به اجاره فضای تجاری.

نرخ بالای حفظ مشتری: مشتریان وفادار که در صورت نیاز مجدد به شما مراجعه خواهند کرد.

پتانسیل درآمدی نامحدود: میزان درآمد با تلاش و تخصص شما رابطه مستقیم دارد.

درآمد قابل پیش بینی: با ایجاد یک برنامه کاری منظم، می توانید درآمد ثابتی داشته باشید.

امکان جذب مشتری توسط تبلیغات دهان به دهان: با ارائه خدمات با کیفیت، مشتریان شما را به دیگران معرفی می کنند.

امکان کار از هر مکان: نیازی به حضور در یک دفتر کار ثابت نیست و می توانید به صورت سیار فعالیت کنید.
مدل کسب و کار ساده: راه اندازی این کسب و کار پیچیدگی خاصی ندارد.

تبدیل شدن به یک متخصص: با کسب تجربه و مهارت، به عنوان یک تعمیرکار حرفه ای شناخته می شوید.

ایجاد پایگاه مشتری قوی: با ارائه خدمات باکیفیت، مشتریان دائمی جذب خواهید کرد.

مشتریان کم دردسر: تعمیر لوازم خانگی نیاز به تعامل زیادی با مشتری ندارد

معایب :

تعهد زمانی: نیاز به صرف زمان کافی برای مراجعه به مشتریان و انجام تعمیرات.

ایجاد اعتماد با مشتری: جلب اعتماد مشتری در صورتی که تعمیر به درستی انجام نشود، دشوار است.

مشتریان بی حوصله: ممکن است با مشتریانی برخورد کنید که انتظار رفع سریع مشکل را دارند.

خرابی تجهیزات: احتمال خرابی یا فرسودگی ابزار تعمیر وجود دارد.

مشکلات فنی: عیب یابی و رفع مشکلات پیچیده که ممکن است در صورت خل نشدن، شما را دلسرد کند.

سخن پایانی

ما در مقاله از تعمیر اوکی سعی کردیم به صورت کلی، همه جوانب راه اندازی مغازه تعمیرات لوازم خانگی را بررسی کرده و راهکارهای عملی برای این کار ارائه کنیم.

در صورتی که شما هم قصد دارید وارد این حرفه شوید و یا در حال تحقیق هستید، مجموعه تعمیر اوکی، به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیر لوازم خانگی در تهران و کرج، با سال ها فعالیت و تجربه در این حوزه، آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد.

چگونه با شغل تعمیر لوازم خانگی، درآمد بیش از 30 میلیون تومان درماه داشته باشیم؟
برای دریافت پاسخ این سوال و دریافت مشاوره از ما،این فرم را پر کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان