تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

به نظر شما علت یا علل تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی چه می تواند باشد؟ شما به ماشین ظرفشویی خود وابسته هستید تا زمان تمیز کردن آشپزخانه را به حداقل برسانید. اگر ماشین ظرفشویی شما، ظرف هایتان را به خوبی تمیز نمی شوید، نگران نباشید! ممکن است راه حل ساده ای برای راه اندازی مجدد آن وجود داشته باشد. این راهنما را دنبال کنید تا نکات و ایده هایی را دریافت کنید.

چرا ظرفشویی من ظروف را تمیز نمی کند؟

دلایل رایج تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی عبارتند از: قدیمی بودن دستگاه، فیلترهای کثیف یا گرفتگی فیلترها، مشکلات تامین آب، بارگیری نامناسب ظروف و سایر مشکلات. خبر خوب این است که بسیاری از این مشکلات را می توان به راحتی با پیروی از دستورالعمل های استفاده و مراقبت در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود برطرف کرد یا از آن جلوگیری کرد.

کثیف شدن یا گرفتگی فیلتر ماشین ظرفشویی: یک فیلتر تمیز برای عملکرد بهینه شستشو ضروری است. اگر تکه‌هایی از مواد غذایی یا باقی مانده‌های دیگر در فیلتر گیر کند، ممکن است ظروف کمتری تمیز شسته شوند. داشته باشید. چه باید کرد؟ فیلتر ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. ابتدا، به دفترچه راهنمای محصول خود برای دستورالعمل‌های حذف فیلتر مراجعه کنید، زیرا ممکن است رفع گرفتگی و کثیفی فیلتر بسته به مدل ظرفشویی متفاوت باشد. برای تمیز کردن فیلتر، آن را از ته ماشین ظرفشویی بردارید و در آب گرم و صابون قرار دهید. برای تکه‌های چسبنده سرسخت، فیلتر را با یک برس نرم تمیز کنید. اگر به نظر می رسد ماشین ظرفشویی شما پس از تمیز کردن فیلتر همچنان گرفتگی دارد، برای عیب یابی گرفتگی به راهنما مراجعه کنید.

مسائل و مشکلات تامین آب: منبع آب شما ممکن است مقصر تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی باشد. ظروف ممکن است بدون مقدار و دمای مناسب آب به درستی تمیز نشوند. چه باید کرد؟ منبع آب خود را بررسی کنید و خطوط آب را بشویید. مطمئن شوید که منبع آب روشن است. برای اطمینان از اینکه آب داغ از ماشین ظرفشویی شما عبور می کند، حداقل 30 ثانیه بگذارید آب داغ به سینک ظرفشویی بریزد و بعد داخل ماشین قرار دهید.

چرا ماشین ظرفشویی من ظروف را تمیز نمی کند؟

دلایل تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

نگذاشتن ظروف به درستی: اگر ظروف به درستی در ظرفشویی قرار داده نشوند، دسترسی آسان اسپری آب به آنها دشوار است. پس مواد شوینده به طور موثری شسته نمی شوند. همچنین ممکن است روی برخی از ظروف خود متوجه لک های چربی یا خراش شوید. چه باید کرد؟ موارد را با دقت در جایگاه ماشین ظرفشویی قرار دهید.

ماشین ظرفشویی با بارگیری مناسب کمک می کند تا تمیزی مطلوب هر ظرف تضمین شود. روی کثیف ظروف باید همیشه به سمت داخل و رو به سمت اسپری آب پاش قرار گیرند. از روی هم قرار دادن یا مسدود کردن بازوهای اسپری خودداری کنید تا آب برای تمیز کردن، شستشو و خشک کردن موثر به همه سطوح برسد. علائم سیاه یا خاکستری روی ظروف شما همچنین می تواند نشان دهد که ظروف خیلی نزدیک به هم قرار گرفته اند. حتماً ظروف و اقلام آلومینیومی را از لیوان و دیگر ظروف دور نگه دارید تا از این علائم جلوگیری کنید.

عیب یابی تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

فضای داخلی کثیف ماشین ظرفشویی: خاک، مواد شوینده و مواد معدنی می تواند در داخل ماشین ظرفشویی شما جمع شود و باعث تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. چه باید کرد؟ به طور مرتب ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. تمیز نگه داشتن فضای داخلی ماشین ظرفشویی، چه با سرکه و جوش شیرین و چه با سایر مواد، آسان است. توصیه می کنیم هر 30 روز یکبار ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید.

سایر دلایل تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

مقدار یا کیفیت مواد شوینده: استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند باعث ماندن اضافات مواد شوینده روی ظروف شود. استفاده کم از مواد شوینده نیز می تواند باعث ایجاد رگه یا کدر شدن ظروف و ظروف شیشه ای شود. چه باید کرد؟ از مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید همیشه فقط از مواد شوینده ظرفشویی اتوماتیک استفاده کنید. مواد شوینده یا صابون های دیگر می توانند بر عملکرد شستشو تأثیر بگذارند یا باعث سرریز کف شوند. یک بسته شوینده یا قرص مواد شوینده معمولا کافی است.

اگر از پودر شوینده استفاده می کنید، با یک قاشق غذاخوری در هر بار شروع کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید. پودر شوینده همچنین می تواند به مرور زمان یا در صورت قرار گرفتن در معرض هوا کارایی خود را از دست بدهد و باعث جمع شدن و عدم حل مناسب آن شود. پس پودر را در مکانی خنک و خشک نگهداری کنید و در صورت لزوم تعویض کنید.

اگر این نکات عیب یابی را امتحان کردید و همچنان مشکلی در تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی شما وجود دارد، ممکن است لازم باشد با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان